1 |
Dersin Adı: |
ÖLÇME TEKNİGİ |
2 |
Dersin Kodu: |
ELEZ101 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Önlisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
1 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
6 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Öğr.Gör. MEHMET ŞEN |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Yrd. Doç. Dr. Barış ERKUŞ |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
mehmetsen@uludag.edu.tr |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Ölçme işleminin uygulamalardaki önemini kavrayabilme, elektrik ve elekronik temel büyüklükleri tanıyabilme |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Ölçme, ölçme işleminde birimler, temel elektriksel büyüklüklerin tanıtımı |
|
2 |
Hata ve hataların sınıflandırılması |
|
3 |
Elektriksel büyüklüklerin tanıtılması ve ölçü aletlerinin çalışma ilkeleri ve yapıları. dc ölçü aletleri, galvanometrenin yapısı ve çalışması galvanometrenin akım ve gerilim ölçümlerinde kullanılması |
|
4 |
Elektrodinamik ölçü aletlerinin temel özelliklerinin ölçme üzerine etkisi (doğruluk, çözünürlük |
|
5 |
Doğru akımda (DC) akım ve gerilim ölçme |
|
6 |
Alternatif akımda (AC) büyüklüklerin ölçülmesi |
|
7 |
Akım ve gerilim trafoları, kullanımı |
|
8 |
Elektrodinamik ölçü aletlerinin yapısı ve Wattmetre |
|
9 |
Elektrikte güç, güç katsayısı, elektrikte 1 fazlı güç ölçümleri |
|
10 |
Elektrikte 3 fazlı dengeli ve dengesiz(aron montajı) güçlerin ölçümü |
|
11 |
Enerji ölçümü aktif ve reaktif sayaçların yapı ve çalışması |
|
12 |
Osilaskop kullanımı, yapısı ve değişik parametrelerin ölçümünde osilaskobun kullanımı |
|
13 |
Endüstriyel ölçümler, sensör ve transduser kavramları ve değişik örnek ölçüm uygulamaları |
|
14 |
Laboratuar uygulamalı sınavı ve deney uygulama raporlarının değerlendirilmesi |
|