1 | Dersin Adı: | TEFSİR TARİHİ |
2 | Dersin Kodu: | İLA1004 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | - |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. CELİL KİRAZ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Yrd.Doç.Dr. Mustafa BİLGİN, Yrd.Doç.Dr. Ömer Faruk BİLGİN |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | cekiraz@hotmail.com |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Tefsir çeşitleri, tefsirde farklı yorumların çıkış sebepleri, tefsirin doğuşu ve gelişimi, tefsirin tedvini ve tarihten günümüze tefsir ekolleri ve Kur'ân'a yaklaşımlar hakkında bilgi vermek |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Tefsirin tanımı ve niteliği, tefsirde farklı yorumların ortaya çıkmasının sebepleri | |
2 | Hz. Peygamber'in Kur'ân'ı tefsiri | |
3 | Sahâbenin Kur'ân'ı tefsiri | |
4 | Tâbiûn'un Kur'ân'ı tefsiri | |
5 | İlk yazılan tefsirler | |
6 | Rivâyet tefsiri | |
7 | Dirâyet tefsiri | |
8 | Konulu tefsir | |
9 | Mezhebî tefsirler | |
10 | İşârî tefsir ekolü | |
11 | Fıkhî tefsirler | |
12 | İlmî tefsir ekolü | |
13 | İctimâî tefsir ekolü | |
14 | Modernist tefsir ekolü |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Muhsin Demirci, Tefsir Tarihi İsmail Cerrahoğlu, Tefsir Tarihi Zerkeşî, el-Burhân fî Ulûmi'l-Kur'ân Suyûtî, el-İtkân fî Ulûmi'l-Kur'ân Zerkânî, Menâhilü'l-İrfân fî Ulûmi'l-Kur'ân Zehebî, et-Tefsîr ve'l-Müfessirûn Goldziher, İslam Tefsir Ekolleri |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |