Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
Üzümsü Meyveler
1 Dersin Adı: Üzümsü Meyveler
2 Dersin Kodu: BAH3111PDS
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ERDOĞAN BARUT
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof.Dr. Cihat Türkben
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: ebarut@uludag.edu.tr
+90 224 2941473
Uludağ Üniversitesi, Ziraat Fakültesi, Bahçe Bitkileri Bölümü, 16059 Görükle, Nilüfer-BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dersin amacı, üzümsü meyvelerin tanıtımını yaparak öğrencilere çilek, ahududu, böğürtlen, incir, frenk üzümü, bektaşi üzümü ve yaban mersini vd. diğer üzümsü meyvelerin; dünya ve ülkemizdeki üretimleri, sistematikteki yerleri, morfolojik, fizyolojik, biyolojik özellikleri, toprak ve iklim istekleri, çoğaltılmaları, bahçe tesisi, kültürel işlemler, pazarlanması konularında öğrencilerin bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Dersi alan öğrenciler çilek, ahududu, böğürtlen, incir, frenk üzümü, bektaşi üzümü ve yaban mersini vd. diğer üzümsü meyveleri ve bunlara ait çeşitlerin çoğunu tanıyabilmektedirler.;
2 Çilek, ahududu, böğürtlen, incir, frenk üzümü, bektaşi üzümü ve yaban mersini vd. diğer üzümsü meyveleri üretecek ve yetiştirecek düzeye ulaşmaktadırlar. ;
3 Çilek, ahududu, böğürtlen, incir, frenk üzümü, bektaşi üzümü ve yaban mersini vd. diğer üzümsü meyvelerin fide ve fidanlarının üretiminde karşılaşabilecekleri sorunlara çözüm üretmeleri mümkün olmaktadır.;
4 Çilek, ahududu, böğürtlen, incir, frenk üzümü, bektaşi üzümü ve yaban mersini vd. diğer üzümsü meyvelerle bahçe tesis edebilmektedirler.;
5 Çilek, ahududu, böğürtlen, incir, frenk üzümü, bektaşi üzümü ve yaban mersini vd. diğer üzümsü meyveleri budayabilmektedirler.;
6 Çilek, ahududu, böğürtlen, incir, frenk üzümü, bektaşi üzümü ve yaban mersini vd. diğer üzümsü meyvelerin doğru hasat zamanını belirleyebilmektedirler.;
7 Çilek, ahududu, böğürtlen, incir, frenk üzümü, bektaşi üzümü ve yaban mersini vd. diğer üzümsü meyveleri pazara hazırlayabilmektedirler.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Üzümsü meyvelerin tarihçesi ve önemi Üzümsü meyveleri görsel olarak tanımak
2 Çilek’in kültür tarihi, dünya ve Türkiye’deki üretimleri, sistematiği, , morfolojisi ve biyolojisi, çilek çeşitleri ve özellikleri, ekolojik istekleri. Çilek bitkisi ve meyvesinin arazide incelenmesi
3 Çilek yertiştiriciliğinin teknik özellikleri, çoğaltım yöntemleri, çilek bahçesi tesisi, çilek bahçesinin bakımı, hasat ve pazarlama Frigo fide ürtimi ve çilek bahçesi tesisi
4 Ahududu yetiştiriciliğinin önemi, dünyada yayılışı, sistematiği, morfolojisi ve biyolojisi, ahududu çeşitleri ve özellikleri. Ahududu bitkisi ve meyvesinin arazide incelenmesi
5 Ekolojik istekleri, çoğaltım yöntemleri, ahududu bahçesi tesisi, terbiye sistemleri, ahududu bahçesi bakımı, budama, hasat ve pazarlama Ahududu üretim bahçelerine gezi (terbiye sistemleri ve budama)
6 Böğürtlen yetiştiriciliğinin önemi, dünyada yayılışı, sistematiği, morfolojisi ve biyolojisi, böğürtlen çeşitleri ve özellikleri, Böğürtlen bitkisi ve meyvesinin arazide incelenmesi
7 Ders tekrarı ve Ara sınav Örtü altında ve açıkta yetiştirilen çileklerde fenolojik ve pomolojik gözlemler
8 Ekolojik istekleri, çoğaltım yöntemleri, böğürtlen bahçesi tesisi, terbiye sistemleri, böğürtlen bahçesi bakımı, budama, hasat ve pazarlama. Böğürtlen üretim bahçelerine gezi (terbiye sistemleri ve budama)
9 İncir yetiştiriciliğinin önemi, dünyada yayılışı, sistematiği, morfolojisi ve biyolojisi, incir çeşitleri ve özellikleri. Bursa yöresinde yetiştirilen Bursa Siyahı incir çeşidi üretim bahçelerine gezi
10 Ekolojik istekleri, çoğaltım yöntemleri, incir bahçesi tesisi, terbiye sistemleri, incir bahçesi bakımı, budama, hasat ve pazarlama. Bursa yöresinde yetiştirilen Bursa Siyahı incir çeşidi ihracatı yapan özel bir fima ziyareti
11 Frenk üzümü yetiştiriciliğinin önemi, dünyada yayılışı, sistematiği, morfolojisi ve biyolojisi, frenk üzümü çeşitleri ve özellikleri, ekolojik istekleri, çoğaltım yöntemleri, frenk üzümü bahçesi tesisi, terbiye sistemleri, frenk üzümü bahçesi bakımı, budama, hasat ve pazarlama Frenk üzümü üretim bahçelerine gezi (Frenk üzümü bitkisi ve meyvesinin ve terbiye sistemleri ve budama şekillerinin arazide incelenmesi)
12 Bektaşi üzümü yetiştiriciliğinin önemi, dünyada yayılışı, sistematiği, morfolojisi ve biyolojisi, bektaşi üzümü çeşitleri ve özellikleri, ekolojik istekleri, çoğaltım yöntemleri, bektaşi üzümü bahçesi tesisi, terbiye sistemleri, bektaşi üzümü bahçesi bakımı, budama, hasat ve pazarlama. Bektaşiüzümü üretim bahçelerine gezi (Bektaşiüzümü bitkisi ve meyvesinin ve terbiye sistemleri ve budama şekillerinin arazide incelenmesi)
13 Yaban mersini yetiştiriciliğinin önemi, dünyada yayılışı, sistematiği, morfolojisi ve biyolojisi, Yaban mersini çeşitleri ve özellikleri, ekolojik istekleri, çoğaltım yöntemleri, Yaban mersini bahçesi tesisi, terbiye sistemleri, Yaban mersini bahçesi bakımı, budama, hasat ve pazarlama. Uludağ’da doğal koşullarda yetişen Yaban mersini bitkisinin yerinde incelenmesi için gezi
14 Diğer üzümsü meyveler (Kuşburnu, Dut, yabani iğde vb.) Kuşburnu, Dut, yabani iğde vb. diğer üzümsü meyveleri görsel olarak arazide tanıtmak
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Ağaoğlu, Y.S. 1986. Üzümsü Meyveler. Ankara Üniv. Zir. Fak. Yay. 984, Ders kitabı, 377 s.
Türkben, C. 2003. Kuşburnu. Uludağ Üniversitesi
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 20 20
Projeler 13 1 13
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 95
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,1
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 5 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0
OK6 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr