Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TEMEL TASARIM I
1 Dersin Adı: TEMEL TASARIM I
2 Dersin Kodu: MIM1007
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. MİRAY GÜR
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: miraygur@yahoo.com 224.29440644. U.Ü. Mimarlık Bölümü, Görükle, Bursa, 16059
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Mimari tasarım sürecinde kullanılacak temel tasarım prensiplerine hakim konuma gelmek ve yaratıcı problem çözebilmek dersin birincil hedefidir. Yaratıcık tekniklerini temel prensipleriyle uygulayabilir hale gelmek. İki boyutlu, üç boyutlu tasarım ilkelerini öğrenmek ve bunları projelerde kullanabilmek için gerekli beceriyi kazanmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Farklı tasarım süreci yaklaşımlarını tanımak ve tanımlayabilmek;
2 Temel tasarım prensiplerini ve kavramlarını öğrenmek ve uygulayabilmek;
3 Temel sunum yöntem ve tekniklerini öğrenmek ve uygulayabilmek;
4 Sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisini kazanmak;
5 İki boyutlu tasarım ilkelerini bilmek ve uygulamak;
6 Tasarım prensiplerini mimari tasarım sürecine yansıtabilmek;
7 Yaratıcı problem çözebilme becerisini kazanmak;
8 Çok boyutlu / yönlü düşünebilmek ve açık fikirli ve empatik yaklaşmak;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Temel Tasarım 1 Dersi’nin içeriği, kapsamı, kullanılan yöntem ve hedeflerin, dönem içi okunacak makale ve kitapların, seyredilecek filmlerin aktarılması. Süreç içinde uygulanan değerlendirme yöntem ve adımlarının açıklanması. Mimar kimdir? Ne iş yapar? Mimarlık eğitimi ve Temel Tasarım Dersleri ilişkisinin anlatılması ve tartışılması. Çalışma: Çizgiler bulmak ve onları tanımlamak. Koku Algısı: ‘Sirke kokusu nasıl bir çizgi?’
2 Tasarımda kavramsal elemanlar. Kavramsal Eleman olarak “ÇİZGİ” ‘Yaratıcı Drama’, ‘Beden Fırtınası’ kullanarak nokta çizgi düzlem olmak.
3 Da Vinci Prensiplerinden CURIOSITA. Nokta, Çizgi, Düzlem. Uygulama: ‘Doku-Örüntü’
4 Sunum: Kavramsal Elemanlarla Fotoğraf Paftası. Doku-Örüntü Kavramları Uygulama: ‘Tasarım ve Yaratıcılık denemeleri’
5 Tasarım Süreci ve Yaratıcılık Yöntemleri Proje: Geometrik Formlar ve Alt-birim / üst-birim ilişkileri
6 Form ve Formların içsel ilişkileri Uygulama: Form ve içsel ilişkiler
7 Geometrik Formlar ve çoğalan birimler Ara Sınav Projesine hazırlık
8 Algı ve Biliş kavramları ve mimarlık Ara Sınav (Sunum ve Teorik Sınav)
9 Ara Sınav (Sunum ve Teorik Sınav) Proje: ‘Kompozisyonda Yuvarlak ve tekrar’
10 Tekrar – Benzerlik kavramları ve tasarım Proje: ‘Siyah-Beyaz ve değerleri (griler) kullanarak anomali yaratmak’
11 Anomali - Ritim kavramları ve tasarım Proje: ‘Kontrast olmak - kontrast durmak - kontrast davranmak’
12 Kontrast - Zıtlık kavramları ve tasarım Proje: ‘Dengede pafta ve tek renk’
13 Denge, Simetrik Denge / Asimetrik Denge kavramları ve tasarım Final projesi ilk eskizler
14 Final Çalışmalarına Yönelik genel değerlendirme ve tartışma
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Bach R. 1999. “Martı”. Şahinkaya Matbaacılık. İstanbul
Bono E, 1973. “Lateral Thinking : Creativity Step by Step”, Harper & Row.
Cathcart T, Klein D. 2011. “Platon Bir Gün (Kolunda bir Ornitorenkle) Bara Girer”, Aylak Kitap, İstanbul.
Elam K. 2001. “Geometry of Design” Princeton Arch. Press.
Gaarder J. 1994. “Sofinin Dünyası”. Pan Yayıncılık. İstanbul.
Gelb M. J. 1999. “Leonardo Da Vinci gibi Düşünmek” Beyaz Yayınları.
Lauer D. A., Pentak S. 2006. “Design Basics”. Wadsworth Publishing.
Lidwell W., Holden K., Butler J. 2010 “Universal Princeiples of Design”. Rockport Publishers.
Lim J. 2009. “Biostructural Analogues in Architecture”. BIS Publishers.
May R. 1994. “Yaratma Cesareti”. Metis Yayınları. İstanbul
Vyzoviti S. 2008. “Folding Architecture”. BIS Publishers
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 15
Kısa Sınav 0 0
Ödev 7 35
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 9 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 7 3 21
Projeler 4 8 32
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 18 18
Toplam İş Yükü 123
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,1
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 4 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK2 4 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK3 1 1 1 1 1 1 4 1 1 1 2
OK4 1 1 1 1 1 1 5 1 1 1 2
OK5 4 1 1 1 1 1 1 1 1 1 2
OK6 4 1 1 1 1 1 1 1 1 1 2
OK7 1 1 1 1 4 1 1 1 1 1 1
OK8 1 1 1 1 4 1 1 1 1 1 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr