1 |
Dersin Adı: |
TEMEL TASARIM I |
2 |
Dersin Kodu: |
MIM1007 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
1 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
4 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
1 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
- |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Doç. Dr. MİRAY GÜR |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
|
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
miraygur@yahoo.com 224.29440644. U.Ü. Mimarlık Bölümü, Görükle, Bursa, 16059 |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Mimari tasarım sürecinde kullanılacak temel tasarım prensiplerine hakim konuma gelmek ve yaratıcı problem çözebilmek dersin birincil hedefidir. Yaratıcık tekniklerini temel prensipleriyle uygulayabilir hale gelmek. İki boyutlu, üç boyutlu tasarım ilkelerini öğrenmek ve bunları projelerde kullanabilmek için gerekli beceriyi kazanmak. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Temel Tasarım 1 Dersi’nin içeriği, kapsamı, kullanılan yöntem ve hedeflerin, dönem içi okunacak makale ve kitapların, seyredilecek filmlerin aktarılması. Süreç içinde uygulanan değerlendirme yöntem ve adımlarının açıklanması. Mimar kimdir? Ne iş yapar? Mimarlık eğitimi ve Temel Tasarım Dersleri ilişkisinin anlatılması ve tartışılması. |
Çalışma: Çizgiler bulmak ve onları tanımlamak.
Koku Algısı: ‘Sirke kokusu nasıl bir çizgi?’
|
2 |
Tasarımda kavramsal elemanlar. Kavramsal Eleman olarak “ÇİZGİ” |
‘Yaratıcı Drama’, ‘Beden Fırtınası’ kullanarak nokta çizgi düzlem olmak. |
3 |
Da Vinci Prensiplerinden CURIOSITA.
Nokta, Çizgi, Düzlem.
|
Uygulama: ‘Doku-Örüntü’ |
4 |
Sunum: Kavramsal Elemanlarla Fotoğraf Paftası.
Doku-Örüntü Kavramları
|
Uygulama: ‘Tasarım ve Yaratıcılık denemeleri’ |
5 |
Tasarım Süreci ve Yaratıcılık Yöntemleri |
Proje: Geometrik Formlar ve Alt-birim / üst-birim ilişkileri |
6 |
Form ve Formların içsel ilişkileri |
Uygulama: Form ve içsel ilişkiler |
7 |
Geometrik Formlar ve çoğalan birimler |
Ara Sınav Projesine hazırlık |
8 |
Algı ve Biliş kavramları ve mimarlık |
Ara Sınav (Sunum ve Teorik Sınav) |
9 |
Ara Sınav (Sunum ve Teorik Sınav) |
Proje: ‘Kompozisyonda Yuvarlak ve tekrar’ |
10 |
Tekrar – Benzerlik kavramları ve tasarım |
Proje: ‘Siyah-Beyaz ve değerleri (griler) kullanarak anomali yaratmak’ |
11 |
Anomali - Ritim kavramları ve tasarım |
Proje: ‘Kontrast olmak - kontrast durmak - kontrast davranmak’ |
12 |
Kontrast - Zıtlık kavramları ve tasarım |
Proje: ‘Dengede pafta ve tek renk’ |
13 |
Denge, Simetrik Denge / Asimetrik Denge kavramları ve tasarım |
Final projesi ilk eskizler |
14 |
Final Çalışmalarına Yönelik genel değerlendirme ve tartışma |
|