| 1 | Dersin Adı: | DİN SOSYOLOJİSİ |
| 2 | Dersin Kodu: | İLA2014 |
| 3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
| 4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
| 5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
| 6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 4 |
| 7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
| 8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
| 9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
| 10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
| 11 | Dersin Önkoşulu | |
| 12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
| 13 | Dersin Dili: | Türkçe |
| 14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| 15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. VEJDI BİLGİN |
| 16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof. Dr. İzzet Er, Prof. Dr. Abdurrahman Kurt, Doç. Dr. Kemal Ataman |
| 17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
U.Ü. İlahiyat Fakültesi, Bursa vbilgin@uludag.edu.tr, 0224.2431570/60342 |
| 18 | Dersin Web Adresi: | |
| 19 | Dersin Amacı | Sosyolojik teoriler, yöntem ve temel kavramlar hakkında bilgi verip dinin yapısı ve din-toplum ilişkileri konusunda sağlıklı değerlendirmelerde bulunabilme yetisi kazandırmak. |
| 20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
| 21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
| 22 | Dersin İçeriği |
| Hafta | Teori | Uygulama |
| 1 | Sosyolojinin ve Din Sosyolojisinin Konusu | |
| 2 | Sosyolojik Araştırmalarda Yöntem ve Teknikler | |
| 3 | Temel Sosyolojik Kavramlar I: Sosyelleşme, Sosyal Rol, Statü, Sınıf, Toplumsal Tabakalaşma ve Hareketlilik | |
| 4 | Temel Sosyolojik Kavramlar II: Sosyal Kurum, Sosyal Grup, Kültür ve Değerler | |
| 5 | 16. Yüzyıldan 19. Yüzyıla Batı Avrupa’da Sosyolojinin ve Din Sosyolojisinin Doğuşunu Hazırlayan Gelişmeler | |
| 6 | Sosyolojinin Öncüleri ve Sosyolojinin Ortaya Çıkışı: İbn Haldun, Saint-Simon ve Comte | |
| 7 | Marx, Durkheim ve Weber | |
| 8 | Dinin Tanımı Sorunu | |
| 9 | Dinin İşlevleri | |
| 10 | Din ve Kültür İlişkisi I | |
| 11 | Din ve Kültür İlişkisi II | |
| 12 | Modern Dünyada Dinin Konumu 1: Modernleşme, Sekülerleşme Ve Dine Etkisi | |
| 13 | Modern Dünyada Dinin Konumu 2: Postmodern Söylem, Çoğulculuk Ve Yeni Dini Hareketler | |
| 14 | Modern Dünyada Dinin Konumu 3: Çağdaş Söylem ve Hareketler Karşısındaki İslam |
| 23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: | İzzet Er, Din Sosyolojisi, Akçağ Yay., Ankara, 2008; Vejdi Bilgin, Bizi Kuşatan Toplum, Düşünce Kitabevi, İstanbul, 2011. Abdurrahman Kurt, Din Sosyolojisi, Sentez Yay., İstanbul, 2012. |
| 24 | Değerlendirme |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
| Ara Sınav | 1 | 40 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 |
| Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
| Toplam | 2 | 100 |
| Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
| Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
| Toplam | 100 | |
| Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
| Açıklama | - | |
| 25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
| Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
| Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
| Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ödevler | 0 | 0 | 0 |
| Projeler | 0 | 0 | 0 |
| Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
| Arasınavlar | 1 | 3 | 3 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 3 | 3 |
| Toplam İş Yükü | 90 | ||
| Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 3 |
| 26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİM KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ÖK: Öğrenim Kazanımları | PY: Program Yeterlilikleri |
| Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |