Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
HADİS I (EL-HADİS I )
1 Dersin Adı: HADİS I (EL-HADİS I )
2 Dersin Kodu: İLA2005
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ABDULLAH KARAHAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. Hüseyin Kahraman, Yrd. Doç. Akif Köten, Yrd. Doç. Mutlu Gül
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: abdkarahan@hotmail.com
0224 243 10 66-60 257
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Hadislerin muhtevası, temel hadis kaynaklarının telif mantığı ve yazılış metotları hakkında öğrencileri bilgilendirip, onlara seçilen örnek bölüm ve hadislerden hareketle, benzer hadisleri diğer kaynaklardan bulma, anlama ve akademik bir yöntemle değerlendirme yeteneğini kazandırmaya çalışmak, öğrencilerin klasik ve modern yöntemleri kullanarak hadis kaynaklarını güncel yorumlama kabiliyetini kazanmalarını sağlamak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Hadislerin muhtevası hakkında genel bir fikre sahip olup, okutulan örnek metinlerden hareketle, temel hadis kaynaklarının yöntemini kavrayabilme.;
2 Hadisleri anlama ve yorumlama konusunda kullanılan mümkün yöntemler yardımıyla hadisleri analiz edebilme.;
3 Klasik hadis kaynaklarının, hadisleri bağlamında kullanma ve yorumlama yöntemleri ile yeni yöntemler arasında mukayeseler yapabilme. ;
4 Hadisleri diğer temel hadis kaynaklarından bulma konusunda yeterliğe sahip olma.;
5 Derste işlenen örneklerden hareketle, mezuniyeti sonrasındaki hizmetlerine esas olmak üzere, toplumsal ihtiyaçları yerine getirecek gerekli alt yapıyı kazanabilme. ;
6 Modern tartışmalar bağlamında hadislerin sunduğu imkan ve taşıdığı zafiyetleri analiz ederek, hadislerden sonuçlar çıkarabilme.;
7 Hadis usûlüne dair edindiği bilgiler çerçevesinde hadisleri anlama ve yorumlama metotlarını uyumlu biçimde kullanabilme.;
8 Hadis kitaplarının tasnifi ve muhtevalarını tanıyabilme. ;
9 Hadisleri temel kaynaklardan okuyup anlayabilme yeteneği kazanabilme.;
10 Dinin birey ve toplumla olan ilişkisini hadisler ışığında anlayıp yorumlayabilme.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Hadis öğrenim ve öğretim âdâbı menşei, önemi ve tekâmülü.
2 Hadis öğrenimi ve hadis okuma şekilleri
3 Hadisleri anlama ve yorumlama yöntemleri hakkında genel çerçeve
4 Klasik hadis kaynaklarının Kitâbu’l-İ’tisâm bi’l-Kitâbi ve’s-Sünne bölümünden hadislerin okunması.
5 Klasik hadis kaynaklarının Kitâbu’l-İ’tisâm bi’l-Kitâbi ve’s-Sünne bölümünden hadislerin okunması.
6 Klasik hadis kaynaklarının Kitâbu’l-İman bölümünden ulûhiyet konusuyla ilgili hadislerin okunması.
7 Klasik hadis kaynaklarının Kitâbu’l-İman bölümünden nübüvvet konusuyla ilgili hadislerin okunması.
8 Klasik hadis kaynaklarının Kitâbu’l-İman bölümünden ahiret konusuyla ilgili hadislerin okunması.
9 Klasik hadis kaynaklarının Kitâbu’l-İman bölümünden kader konusuyla ilgili hadislerin okunması.
10 Klasik hadis kaynaklarının ibadetlerle ilgili bölümünden namaz konusuyla ilgili hadislerin okunması.
11 Klasik hadis kaynaklarının ibadetlerle ilgili bölümünden namaz konusuyla ilgili hadislerin okunması.
12 Klasik hadis kaynaklarının ibadetlerle ilgili bölümünden oruç konusuyla ilgili hadislerin okunması.
13 Klasik hadis kaynaklarının ibadetlerle ilgili bölümünden zekat konusuyla ilgili hadislerin okunması.
14 Klasik hadis kaynaklarının ibadetlerle ilgili bölümünden hac konusuyla ilgili hadislerin okunması.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Buhârî, el-Câmi‘u’s-Sahîh, (Kütüb-ü Sitte içerisinde I-III. ciltler) Çağrı Yay., İstanbul 1981.
2. Müslim, Sahîh, (Kütüb-ü Sitte içerisinde IV-VI. ciltler) Çağrı Yay., İstanbul 1981.
3. Ebu Davud, Sünen, (Kütüb-ü Sitte içerisinde VII-XI. ciltler) Çağrı Yay., İstanbul 1981.
4. Tirmizî, Sünen, (Kütüb-ü Sitte içerisinde XII-XIV. ciltler) Çağrı Yay., İstanbul 1981.
5. Nesâî, Sünen, (Kütüb-ü Sitte içerisinde XV-XVI. ciltler) Çağrı Yay., İstanbul 1981.
6. İbn Mâce, Sünen, (Kütüb-ü Sitte içerisinde XVII-XVIII. ciltler) Çağrı Yay., İstanbul 1981.
7. Dârimî, Sünen, (Kütüb-ü Sitte içerisinde XIX. cilt) Çağrı Yay., İstanbul 1981.
8. Malik b. Enes, Muvatta, (Kütüb-ü Sitte içerisinde XX. cilt) Çağrı Yay., İstanbul 1981.
9. Ahmed b. Hanbel, Müsned, (Kütüb-ü Sitte içerisinde XXI-XXIII. ciltler) Çağrı Yay., İstanbul 1981.
10. Muhammed Fuâd Abdulbâkî, el-Lü’lü ve’l-Mercân, Dâru’l-Hadîs, Kahire 1994.
11. İbn Hacer el-Askalânî, Fethu’l-Bârî bi Şerhi Sahîhi’l-Buhârî, Dâru’l-Marife, I-XIII, Beyrut ty.
12. Bedruddîn el-Aynî, Umdetu’l-Kârî Şerhu Sahîhi’l-Buhârî, I-XV, Dâru’l-Kütübi’l-İlmiyye, Beyrut 2001.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 10 6 60
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0
OK4 0 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0
OK7 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr