1 | Dersin Adı: | CUMHURİYET DÖNEMİ DİN EĞİTİMİ |
2 | Dersin Kodu: | ILH3196 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 6 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi MEHMET ŞANVER |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Cumhuriyet Döneminde din ve dini eğitim konusundaki gelişmeler hakkında bilgi ve bakış açısı kazandırmaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Cumhuriyet Eğitiminin hazırlık dönemi | |
2 | Hazırlık ve kuruluş dönemi sonunda eğitim-öğretim Anlayışı: Tevhid-i Tedrisat Kanunu, uygulanması ve sonuçları | |
3 | Hazırlık ve kuruluş dönemi sonunda eğitim-öğretim anlayışı: Tevhid-i Tedrisat Kanunu, Uygulanması ve sonuçları | |
4 | Din ve ahlak öğretiminin gündeme alınışı (1933-1946) | |
5 | Din ve ahlak öğretiminin gündeme alınışı (1933-1946) | |
6 | Okullarda din öğretiminin başlaması | |
7 | Okullarda din öğretimi programları (müfredat) | |
8 | Okullarda Din Öğretimi Programının yapılandırılması | |
9 | İmam-Hatip Okullarının açılması | |
10 | Ahlak Derslerinin ilk ve orta öğretime konulması | |
11 | Yüksek Din Öğretimi | |
12 | 12 Eylül 1980 sonrası din eğitimi ve öğretimi | |
13 | Örgün öğretimde din ve ahlak öğretimi | |
14 | 1997 yılı ve sonrasında eğitim ve öğretimin yeniden yapılandırılması |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1-Öcal, Mustafa, İmam-Hatip Liseleri ve İlköğretim Okulları, Ensar Vakfı yay. İst. 1994. 2-Akın, Abdullah, Cumhuriyet Dönemi Din Eğitimi 1920-1950, Ensar Yay., İstanbul 2011. 3-Bilgin, Beyza, Türkiye'de Din Eğitimi ve Liselerde Din Dersleri, Ankara, 1980. 4-Parmaksızoğlu, İsmet, Türkiye'de Din Eğitimi, MEB, Ankara, 1966. 5-Okutan, Ömer, "Din Eğitimi", Cumhuriyet Döneminde Eğitim, (Kollektif Kitap), İstanbul, 1983. 6-Öcal, Mustafa, Cumhuriyet Döneminde Din Eğitimi ve Dini Hayat (Edt. Mustafa Öcal), Ensar Yay., İstanbul, 2008. 7-Başgil, Ali Fuat, Din ve Laiklik, Yağmur Yayınları, İstanbul, 1977. 8-Akseki, A.Hamdi, Din Tedrisatı ve Dini Müesseseler Hakkında Bir Rapor, Sebilürreşad, c. V, sy. 102, Mayıs 1951, s. 19-20. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 8 | 12 | 96 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |