| 1 | Dersin Adı: | KİŞİSEL GELİŞİM |
| 2 | Dersin Kodu: | ÇCKS224 |
| 3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
| 4 | Dersin Seviyesi: | Önlisans |
| 5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
| 6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 4 |
| 7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
| 8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
| 9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
| 10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
| 11 | Dersin Önkoşulu | |
| 12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
| 13 | Dersin Dili: | Türkçe |
| 14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| 15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. EMRE BOZDEMİR |
| 16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
| 17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Öğr. Gör. Emre BOZDEMİR 0224 294 26 65 - 61734 bozdemre@uludag.edu.tr |
| 18 | Dersin Web Adresi: | |
| 19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin kişiliğin ve benliğin ne olduğunu, gelişimini, etkileyen ve engelleyen faktörleri ve konuları anlamalarını ve kendilerini daha iyi tanımalarını sağlayarak kişisel ve mesleki açıdan gelişimlerine katkı sağlamaktır. |
| 20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
| 21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
| 22 | Dersin İçeriği |
| Hafta | Teori | Uygulama |
| 1 | Kişilik ve benlik tanımı ve kapsamı | |
| 2 | Uyumlu kişinin özellikleri | |
| 3 | Kendini tanıma | |
| 4 | Kişisel gelişimi etkileyen etmenler | |
| 5 | Bilişsel gelişim ve yaratıcılık | |
| 6 | Yaratıcılığı engelleyen etmenler | |
| 7 | Yaratıcı düşünme | |
| 8 | Eleştirel düşünme | |
| 9 | Yansıtıcı düşünme | |
| 10 | Kişisel eğitim ve yöntemleri | |
| 11 | Duygusal zeka ve kişisel gelişim | |
| 12 | Özgün ürünlerin sunumu ve tartışma | |
| 13 | ||
| 14 |
| 23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Herşey Seninle Başlar, Mümin SEKMAN, Alfa Yayınları. Hayatın İçinde Kişisel Gelişim, Oğuz Saygın, Yakamoz Yayınları. |
| 24 | Değerlendirme |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
| Ara Sınav | 1 | 40 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 |
| Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
| Toplam | 2 | 100 |
| Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
| Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
| Toplam | 100 | |
| Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
| Açıklama | ||
| 25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
| Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
| Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
| Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ödevler | 0 | 0 | 0 |
| Projeler | 4 | 15 | 60 |
| Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
| Arasınavlar | 0 | 20 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Yarıyıl Sonu Sınavları | 0 | 50 | 0 |
| Toplam İş Yükü | 88 | ||
| Toplam İş Yükü / 30 saat | 2,93 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 3 |
| 26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİM KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ÖK: Öğrenim Kazanımları | PY: Program Yeterlilikleri |
| Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |