1 | Dersin Adı: | UYGARLIK TARİHİ |
2 | Dersin Kodu: | MIM4030 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 8 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | - |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç.Dr. SELEN DURAK |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | - |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Uludağ Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Mimarlık Bölümü Görükle/Bursa e-posta: selendurak@uludag.edu.tr Tel:0-224-2942135 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Öğrencinin mimarlık tarihini tarihsel, kültürel ve sosyo-ekonomik bir çerçeve içinde değerlendirebilmesi için, dünya uygarlıklarının tarihinin sosyal, kültürel ve ekonomik boyutları ile kavranmasını sağlamak |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Tarih Öncesi Çağlarda Toplumların Yapısı | |
2 | Mezopotamya Uygarlığı | |
3 | Mısır Uygarlığı | |
4 | Eski Ege Uygarlıkları | |
5 | Antik Yunan Felsefesi ve Uygarlığı | |
6 | Antik Yunan Felsefesi ve Uygarlığı | |
7 | Orta Çağ’da Avrupa ve Skolastik Felsefe | |
8 | Orta Çağ’da İslam Dünyası ve Felsefesi | |
9 | Ders tekrarı ve Ara Sınav | |
10 | Yeni Çağ’da Avrupa: Rönesans, Reform, Aydınlanma | |
11 | 17. Yüzyıl Düşüncesi | |
12 | 18. Yüzyıl Düşüncesi | |
13 | 19. Yüzyıl Endüstri Devrimi’nin Etkileri | |
14 | 20. Yüzyıl Düşüncesi |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
•Mimarlığın Öyküsü-Leland Roth-Kabalcı Yayınevi •Uygarlık Tarihi-İsmail Güven(ed.)-Pegem Akademi •Uygarlık Tarihine Giriş-Recep Yıldırım-Asil Yayın D. •Uygarlıkların Grameri, Ferdinand Braudel-İmge K. •Sanatın Öyküsü-Erich Gombrich- Remzi Kitabevi •Kentlerin Doğuşu-Jean Louis Huot, et. al.-İmge K. •Tarihte Neler Oldu-Gordon Childe-Alan Yayıncılık •İlkel Topluluktan Uygar Topluma-Alaaddin Şenel-Bilim ve Sanat Yayınları |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 25 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 15 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ödevler | 1 | 12 | 12 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 12 | 12 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |