Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
MİMARİ TASARIM V
1 Dersin Adı: MİMARİ TASARIM V
2 Dersin Kodu: MIM3001
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 7
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 6
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Mimari Tasarım 4
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör.Dr. Çiğdem YÜCEL
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Öğ. Gör. Dr. Çiğdem YÜCEL
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: E-posta: cyucel@uludag.edu.tr, Tel: 0. 224. 2942143 Uludağ Üniversitesi Müh.- Mim. Fak. Mimarlık Bölümü
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Mimari Tasarım 5 kapsamında öğrencilerin tarihi çevrede tasarım yaklaşımı anlamında tasarım bilgisi ve deneyimlerini geliştirmeleri amacıyla yoğun bir tarihsel çevre içinde çalışılmıştır. Yörenin sadece çevresel özelliklerini değil, mevcut kültürel özelliklerini ve tarihini de incelemek, çıkarımlarını tasarım önerilerine girdi olarak amaçlanmıştır. Çalışılan alan bağlamında; yapılı çevre ve tasarlanacak bina arasındaki ilişkilerin kurgulanmasına yönelik olarak kentsel mekan analizlerinin yapılarak, elde edilen veriler ışığında tasarlanacak ürün/doku kavramları ile ilgili bir tartışma ortamı yaratmak bu dersin temel amacını oluşturmaktadır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Yer’e ait sorunları kavrama ve onlarla başa çıkma yollarına ilşkin bilgi üretme sistematiği oluşturma,;
2 Tarihi çevrede tasarım kavramına duyarlılığın geliştirilmesi;
3 Tasarım problemi hakkında farklı görüşlerin geliştirilmesi, araştırma – analiz yapabilme, tasarım problemi için çözüm önerilerinin araştırılması,;
4 Tasarım problemi hakkında bilgi verilmesi, bilgi alışverişinin sağlanması, problem hakkında belirleyici yorumlayıcı bilgi paylaşımı;
5 Öğrencinin temel mekan organizasyonu problemlerine yaklaşımını projeye aktarabilmesi (mkean hiyerarşisi, işlevler arası ilişkiler) ;
6 Öğrencilerin Yapı Bilgisi derslerinde öğrenmiş oldukları temel bilgileri projeye aktarabilmesi (detaylar, yapım sistemi ile ilgili farkındalık) ;
7 Kentsel dış mekanın kurgulanması (otoparklar, yeşil alanlar) ;
8 Öğrencinin mimari sunum tekniklerini doğru kullanması;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Tasarım yapılması düşünülen bölgenin geçmişi, geleceği ve dönüşüm dönemlerine ilişkin tartışmalar Öğrenci sunumları
2 Tasarım yapılacak alanın ve bu alana ait sorunların ve potansiyellerin tariflenmesi, analizler Teknik gezi
3 Proje araştırmaları Öğrenci sunumları
4 Proje arsasının kesinleştirilmesi Öğrenci sunumları
5 Planlama kararları Planlama kararları
6 Yaşam senaryosunun ve mekansal programın kesinleştirilmesi 1/1000 ölçekte çalışmalar
7 Konu ile ilgili kısa bilgilendirme ve tartışma- projenin geliştirilmesi Ara değerlendirme
8 Konu ile ilgili kısa bilgilendirme ve tartışma- projenin geliştirilmesi 1/500 ölçekte çalışmalar
9 Konu ile ilgili kısa bilgilendirme ve tartışma- projenin geliştirilmesi 1/200 ölçekte plan-kesit-görünüş çalışmaları
10 Konu ile ilgili kısa bilgilendirme ve tartışma- projenin geliştirilmesi 1/200 ölçekte plan-kesit-görünüş çalışmaları
11 1/200 ölçekte plan-kesit-görünüş çalışmaları 1/200 ölçekte plan-kesit-görünüş çalışmaları
12 Konu ile ilgili kısa bilgilendirme ve tartışma- projenin geliştirilmesi Ara değerlendirme
13 Konu ile ilgili kısa bilgilendirme ve tartışma- projenin geliştirilmesi 1/200 ölçek plan-kesit-görünüş çalışmaları+1/20detaylar
14 Anlatım esasları ve sunum tekniklerinin geliştirilmesi 1/200 ölçek plan-kesit-görünüş çalışmaları+1/20detaylar
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Ahunbay, Z., “Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon”,
Yem Yayın, 1995.
Anonim, “Gümüştepe (Misi) Yerleşmesinin Bölge
İçindeki Yeri”, Nilüfer’de Yerel Gündem
Dergisi, Mayıs – Haziran 2005, Yıl:1, Sayı: 5,
Sayfa: 4-5.
Güneş, E., “Gümüştepe (Misi) Köyünde Yer Alan Sivil
Mimarlık Örneklerinin İncelenmesi ve
Restorasyon Araştırması”, Mimar Sinan
Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek
Lisans Tezi, 1990.
Özyaba, M., “Koruma Planlamasında Yaşatarak
Koruma Kavramının Geliştirilmesi ve Bir
Örnek: Misi Köy”, Mimar Sinan Üniversitesi
Fen Bilimleri Enstitüsü Sit Koruma Planlaması
Bölümü, Yüksek Lisans Tezi, 1991-1992.
Özyanık, N.Ü., “Prof. Dr. Neslihan Dostoğlu Röportajı:
Uludağ Üniversitesi Mühendislik – Mimarlık
Fakültesi Mimarlık Bölümü’nden Gümüştepe
(Misi) İçin Kentsel Duyarlılık Projeleri”, Nilüfer’de Yerel Gündem Dergisi, Mayıs – Haziran
2005, Yıl:1, Sayı: 5, Sayfa: 6-8.
www.nilufer.gov.tr
Hall, S., ve Jacques, M., 1995 Yeni Zamanlar, Çev. Yılmaz, A., Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
Kandiyoti, D. ve Saktanber, A. 2003. Kültür Fragmanları: Türkiye’de gündelik Hayat, Çev. Yelçe, Z., Metis Yayınları, İstanbul.
Aksoy,E., “Mimarlıkta Tasarım Bilgisi”, Hatiboğlu
Yayınevi, Ankara, 1987
Onat, E., “Mimarlık, Form ve Geometri”, Yapı-Endüstri
Merkezi Yayınları, Ankara, 1991
Kortan E,. “Mimarlıkta Teori ve Form”, ODTÜ Mimarlık
Fakültesi Baskı Atölyesi, Ankara, 1992
İnceoğlu,N., “Düşünme ve Anlatım Aracı Olarak
Eskizler”, Helikon Yayınları, İstanbul, 1995
Panero,J.,Zelnik, M., “Human Dimension and Interior
Space”, Whitney Library of Design, New
York, 1979
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 3 30
Kısa Sınav 0 0
Ödev 2 20
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 6 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 14 6 84
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Ödevler 2 18 36
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 1 25 25
Arasınavlar 3 15 45
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 60 60
Toplam İş Yükü 390
Toplam İş Yükü / 30 saat 13
Dersin AKTS Kredisi 13
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 5 3 3 3 4 2 2 3 2 4 1
OK2 4 3 4 1 4 2 3 2 2 3 2
OK3 5 3 4 2 3 2 2 2 2 2 2
OK4 4 3 3 2 3 2 3 2 2 2 2
OK5 4 3 3 2 3 2 3 2 2 2 2
OK6 3 3 3 3 3 2 3 1 1 3 1
OK7 3 2 3 2 3 2 3 2 2 2 1
OK8 4 2 3 2 3 2 2 2 2 3 2
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr