1 | Dersin Adı: | MİMARİ TASARIM V |
2 | Dersin Kodu: | MIM3001 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 5 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 7 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 6 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Mimari Tasarım 4 |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör.Dr. Çiğdem YÜCEL |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Öğ. Gör. Dr. Çiğdem YÜCEL |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | E-posta: cyucel@uludag.edu.tr, Tel: 0. 224. 2942143 Uludağ Üniversitesi Müh.- Mim. Fak. Mimarlık Bölümü |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Mimari Tasarım 5 kapsamında öğrencilerin tarihi çevrede tasarım yaklaşımı anlamında tasarım bilgisi ve deneyimlerini geliştirmeleri amacıyla yoğun bir tarihsel çevre içinde çalışılmıştır. Yörenin sadece çevresel özelliklerini değil, mevcut kültürel özelliklerini ve tarihini de incelemek, çıkarımlarını tasarım önerilerine girdi olarak amaçlanmıştır. Çalışılan alan bağlamında; yapılı çevre ve tasarlanacak bina arasındaki ilişkilerin kurgulanmasına yönelik olarak kentsel mekan analizlerinin yapılarak, elde edilen veriler ışığında tasarlanacak ürün/doku kavramları ile ilgili bir tartışma ortamı yaratmak bu dersin temel amacını oluşturmaktadır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Tasarım yapılması düşünülen bölgenin geçmişi, geleceği ve dönüşüm dönemlerine ilişkin tartışmalar | Öğrenci sunumları |
2 | Tasarım yapılacak alanın ve bu alana ait sorunların ve potansiyellerin tariflenmesi, analizler | Teknik gezi |
3 | Proje araştırmaları | Öğrenci sunumları |
4 | Proje arsasının kesinleştirilmesi | Öğrenci sunumları |
5 | Planlama kararları | Planlama kararları |
6 | Yaşam senaryosunun ve mekansal programın kesinleştirilmesi | 1/1000 ölçekte çalışmalar |
7 | Konu ile ilgili kısa bilgilendirme ve tartışma- projenin geliştirilmesi | Ara değerlendirme |
8 | Konu ile ilgili kısa bilgilendirme ve tartışma- projenin geliştirilmesi | 1/500 ölçekte çalışmalar |
9 | Konu ile ilgili kısa bilgilendirme ve tartışma- projenin geliştirilmesi | 1/200 ölçekte plan-kesit-görünüş çalışmaları |
10 | Konu ile ilgili kısa bilgilendirme ve tartışma- projenin geliştirilmesi | 1/200 ölçekte plan-kesit-görünüş çalışmaları |
11 | 1/200 ölçekte plan-kesit-görünüş çalışmaları | 1/200 ölçekte plan-kesit-görünüş çalışmaları |
12 | Konu ile ilgili kısa bilgilendirme ve tartışma- projenin geliştirilmesi | Ara değerlendirme |
13 | Konu ile ilgili kısa bilgilendirme ve tartışma- projenin geliştirilmesi | 1/200 ölçek plan-kesit-görünüş çalışmaları+1/20detaylar |
14 | Anlatım esasları ve sunum tekniklerinin geliştirilmesi | 1/200 ölçek plan-kesit-görünüş çalışmaları+1/20detaylar |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Ahunbay, Z., “Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon”, Yem Yayın, 1995. Anonim, “Gümüştepe (Misi) Yerleşmesinin Bölge İçindeki Yeri”, Nilüfer’de Yerel Gündem Dergisi, Mayıs – Haziran 2005, Yıl:1, Sayı: 5, Sayfa: 4-5. Güneş, E., “Gümüştepe (Misi) Köyünde Yer Alan Sivil Mimarlık Örneklerinin İncelenmesi ve Restorasyon Araştırması”, Mimar Sinan Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 1990. Özyaba, M., “Koruma Planlamasında Yaşatarak Koruma Kavramının Geliştirilmesi ve Bir Örnek: Misi Köy”, Mimar Sinan Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Sit Koruma Planlaması Bölümü, Yüksek Lisans Tezi, 1991-1992. Özyanık, N.Ü., “Prof. Dr. Neslihan Dostoğlu Röportajı: Uludağ Üniversitesi Mühendislik – Mimarlık Fakültesi Mimarlık Bölümü’nden Gümüştepe (Misi) İçin Kentsel Duyarlılık Projeleri”, Nilüfer’de Yerel Gündem Dergisi, Mayıs – Haziran 2005, Yıl:1, Sayı: 5, Sayfa: 6-8. www.nilufer.gov.tr Hall, S., ve Jacques, M., 1995 Yeni Zamanlar, Çev. Yılmaz, A., Ayrıntı Yayınları, İstanbul. Kandiyoti, D. ve Saktanber, A. 2003. Kültür Fragmanları: Türkiye’de gündelik Hayat, Çev. Yelçe, Z., Metis Yayınları, İstanbul. Aksoy,E., “Mimarlıkta Tasarım Bilgisi”, Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 1987 Onat, E., “Mimarlık, Form ve Geometri”, Yapı-Endüstri Merkezi Yayınları, Ankara, 1991 Kortan E,. “Mimarlıkta Teori ve Form”, ODTÜ Mimarlık Fakültesi Baskı Atölyesi, Ankara, 1992 İnceoğlu,N., “Düşünme ve Anlatım Aracı Olarak Eskizler”, Helikon Yayınları, İstanbul, 1995 Panero,J.,Zelnik, M., “Human Dimension and Interior Space”, Whitney Library of Design, New York, 1979 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 3 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 20 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 6 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 14 | 6 | 84 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Ödevler | 2 | 18 | 36 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 1 | 25 | 25 |
Arasınavlar | 3 | 15 | 45 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 390 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 13 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 13 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |