Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ
1 Dersin Adı: ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ
2 Dersin Kodu: RPD5118
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. SIRRI AKBABA
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: sakbaba@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrenme psikolojisinin temel kavramlarını ve öğrenme kuramlarını kavrayabilmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğrenme psikolojisinin amacını ve önemini açıklayabilir.;
2 Öğrenmeyi etkileyen iç ve dış faktörleri açıklayabilir.;
3 Öğrenmenin nörofizyolojik ve kimyasal temelini açıklayabilir.;
4 Öğrenme kuramlarının eğitim ortamında uygulanmasını açıklayabilir. ;
5 Bilişsel temelli öğrenme kuramlarını açıklayabilir. ;
6 İnsancı yaklaşımı açıklayabilir. ;
7 Öğrenme aşamalarını ve alanlarını açıklayabilir. ;
8 Unutmayı öğrenme kuramları açısından açıklayabilir.;
9 Öğrenme güçlüğünü ve biyolojik geri bildirimi açıklayabilir. ;
10 Orijinal düşünce üreterek öğrenmeyi açıklayabilir. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Öğrenme psikolojisinin amacı, önemi ve konuları
2 Öğrenme psikolojisi ile ilgili temel kavramlar
3 Öğrenmeyi Etkileyen İç faktörler
4 Öğrenmeyi Etkileyen Dış Faktörler
5 Öğrenmenin nörofizyolojik ve kimyasal temeli
6 Öğrenme Kuramları ve Eğitim Ortamında Uygulanması
7 Bilişsel Yaklaşımda Öğrenme Kuramları
8 İnsancıl Yaklaşım
9 Problem Çözme Yoluyla Öğrenme
10 Orijinal Düşünce Üreterek Öğrenme
11 Öğrenme Aşamaları ve Öğrenme Alanları
12 Öğrenme Güçlüğü ve Biyofeedback
13 Unutma
14 Genel Tekrar
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Psikolojik Danışma ve Sınıf Ortamlarında Öğrenme Psikolojisi. Pegem Yayınları, Prof.Dr.Sırrı Akbaba, 2012.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 14 50
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 15 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Projeler 12 2 24
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 9 1 9
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 3 3
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 2 2 2 2 2 2 2 3 2 3 2 2
OK2 2 2 2 2 2 2 3 3 2 3 2 2
OK3 2 2 2 2 2 2 2 3 2 3 2 2
OK4 2 2 2 2 2 2 3 3 2 3 2 2
OK5 2 2 2 2 2 2 2 3 2 3 2 2
OK6 2 2 2 2 2 2 3 3 2 3 2 2
OK7 2 2 2 2 2 2 3 2 2 3 2 2
OK8 2 2 2 2 2 2 3 3 2 3 2 2
OK9 2 2 2 2 2 2 3 2 2 3 2 2
OK10 2 2 2 2 2 2 3 2 2 3 2 2
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr