1 | Dersin Adı: | ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ |
2 | Dersin Kodu: | RPD5118 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. SIRRI AKBABA |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | sakbaba@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Öğrenme psikolojisinin temel kavramlarını ve öğrenme kuramlarını kavrayabilmektir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Öğrenme psikolojisinin amacı, önemi ve konuları | |
2 | Öğrenme psikolojisi ile ilgili temel kavramlar | |
3 | Öğrenmeyi Etkileyen İç faktörler | |
4 | Öğrenmeyi Etkileyen Dış Faktörler | |
5 | Öğrenmenin nörofizyolojik ve kimyasal temeli | |
6 | Öğrenme Kuramları ve Eğitim Ortamında Uygulanması | |
7 | Bilişsel Yaklaşımda Öğrenme Kuramları | |
8 | İnsancıl Yaklaşım | |
9 | Problem Çözme Yoluyla Öğrenme | |
10 | Orijinal Düşünce Üreterek Öğrenme | |
11 | Öğrenme Aşamaları ve Öğrenme Alanları | |
12 | Öğrenme Güçlüğü ve Biyofeedback | |
13 | Unutma | |
14 | Genel Tekrar |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: | Psikolojik Danışma ve Sınıf Ortamlarında Öğrenme Psikolojisi. Pegem Yayınları, Prof.Dr.Sırrı Akbaba, 2012. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 14 | 50 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 15 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 14 | 2 | 28 |
Projeler | 12 | 2 | 24 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 9 | 1 | 9 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |