Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
FİZİKSEL AKTİVİTENİN DEĞERLENDİRİLMESİ
1 Dersin Adı: FİZİKSEL AKTİVİTENİN DEĞERLENDİRİLMESİ
2 Dersin Kodu: BED5111
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Ramiz Arabacı
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: ramizar@uludag.edu.tr,
tlf: 02242940685
cep:05332494471
Uludağ Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesi, Nilüfer / BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin fiziksel aktivite ölçüm ve değerlendirme yöntemleri hakkında bilgi ve becerileri edinmek ve geliştirmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Fiziksel aktivitenin ölçülmesi ve değerlendirilmesinin önemini anlayabilme;
2 Fiziksel aktiviteyi değerlendirme yöntemlerine kavrayabilme ve yorumlayabilme;
3 Fiziksel aktivite ve sağlık arasındaki ilişkisini açıklayabilme;
4 Fiziksel aktiviteyi objektif yöntemlerle ölme ve değerlendirebilme;
5 Fiziksel aktiviteyi subjektif yöntemlerle ölme ve değerlendirebilme;
6 Yaşlıların fiziksel aktivitelerinin değerlendirilmesini kavrayabilme ve yorumlayabilme;
7 Engeli ve hasta bireylerin fiziksel aktivitelerinin değerlendirilmesini kavrayabilme ve yorumlayabilme ;
8 Adolesanların fiziksel aktivitelerinin değerlendirilmesini kavrayabilme ve yorumlayabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Fiziksel aktivitenin ölçülmesi ve değerlendirilmesinin önemi
2 Fiziksel aktiviteyi değerlendirme yöntemlerine genel bakış
3 Fiziksel aktivitenin değerlendirilmesi: kritik değer
4 Fiziksel aktivite ve sağlık arasındaki ilişki
5 Fiziksel aktivitenin kriter standartları ile değerlendirilmesi (direkt gözlem, isotope dilatasyon tekniği, endirekt kalorimetri)
6 Fiziksel aktivitenin kalp atım hızı monitörleri ile değerlendirilmesi.
7 Fiziksel aktivitenin pedometre (adımsayar) ile değerlendirilmesi.
8 Fiziksel aktivitenin akselometre ile değerlendirilmesi.
9 Fiziksel aktivitenin sübjektif ölçümler ile değerlendirilmesi (anket, görüşme).
10 Fiziksel aktivitenin arttırılmasında okulda fiziksel aktivitenin değerlendirilmenin yeri ve önemi.
11 Çocukların ve adölesanların fiziksel aktivitelerinin değerlendirilmesi.
12 Yetişkinlerin fiziksel aktivitelerinin değerlendirilmesi.
13 Yaşlıların fiziksel aktivitelerinin değerlendirilmesi.
14 Engeli ve hasta bireylerin fiziksel aktivitelerinin değerlendirilmesi.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Thomas, J.R. & Nelson, J.K. (2001) Research methods in physical activity. Human Kinetcs, 4th edition.
2. Westerterp, K.R. (2009). Assessment of physical activity: a critical appraisal, Eur J Appl Physiol (2009) 105:823–828 DOI 10.1007/s00421-009-1000-2
3. Welk G.J, The Role Of Physical Activity Assessments For School-Based Physical Activity Promotion, Measurement in Physical Education and Exercise Science, 12: 184–206, 2008
4. Charles B. Corbin, Ruth Lindsey (2007). Fitness for Life-Updated 5th Edition-Cloth, Human Kinetics
5. Horvat, M., Block, M., & Kelly L. (2007) Developmental and Adapted Physical Activity Assessment, Human Kinetics, ISBN 9780736051071.
6. Ward, D., Saunders, R., & Pate, R. (2002) Physical Activity Interventions in Children and Adolescents, Human Kinetics, ISBN 9780736051323.
7. Welek, G. (2002)Physical Activity Assessments for Health-Related Research, Human Kinetics, ISBN 9780736037488
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 30 30
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 14 3 42
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 144
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,8
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OK1 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 3 0
OK8 5 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr