1 | Dersin Adı: | FİZİKSEL AKTİVİTENİN DEĞERLENDİRİLMESİ |
2 | Dersin Kodu: | BED5111 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Ramiz Arabacı |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
ramizar@uludag.edu.tr, tlf: 02242940685 cep:05332494471 Uludağ Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesi, Nilüfer / BURSA |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin fiziksel aktivite ölçüm ve değerlendirme yöntemleri hakkında bilgi ve becerileri edinmek ve geliştirmektir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Fiziksel aktivitenin ölçülmesi ve değerlendirilmesinin önemi | |
2 | Fiziksel aktiviteyi değerlendirme yöntemlerine genel bakış | |
3 | Fiziksel aktivitenin değerlendirilmesi: kritik değer | |
4 | Fiziksel aktivite ve sağlık arasındaki ilişki | |
5 | Fiziksel aktivitenin kriter standartları ile değerlendirilmesi (direkt gözlem, isotope dilatasyon tekniği, endirekt kalorimetri) | |
6 | Fiziksel aktivitenin kalp atım hızı monitörleri ile değerlendirilmesi. | |
7 | Fiziksel aktivitenin pedometre (adımsayar) ile değerlendirilmesi. | |
8 | Fiziksel aktivitenin akselometre ile değerlendirilmesi. | |
9 | Fiziksel aktivitenin sübjektif ölçümler ile değerlendirilmesi (anket, görüşme). | |
10 | Fiziksel aktivitenin arttırılmasında okulda fiziksel aktivitenin değerlendirilmenin yeri ve önemi. | |
11 | Çocukların ve adölesanların fiziksel aktivitelerinin değerlendirilmesi. | |
12 | Yetişkinlerin fiziksel aktivitelerinin değerlendirilmesi. | |
13 | Yaşlıların fiziksel aktivitelerinin değerlendirilmesi. | |
14 | Engeli ve hasta bireylerin fiziksel aktivitelerinin değerlendirilmesi. |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Thomas, J.R. & Nelson, J.K. (2001) Research methods in physical activity. Human Kinetcs, 4th edition. 2. Westerterp, K.R. (2009). Assessment of physical activity: a critical appraisal, Eur J Appl Physiol (2009) 105:823–828 DOI 10.1007/s00421-009-1000-2 3. Welk G.J, The Role Of Physical Activity Assessments For School-Based Physical Activity Promotion, Measurement in Physical Education and Exercise Science, 12: 184–206, 2008 4. Charles B. Corbin, Ruth Lindsey (2007). Fitness for Life-Updated 5th Edition-Cloth, Human Kinetics 5. Horvat, M., Block, M., & Kelly L. (2007) Developmental and Adapted Physical Activity Assessment, Human Kinetics, ISBN 9780736051071. 6. Ward, D., Saunders, R., & Pate, R. (2002) Physical Activity Interventions in Children and Adolescents, Human Kinetics, ISBN 9780736051323. 7. Welek, G. (2002)Physical Activity Assessments for Health-Related Research, Human Kinetics, ISBN 9780736037488 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 1 | 14 |
Uygulamalı Dersler | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 0 | 30 | 30 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 14 | 3 | 42 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |