1 | Dersin Adı: | SOLUNUM SİSTEMİ ANATOMİSİ |
2 | Dersin Kodu: | TAN 6011 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | YOK |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. İLKER MUSTAFA KAFA |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof. Dr. N. Şimşek CANKUR, Prof. Dr. İ. Hakan OYGUCU, Prof. Dr. İhsaniye COŞKUN, Prof. Dr. İlknur Arı, Prof. Dr. M. Ayberk KURT, Prof. Dr. Erdoğan ŞENDEMİR, Doç. Dr. Senem ÖZDEMİR, Doç. Dr. İlker M. KAFA |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
cankur@uludag.edu.tr, 2953801, Uludağ Üniversitesi, Tıp Fakültesi, Temel Tıp Bilimleri Binası, Anatomi Anabilim Dalı, 16059 Nilüfer, Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı; vücutta solunum işlemlerini yürüten solunum sistemi organlarının ve göğüs boşluğu içerisinde bu organların büyük bölümü ile ilişkili diğer organların gros anatomik özellikleri hakkında yüksek lisans düzeyinde teorik ve uygulamalı verilmesidir. Dersin bir diğer amacı da kariyer gelişiminde anatomi alanında daha üst derecede eğitim almak isteyen öğrencileri hazırlamaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Burun ve paranasal sinuslar: kemik yapı | Burun ve paranasal sinuslar: kemik yapı |
2 | Burun ve paranasal sinuslar: boşluklar | Burun ve paranasal sinuslar: boşluklar |
3 | Pharynx’in solunum sistemindeki yeri ve ilişkili anatomik yapılar | Pharynx’in solunum sistemindeki yeri ve ilişkili anatomik yapılar |
4 | Larynx kıkırdakları | Larynx kıkırdakları |
5 | Larynx membranları ve kasları | Larynx membranları ve kasları |
6 | Larynx’in bölümleri ve fonksiyonları | Larynx’in bölümleri ve fonksiyonları |
7 | Akciğerler | Akciğerler |
8 | Trachea ve bronşial dallanma | Trachea ve bronşial dallanma |
9 | Bronkopulmoner segmentasyon | Bronkopulmoner segmentasyon |
10 | Pulmoner dolaşım ve Akciğerlerin lenfatik drenajı | Pulmoner dolaşım ve Akciğerlerin lenfatik drenajı |
11 | Mediastinum kavramı ve bölümleri | Mediastinum kavramı ve bölümleri |
12 | Plevra ve bölümleri | Plevra ve bölümleri |
13 | Diaphragma | Diaphragma |
14 | Solunum hareketleri | Solunum hareketleri |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1- Sobotta İnsan Anatomisi Atlası. R. Putz, R. Pabst, 3 Cilt, (Türkçe çeviri) 7. Baskı, Beta Basım Yayım, Münih, 2011. ISBN 9786053775010 2- Anatomi, A. Çimen, 6. Baskı, Uludağ Üniversitesi Matbaası, Bursa, 1996. ISBN 9755640231 3- Anatomi, K. Arıncı, A. Elhan, 2 Cilt, Güneş Kitabevi, Ankara, 2001. ISBN 9757467286 4- Sistematik Anatomi. Gövsa-Gökmen F., Güven Kitabevi, İzmir, 2003. ISBN: 9759731886 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 3 | 30 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 70 |
Toplam | 4 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 30 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 15 | 45 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 19 | 19 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |