1 |
Dersin Adı: |
HAYVANCILIK İŞLETMELERİ YÖNETİMİ ve İŞLETME EKONOMİSİ |
2 |
Dersin Kodu: |
VZT 6003 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Doktora |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
1 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
4 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. Metin Petek |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Yok |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Uludağ Üniversitesi Veteriner Fakültesi, Bursa petek@uludag.edu.tr, +90 224 2941352 |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Etkin bir hayvancılık işletmeleri yönetimine ışık tutacak hayvancılık politikaları ve ekonomik verimliliği etkileyen faktörler hakkında bilgilendirmek. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Dünyada ve Türkiye’ de hayvansal üretim hakkında genel bilgiler |
|
2 |
Bazı temel ekonomik kavramlar |
|
3 |
Bazı temel ekonomik kavramlar |
|
4 |
Ekonomik Verimlilik Politikaları |
|
5 |
Verimlilik artırma ve maliyet azaltma teknikleri, azalan verimler kanunu, ikame ilkeleri, ortalama maliyet ilkesi |
|
6 |
Pazarlama ve pazarlama sistemleri |
|
7 |
Süt, yumurta, beyaz ve kırmızı ette pazarlama modelleri |
|
8 |
Hayvansal üretimde uluslar arası ticaret, problemler ve çözüm yolları |
|
9 |
Hayvansal üretim ile ilgili girdi ve desteklemeler, uluslar arası ilişkiler ve Avrupa Birliği’ ne uyum, Ortak Tarım Politikası |
|
10 |
İşletme analizi, envanter, değerleme, amortisman, amortisman hesaplama yöntemleri, işletmelerde bütçeleme yöntemler |
|
11 |
İşletmelerde maliyet unsurları, sermaye yapısı ve yıllık faaliyet sonuçlarına dayanan analizler |
|
12 |
İşletmelerde maliyet unsurları, sermaye yapısı ve yıllık faaliyet sonuçlarına dayanan analizler |
|
13 |
Süt, et ve yumurta üretiminde verimliliği etkileyen faktörler |
|
14 |
Türkiye hayvancılığının üretim maliyetleri ve pazarlama ile ilgili sorunları ve çözüm yolları, hayvancılık organizasyonları, üretici örgütleri, mesleki örgütler, sanayi ve ticaret örgütleri |
|