1 | Dersin Adı: | BİLİM VE TEKNOLOJİ POLİTİKASI |
2 | Dersin Kodu: | IUZ2105 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi BARBAROS KEMER |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
bkemer@uludag.edu.tr obarkemer@hotmail.com Uludağ Üniversitesi, İnegöl İşletme Fakültesi, Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret Bölümü 0224 294 26 95 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Öğrencilere ülke kalkınmasının temelinde yatan eğitim-öğretim ve Ar-Ge faaliyetleri ve bunların uygulama alanı olan sanayi hakkında bilgiler vererek öneriler ortaya koymak ve böylece Türkiye için eğitim-öğretim, Ar-Ge ve sanayi ile ilgili politikalar oluşturmaya çalışmak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Eğitim ve Öğretim Kavramı | |
2 | Türkiyede İlk ve Orta Öğretim Sistemi | |
3 | Türkiyede Yükseköğretim Sistemi | |
4 | Türkiyede Eğitim ve Öğretim Politikaları Çalışmaları ve Gelişmiş Ülkelerle Karşılaştırılması | |
5 | Türkiyede Teknoloji ve Sanayi Faaliyetleri | |
6 | Türk Sanayiinin Mevcut Durumu | |
7 | Türk Sanayinin Geleceği ve Buna Yönelik Politikalar Geliştirme | |
8 | Genel Tekrar ve Ara Sınav | |
9 | Ar-Ge Kavramı | |
10 | Türkiyede Ar-Ge Faaliyetleri | |
11 | Türkiyede Ar-Ge Politikaları ve Gelişmiş Ülkelerle Karşılaştırılması | |
12 | Bilim ve Teknoloji Politikaları Kavramı | |
13 | Türkiyede Bilim ve Teknoloji Faaliyetleri | |
14 | Türkiyede Bilim ve Teknoloji Politikaları Çalışmaları ve Gelişmiş Ülkelerle Karşılaştırılması |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
-Guston, David H., Sarewitz, Daniel R., (Eds.), 2006: Shaping Science and Technology Policy: The Next Generation of Research, The University of Wisconsin Press, Madison-USA. -Mowery, David C., 1994: Science and Technology Policy in Interdependent Economies, Kluwer Academic Publishers, USA. - Yalçın Cengiz, Yalova Yüksel, Bilim ve Teknoloji Politikaları Işığında Türkiye, Nobel Yayın Dağıtım, 2005. -Türkcan Ergun, Dünya'da ve Türkiye'de Bilim, Teknoloji ve Politika, Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2009. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 26 | 26 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |