Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
HEMŞİRELİK SÜRECİ
1 Dersin Adı: HEMŞİRELİK SÜRECİ
2 Dersin Kodu: HEM2209
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. Dr. Aylin PALLOŞ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Öğr.Gör.Aylin Palloş
Tel: 224 2942475
Email: aylinpallos@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Hemşirelik süreci kullanımının öneminin kavratılması ve hemşirelik sürecini uygulayabilme becerisinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Hemşirelik sürecinin tanımı, amaçlarını ve tarihsel gelişimini açıklaması;
2 Eleştirel düşünmenin hemşirelik süreci ile ilişkisini kurması;
3 Hemşirelikte ortak dil kullanımının önemini açıklaması;
4 Hemşirelik sınıflama sistemlerini tanımlaması;
5 Hemşirelik süreci aşamalarını tanımlaması ve uygulaması;
6 Doğru kayıt ve rapor etme ilkelerini uygulaması;
7 Hemşirelik süreci ve model/kuram arasındaki ilişkiyi açıklaması;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Hemşirelik Sürecinin Tanımı, Amaçları, Önemi
2 Hemşirelik Sürecinin Tarihsel Gelişimi
3 Hemşirelikte Eleştirel Düşünme
4 Hemşirelik Süreci Aşamaları: •Tanılama Aşaması
5 Hemşirelik Süreci Aşamaları: •Tanılama Aşaması
6 Hemşirelik Süreci Aşamaları: •Hemşirelik Tanısı Aşaması
7 Hemşirelik Süreci Aşamaları: •Hemşirelik Tanısı Aşaması
8 Hemşirelikte Ortak Dil ve Hemşirelik Sınıflama Sistemleri
9 Hemşirelikte Ortak Dil ve Hemşirelik Sınıflama Sistemleri
10 Hemşirelik Süreci Aşamaları: •Planlama Aşaması
11 Hemşirelik Süreci Aşamaları: •Uygulama Aşaması
12 Hemşirelik Süreci Aşamaları: •Değerlendirme Aşaması
13 Kayıt Ve Rapor Etme
14 Hemşirelik Süreci ve Model/ Kuram İlişkisi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Potter PA, Perry AG. Fundamentals of Nursing 7th Edition, Mosby Company, Canada, 2009.
2. Tomey AM, Alligood MR. Nursing Theorists and Their Work 6th Edition, St. Louis, Missouri: Mosby Elsevier, 2006.
3. Carpenito-Moyet LJ. Handbook of Nursing Diagnosis, Lippincott Williams & Wilkins; 11th edition, 2005.
4. Nettina SM. Lippincott Manual of Nursing Practice, 8th edition, Lippincott Williams & Wilkins, 2005.
5. Ackley BJ, Ladwig GB. Nursing Diagnosis Handbook: A Guide to Planning Care: Mosby, 7 edition, 2005.
6. Perry AG, Potter PA. Clinical Nursing Skills and Techniques, 6th Edition, Mosby, 2005.
7. Ochs G. Study Guide & Skills Performance Checklists to accompany Fundamentals of Nursing, 6 edition, Mosby, 2004.
8. White L. Foundations of Basic Nursing, 2 edition Thomson Delmar Learning, 2004.
9. Carpenito-Moyet LJ. Handbook of Nursing Diagnosis, Lippincott Williams & Wilkins; 11th edition, 2005.
10. Kozier B, Erb G, Berman AJ, Snyder S, Berman A. Fundamentals of Nursing: Concepts, Process, and Practice, Seventh Edition Prentice Hall, 2003.
11. Johnson M, Bulechek G, Dochterman JM, Maas M, Moorhead S. Nursing Diagnoses, Outcomes, and Interventions: NANDA, NOC and NIC Linkages, 1st edition, C.V. Mosby; 2001.
12. Taylor C, Lillis, C, Le Mone P. Fundamentals of Nursing The Art & Science of Nursing Care. Lippincott Co., Philadelphia, 2001.
13. Thimby BK. Fundamental Skills and Concept in Patient Care. 7th. Ed., Lippincott Co., Philadelphia, 2001.
14. Craven RF, Hırnle CJ. Fundamentals of Nursing Human Health and Function. 3rd Ed., Lippincott Co., Philadelphia, 2000.
15. Gulanic M, Kloop A, Galanes S, Gradishar D, Puzas MK. Nursing Care Plans. 4th. Ed. Mosby-Year Book Inc., St. Louis, 1998.
16. Roper N, Logan W, Thierney AJ. The Elements of Nursing. Churchill Livingstone, London, 1996.
17. Sabuncu N, Babadağ K, Taşocak G, Atabek T. Hemşirelik Esasları. Açıköğretim Fakültesi Yayınları, No:225, ETAM AŞ., Eskişehir, 1991.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 10
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 1 18 18
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14
OK1 5 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 5 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 5 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 5 0 5 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 5 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 5 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr