1 | Dersin Adı: | HEMŞİRELİK SÜRECİ |
2 | Dersin Kodu: | HEM2209 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. Dr. Aylin PALLOŞ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Öğr.Gör.Aylin Palloş Tel: 224 2942475 Email: aylinpallos@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Hemşirelik süreci kullanımının öneminin kavratılması ve hemşirelik sürecini uygulayabilme becerisinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Hemşirelik Sürecinin Tanımı, Amaçları, Önemi | |
2 | Hemşirelik Sürecinin Tarihsel Gelişimi | |
3 | Hemşirelikte Eleştirel Düşünme | |
4 | Hemşirelik Süreci Aşamaları: •Tanılama Aşaması | |
5 | Hemşirelik Süreci Aşamaları: •Tanılama Aşaması | |
6 | Hemşirelik Süreci Aşamaları: •Hemşirelik Tanısı Aşaması | |
7 | Hemşirelik Süreci Aşamaları: •Hemşirelik Tanısı Aşaması | |
8 | Hemşirelikte Ortak Dil ve Hemşirelik Sınıflama Sistemleri | |
9 | Hemşirelikte Ortak Dil ve Hemşirelik Sınıflama Sistemleri | |
10 | Hemşirelik Süreci Aşamaları: •Planlama Aşaması | |
11 | Hemşirelik Süreci Aşamaları: •Uygulama Aşaması | |
12 | Hemşirelik Süreci Aşamaları: •Değerlendirme Aşaması | |
13 | Kayıt Ve Rapor Etme | |
14 | Hemşirelik Süreci ve Model/ Kuram İlişkisi |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Potter PA, Perry AG. Fundamentals of Nursing 7th Edition, Mosby Company, Canada, 2009. 2. Tomey AM, Alligood MR. Nursing Theorists and Their Work 6th Edition, St. Louis, Missouri: Mosby Elsevier, 2006. 3. Carpenito-Moyet LJ. Handbook of Nursing Diagnosis, Lippincott Williams & Wilkins; 11th edition, 2005. 4. Nettina SM. Lippincott Manual of Nursing Practice, 8th edition, Lippincott Williams & Wilkins, 2005. 5. Ackley BJ, Ladwig GB. Nursing Diagnosis Handbook: A Guide to Planning Care: Mosby, 7 edition, 2005. 6. Perry AG, Potter PA. Clinical Nursing Skills and Techniques, 6th Edition, Mosby, 2005. 7. Ochs G. Study Guide & Skills Performance Checklists to accompany Fundamentals of Nursing, 6 edition, Mosby, 2004. 8. White L. Foundations of Basic Nursing, 2 edition Thomson Delmar Learning, 2004. 9. Carpenito-Moyet LJ. Handbook of Nursing Diagnosis, Lippincott Williams & Wilkins; 11th edition, 2005. 10. Kozier B, Erb G, Berman AJ, Snyder S, Berman A. Fundamentals of Nursing: Concepts, Process, and Practice, Seventh Edition Prentice Hall, 2003. 11. Johnson M, Bulechek G, Dochterman JM, Maas M, Moorhead S. Nursing Diagnoses, Outcomes, and Interventions: NANDA, NOC and NIC Linkages, 1st edition, C.V. Mosby; 2001. 12. Taylor C, Lillis, C, Le Mone P. Fundamentals of Nursing The Art & Science of Nursing Care. Lippincott Co., Philadelphia, 2001. 13. Thimby BK. Fundamental Skills and Concept in Patient Care. 7th. Ed., Lippincott Co., Philadelphia, 2001. 14. Craven RF, Hırnle CJ. Fundamentals of Nursing Human Health and Function. 3rd Ed., Lippincott Co., Philadelphia, 2000. 15. Gulanic M, Kloop A, Galanes S, Gradishar D, Puzas MK. Nursing Care Plans. 4th. Ed. Mosby-Year Book Inc., St. Louis, 1998. 16. Roper N, Logan W, Thierney AJ. The Elements of Nursing. Churchill Livingstone, London, 1996. 17. Sabuncu N, Babadağ K, Taşocak G, Atabek T. Hemşirelik Esasları. Açıköğretim Fakültesi Yayınları, No:225, ETAM AŞ., Eskişehir, 1991. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 10 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ödevler | 1 | 18 | 18 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |