Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TÜRK EDEBİYATINDA POLİSİYE ROMAN
1 Dersin Adı: TÜRK EDEBİYATINDA POLİSİYE ROMAN
2 Dersin Kodu: TDE3060
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 6
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ALEV SINAR UĞURLU
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Görükle Kampüsü, Görükle, Nilüfer BURSA
alevsinar@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Türk edebiyatında tür olarak polisiye romanları bu alandaki teorik bilgiler ışığında geçmişinden günümüze dek ele almak
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Polisiye roman türü hakkında genel bilgi sahibi olur. ;;
2 Polisiye roman türünün dünya edebiyatındaki yerini öğrenir. ;;
3 Polisiye roman türünün Türk edebiyatındaki yerini ve gelişimini öğrenir. ;;
4 Polisiye roman türünde yazan yazarları tanır. ;;
5 Polisiye roman türündeki metinlerden en az birini okumuş olur. ;;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Genel giriş
2 Polisiye roman hakkında teorik bilgiler
3 Polisiye romanın dünya edebiyatındaki yeri
4 Polisiye romanın Türk edebiyatındaki yeri
5 Ahmet Mithat
6 Peyami Safa
7 Necip Fazıl Kısakürek, Vâlâ Nurettin, Hikmet Feridun Es, Ziyad Ebuzziya
8 Ercüment Ekrem Talu, Halide Edip Adıvar, Hüseyin Rahmi Gürpınar
9 Cevat Fehmi Başkut, Erhan Bener, Celil Oker, Ümit Deniz
10 Pınar Kür, Çetin Altan, Emre Kongar, Osman Aysu
11 Kemal Tahir
12 Ahmet Ümit
13 Ahmet Ümit
14 Genel değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Seval Şahin, Banu Öztürk, Didem Arvalı Büyükarman (haz.), Edebiyatın İzinde Polisiye Edebiyat; Seval Şahin, Kültürel Sermaye: Kibar Hırsız ve Şehir; Seval Şahin, Cinai Meseleler; Andre Vanoncini, Polisiye Roman; Erol Üyepazarcı, Korkmayınız Mister: Türkiye’de Polisiye Romanın 125 Yıllık Öyküsü (1881-2006); Tacettin Şimşek, “Romandaki Hafiye ya da Polisiye Roman, Hece Dergisi; Fatih Özgüven, “Neden Polisiye Roman Okuruz?”; Uğur Morkaya, “1980 Sonrası Türk Romanında Polisiye”; Zehra Çelenk, “Esrar-ı Cinayat’tan Çoksatarlığın Esrarlarına: Ülkemizde Yazarın ve Romanın Polisiye Macerası”, Pasaj.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 20 20
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 30 30
Toplam İş Yükü 140
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr