Ders Öğretim Planı
TÜRK EDEBİYATINDA POLİSİYE ROMAN
1 |
Dersin Adı: |
TÜRK EDEBİYATINDA POLİSİYE ROMAN |
2 |
Dersin Kodu: |
TDE3060 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
3 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
6 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
4 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. ALEV SINAR UĞURLU |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
|
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Görükle Kampüsü, Görükle, Nilüfer BURSA alevsinar@uludag.edu.tr |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Türk edebiyatında tür olarak polisiye romanları bu alandaki teorik bilgiler ışığında geçmişinden günümüze dek ele almak |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
21 |
Ders Öğrenme Kazanımları |
1 |
Polisiye roman türü hakkında genel bilgi sahibi olur. ;;
|
2 |
Polisiye roman türünün dünya edebiyatındaki yerini öğrenir. ;;
|
3 |
Polisiye roman türünün Türk edebiyatındaki yerini ve gelişimini öğrenir. ;;
|
4 |
Polisiye roman türünde yazan yazarları tanır. ;;
|
5 |
Polisiye roman türündeki metinlerden en az birini okumuş olur. ;;
|
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Genel giriş |
|
2 |
Polisiye roman hakkında teorik bilgiler |
|
3 |
Polisiye romanın dünya edebiyatındaki yeri |
|
4 |
Polisiye romanın Türk edebiyatındaki yeri |
|
5 |
Ahmet Mithat |
|
6 |
Peyami Safa |
|
7 |
Necip Fazıl Kısakürek, Vâlâ Nurettin, Hikmet Feridun Es, Ziyad Ebuzziya |
|
8 |
Ercüment Ekrem Talu, Halide Edip Adıvar, Hüseyin Rahmi Gürpınar |
|
9 |
Cevat Fehmi Başkut, Erhan Bener, Celil Oker, Ümit Deniz |
|
10 |
Pınar Kür, Çetin Altan, Emre Kongar, Osman Aysu |
|
11 |
Kemal Tahir |
|
12 |
Ahmet Ümit |
|
13 |
Ahmet Ümit |
|
14 |
Genel değerlendirme |
|
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Seval Şahin, Banu Öztürk, Didem Arvalı Büyükarman (haz.), Edebiyatın İzinde Polisiye Edebiyat; Seval Şahin, Kültürel Sermaye: Kibar Hırsız ve Şehir; Seval Şahin, Cinai Meseleler; Andre Vanoncini, Polisiye Roman; Erol Üyepazarcı, Korkmayınız Mister: Türkiye’de Polisiye Romanın 125 Yıllık Öyküsü (1881-2006); Tacettin Şimşek, “Romandaki Hafiye ya da Polisiye Roman, Hece Dergisi; Fatih Özgüven, “Neden Polisiye Roman Okuruz?”; Uğur Morkaya, “1980 Sonrası Türk Romanında Polisiye”; Zehra Çelenk, “Esrar-ı Cinayat’tan Çoksatarlığın Esrarlarına: Ülkemizde Yazarın ve Romanın Polisiye Macerası”, Pasaj. |
24 |
Değerlendirme |
|
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYISI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
Yıl sonu Sınavı |
1 |
60 |
Toplam |
2 |
100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı |
40 |
Finalin BAşarıya Oranı |
60 |
Toplam |
100 |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları |
|
Açıklama |
|
25 |
|
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi [Saat] |
Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler |
14 |
2 |
28 |
Uygulamalı Dersler |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Projeler |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışmaları |
0 |
0 |
0 |
Arasınavlar |
1 |
20 |
20 |
Diğer |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
1 |
30 |
30 |
Toplam İş Yükü |
|
|
140 |
Toplam İş Yükü / 30 saat |
|
|
4 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
4 |
26 |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU |
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
PY9
|
PY10
|
PY11
|
PY12
|
OK1
|
5
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK2
|
0
|
5
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK3
|
5
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK4
|
0
|
0
|
5
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK5
|
0
|
5
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları |
PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: |
1 Çok Düşük |
2 Düşük |
3 Orta |
4 Yüksek |
5 Çok Yüksek |