1 | Dersin Adı: | TÜRK SİYASAL HAYATI |
2 | Dersin Kodu: | KAM2103 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 7 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Ali Yaşar SARIBAY |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof. Dr. ALI YAŞAR SARIBAY |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. Ali Yaşar Sarıbay Email: politolog@uludag.edu.tr Telefon: 224 2941115 Uludağ Üniversitesi İİBF Siyasat Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü Görükle Kampüsü 16059 Nilüfer/Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Öğrencinin Türkiye'nin siyasal yaşamının gelişimi hakkında bilgi sahibi olması sağlanmaktadır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Osmanlı Devleti'nde modernleşme arayışları | |
2 | Osmanlı Devleti'nde Tanzimat Hareketi | |
3 | Türk siyasal hayatında merkez-çevre ilişkisi | |
4 | Türkiye'de çağdaşlaşma olgusu | |
5 | Türkiye'de modern devletin ortaya çıkışı | |
6 | Türkiye'de çok partili hayata geçiş süreci | |
7 | Türkiye'de politik kültürün oluşumu | |
8 | Türkiye'de başlıca siyasi partiler (1923-1999) | |
9 | 1980 sonrası Türkiye'de politik kültür | |
10 | 1980 sonrası Türkiye'de çıkar grupları | |
11 | Türkiye'de demokrasi ve sivil toplum | |
12 | Türkiye'de ordu ve demokrasi | |
13 | Türkiye'de din, devlet ve çoğulculuk | |
14 | Türkiye'de muhafazakarlık ve demokrasi |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
A- Ders Kitabı Ali Yaşar SARIBAY- Ersin KALAYCIOĞLU (Ed.), Türkiye'de Politik Değişim ve Modernleşme, Dora Yayınları, Bursa, 2009 B-Referanslar Metin HEPER, Türkiye'nin Siyasal Hayatı, Doğan Kitap, İstanbul, 2011 Süleyman Seyfi Öğün, Türk Politik Kültürü, Alfa Akademi, 1999 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 50 | 50 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 212 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 7,07 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |