Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I
1 Dersin Adı: ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I
2 Dersin Kodu: MUZ3040
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 6
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. SEZEN ÖZEKE
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: -
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: E-posta: sezenozeke@uludag.edu.tr
Tel: 224-294-0945
Adres: Uludağ Üniversitesi
Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi ABD
Görükle, Bursa 16059
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu ders öğretmenlik becerilerini ve öğretme tekniklerini geliştirmeye yardımcı olması için düzenlenmiş bir derstir. Bu dersle hedeflenen öğrenme ve öğretme ortamları için farklı bakış açıları kazandırıp farklı düşünme yolları geliştirmeye yardımcı olmaktır. Dersin ana amacı öğrencinin müzik eğitimcisi olarak kariyerine ve gelişimine katkı sağlayacak öğretmenlik becerilerini ve öğretme tekniklerini geliştirmesine yardımcı olup farklı öğrenme ve öğretme ortamları için kendi düşünme yollarını geliştirmesini sağlayarak okul ortamında kullanabilecek ve öğrencilere anlamlı müzik ortamları sunabilecek öğretim becerileri ve teknikleri açısından kaynak oluşturmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Okul ortamındaki müzik derslerinde kullanılan müzik aletlerinden piyano, gitar, blokflüt, perdeli ve perdesiz vurmalı çalgıları ve sesini kullanabilme;
2 Müzik öğretmeni olarak kendi gelişimlerini ve öğrencilerin gelişimini değerlendirebilme;
3 İyi bir müzik öğretmeni olmanın yollarını kavrayabilme;
4 İyi bir müzik öğretmeni olma davranışlarını hissedebilme;
5 Türk Eğitim Sistemi’nin ilke ve amaçlarını kavrayabilme;
6 Okul ortamında müzik derslerinde kullanılan öğretim programının temel yaklaşımını kavrayabilme;
7 Okul ortamında müzik derslerinde kullanılan öğretim program yaklaşımına yönelik ders planları hazırlayabilme;
8 Müzik öğretiminde kullanılmak üzere geliştirdiği materyalleri kullanabilme;
9 Müzik öğretiminde kullanılan ders kitaplarını tanıyabilme ;
10 Öğretmenlik mesleğini tüm yönleriyle tanıyabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin içeriği hakkında konuşma, geçen dönem tekrarı. Müzik öğretmeni sınıfta ne yapmalı. Müzikte Yaratıcılık ve bu konuya yönelik örnek etkinlikler
2 Ses Eğitimi, Çoksesliliğe geçiş ve Kanon öğretimi Ses eğitimine yönelik örnek ders uygulamaları
3 Çalgı eğitimi ile ilgili bilgiler, çalgı eğitimi nasıl yapılmalı? Çalgı deyince ne algılıyoruz? Sınıf ortamında neler yapabiliriz? Çalgı eğitimine yönelik örnek ders uygulamaları
4 Türkiye’deki öğretim programları hakkında konuşma ve İlköğretim ve ortaöğretim müzik dersi öğretim programlarının tanıtılması ve öğrenme öğretme süreci, ölçme ve değerlendirme yöntemleri hakkında bilgi vererek Dalcroze, Orff ve Kodaly öğretim aşamaları ile ilişkilendirme, Programa yönelik Etkinlik örnekleri uygulamaları Örnek ders uygulaması Örnek öğrenme öğretme süreci uygulaması ve ders planı yapma.
5 Materyal geliştirme ve öğretim materyali üretme hakkında konuşma ve öğretimde kullanılacak materyallerden örneklerin sunumu (elektronik materyaller, çalışma yaprakları, yararlanılacak kaynaklar vb.), Yıllık plan okuma üzerinde konuşma Örnek ders uygulamaları
6 Anlatılacak ders konularının verilmesi ve üzerinde konuşma Anlatılacak ders konularını hakkında herkese teker teker dönütler verilmesi.
7 Genel Değerlendirme Ders Anlatma (II. Arasınav olarak)
8 Ders Anlatmalar üzerinde tartışma Ders Anlatma (II. Arasınav olarak)
9 Ders Anlatmalar üzerinde tartışma Ders Anlatma (II. Arasınav olarak)
10 Ders Anlatmalar üzerinde tartışma Ders Anlatma (II. Arasınav olarak)
11 Ders Anlatmalar üzerinde tartışma Ders Anlatma (II. Arasınav olarak)
12 Ders Anlatmalar üzerinde tartışma Ders Anlatma (II. Arasınav olarak)
13 Ders Anlatmalar üzerinde tartışma
14 Ders anlatmalarının ve dersin değerlendirilmesi, genel tekrar ve yarıyıl sonu sınavına hazırlık.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: AYDINTAN, Ziya ve ERZ, Saip; Çoksesli Müzik Eğitimi Lise I-II-III, 13. Baskı, Eko Matbaası, İstanbul,1977.
EROL, O. ve KOÇAK, K.O. Karamela Sepeti. Morpa Kültür Yayınları, 2005.
MORGÜL, M. Müzik Nasıl Öğretilir.Yurtrenkleri Yayınevi, 1999.
STAUFFER, S. L. (n.d.) “The Music Leadership Letter: Orff-Schulwerk- A Process for Today” Issues and Trends in Music Education. Silver Burdett Ginn.
SUN, Muammer; Çocuklar ve Gençler İçin Şarkı Demeti, Yeni Basım, Dağarcık yayınları, Ankara, 1994.
T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, İlköğretim Kurumları Müzik Dersi Öğretim Programı, Milli Eğitim Basımevi, Ankara, 1994.
T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, Ortaöğretim (9-2. Sınıflar) Müzik Dersi Öğretim Programı, Milli Eğitim Basımevi, Ankara, 2009.
YÖK/DÜNYA BANKASI, Milli Eğitimi Geliştirme Projesi, Öğretmen Eğitimi:Müzik Öğretimi, Ankara, 1996.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 2 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 10
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 4 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 1 4 4
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 2 2 4
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 0 4 5 5 0 0 0 0 0 0 3 5 5 5 5 5
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 5 5 5 5
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 5 5 5 5
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 5 5 5 5
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 5 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 5 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0 5 5 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr