1 | Dersin Adı: | ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I |
2 | Dersin Kodu: | MUZ3040 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 6 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | - |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. SEZEN ÖZEKE |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | - |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
E-posta: sezenozeke@uludag.edu.tr Tel: 224-294-0945 Adres: Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi ABD Görükle, Bursa 16059 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu ders öğretmenlik becerilerini ve öğretme tekniklerini geliştirmeye yardımcı olması için düzenlenmiş bir derstir. Bu dersle hedeflenen öğrenme ve öğretme ortamları için farklı bakış açıları kazandırıp farklı düşünme yolları geliştirmeye yardımcı olmaktır. Dersin ana amacı öğrencinin müzik eğitimcisi olarak kariyerine ve gelişimine katkı sağlayacak öğretmenlik becerilerini ve öğretme tekniklerini geliştirmesine yardımcı olup farklı öğrenme ve öğretme ortamları için kendi düşünme yollarını geliştirmesini sağlayarak okul ortamında kullanabilecek ve öğrencilere anlamlı müzik ortamları sunabilecek öğretim becerileri ve teknikleri açısından kaynak oluşturmaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Dersin içeriği hakkında konuşma, geçen dönem tekrarı. Müzik öğretmeni sınıfta ne yapmalı. | Müzikte Yaratıcılık ve bu konuya yönelik örnek etkinlikler |
2 | Ses Eğitimi, Çoksesliliğe geçiş ve Kanon öğretimi | Ses eğitimine yönelik örnek ders uygulamaları |
3 | Çalgı eğitimi ile ilgili bilgiler, çalgı eğitimi nasıl yapılmalı? Çalgı deyince ne algılıyoruz? Sınıf ortamında neler yapabiliriz? | Çalgı eğitimine yönelik örnek ders uygulamaları |
4 | Türkiye’deki öğretim programları hakkında konuşma ve İlköğretim ve ortaöğretim müzik dersi öğretim programlarının tanıtılması ve öğrenme öğretme süreci, ölçme ve değerlendirme yöntemleri hakkında bilgi vererek Dalcroze, Orff ve Kodaly öğretim aşamaları ile ilişkilendirme, | Programa yönelik Etkinlik örnekleri uygulamaları Örnek ders uygulaması Örnek öğrenme öğretme süreci uygulaması ve ders planı yapma. |
5 | Materyal geliştirme ve öğretim materyali üretme hakkında konuşma ve öğretimde kullanılacak materyallerden örneklerin sunumu (elektronik materyaller, çalışma yaprakları, yararlanılacak kaynaklar vb.), Yıllık plan okuma üzerinde konuşma | Örnek ders uygulamaları |
6 | Anlatılacak ders konularının verilmesi ve üzerinde konuşma | Anlatılacak ders konularını hakkında herkese teker teker dönütler verilmesi. |
7 | Genel Değerlendirme | Ders Anlatma (II. Arasınav olarak) |
8 | Ders Anlatmalar üzerinde tartışma | Ders Anlatma (II. Arasınav olarak) |
9 | Ders Anlatmalar üzerinde tartışma | Ders Anlatma (II. Arasınav olarak) |
10 | Ders Anlatmalar üzerinde tartışma | Ders Anlatma (II. Arasınav olarak) |
11 | Ders Anlatmalar üzerinde tartışma | Ders Anlatma (II. Arasınav olarak) |
12 | Ders Anlatmalar üzerinde tartışma | Ders Anlatma (II. Arasınav olarak) |
13 | Ders Anlatmalar üzerinde tartışma | |
14 | Ders anlatmalarının ve dersin değerlendirilmesi, genel tekrar ve yarıyıl sonu sınavına hazırlık. |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
AYDINTAN, Ziya ve ERZ, Saip; Çoksesli Müzik Eğitimi Lise I-II-III, 13. Baskı, Eko Matbaası, İstanbul,1977. EROL, O. ve KOÇAK, K.O. Karamela Sepeti. Morpa Kültür Yayınları, 2005. MORGÜL, M. Müzik Nasıl Öğretilir.Yurtrenkleri Yayınevi, 1999. STAUFFER, S. L. (n.d.) “The Music Leadership Letter: Orff-Schulwerk- A Process for Today” Issues and Trends in Music Education. Silver Burdett Ginn. SUN, Muammer; Çocuklar ve Gençler İçin Şarkı Demeti, Yeni Basım, Dağarcık yayınları, Ankara, 1994. T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, İlköğretim Kurumları Müzik Dersi Öğretim Programı, Milli Eğitim Basımevi, Ankara, 1994. T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, Ortaöğretim (9-2. Sınıflar) Müzik Dersi Öğretim Programı, Milli Eğitim Basımevi, Ankara, 2009. YÖK/DÜNYA BANKASI, Milli Eğitimi Geliştirme Projesi, Öğretmen Eğitimi:Müzik Öğretimi, Ankara, 1996. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 2 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 10 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 4 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Ödevler | 1 | 4 | 4 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 2 | 2 | 4 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |