Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
SOSYAL BİLGİLER DERS KİTABI İNCELEMELERİ
1 Dersin Adı: SOSYAL BİLGİLER DERS KİTABI İNCELEMELERİ
2 Dersin Kodu: SOS4003
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör.Dr. YADİGAR DOĞAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Öğr.Gör.Dr.Yadigar DOĞAN
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: yadigardogan01@gmail.com
0 224 294 22 54
U.Ü.Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sosyal Bilgiler Öğretmenliği ABD
Görükle Yerleşkesi/ Nilüfer-BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, Konu alanında MEB tarafından onaylanmış ders kitaplarını tanıtmak, sosyal bilgiler öğretim programlarını eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, sosyal bilgiler derslerinde kullanılan ders ve çalışma kitaplarının ilgili öğrencilerin öğrenme özelliklerine uygunluğunu incelemektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarını Tanıma ;
2 Sosyal Bilgiler Çalışma Kitaplarını Tanıma ;
3 Sosyal Bilgiler Öğretmen Kılavuz Kitaplarını Tanıma ;
4 Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarını Eleştirel Bir Bakış Açısıyla İnceleyebilme. ;
5 Sosyal Bilgiler Ders Ve Çalışma Kitaplarının Öğrenci Özellikleri Açısından Sahip Olması Gereken Özellikleri Kavrayabilme. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Ders kitaplarının öğretimdeki yeri Öğrenciler tarafından ön araştırma yapma
2 Ders kitaplarının hazırlanması ve hizmete sunumu Öğrenciler tarafından ön araştırma, gezi ve gözlem yapılabilmesi
3 Ders kitaplarının öğretim programlarına uygunluğu Ders kitaplarının öğretim programlarına uygunluğunun öğrenciler tarafından incelenmesi
4 Ders kitaplarında bilimsel içerik Ders kitaplarında bilimsel içeriğin öğrenciler tarafından incelenmesi
5 Ders kitaplarında dil ve anlatım Ders kitaplarında dil ve anlatımının öğrenciler tarafından incelenmesi
6 Ders kitaplarının tasarımı ers kitaplarının tasarımı nın öğrenciler tarafından incelenmesi
7 Ders kitaplarının görsel düzeni Ders kitaplarının görsel düzeni nin öğrenciler tarafından incelenmesi
8 Ders kitabında fiziksel yapı ve bölümler Ders kitabında fiziksel yapı ve bölümlerin öğrenciler tarafından incelenmesi
9 Ders kitaplarının öğretimdeki yeri Okullarda Ders kitaplarının öğretimdeki yerile ilgili çalışma
10 Ders kitabına yardımcı materyaller Ders kitabına yardımcı materyallerin öğrenciler tarafından incelenmesi
11 Ders kitabını değerlendirme yolları i Ders kitabını değerlendirme yollarının öğrenciler tarafından incelenmesi
12 Sosyal bilgiler alanında yazılmış öğretmen kitapları incelenmesi Sosyal bilgiler alanında yazılmış öğretmen kitapları öğrenciler tarafından incelenmesi
13 Sosyal bilgiler alanında yazılmış öğretmen kitapları Sosyal bilgiler alanında yazılmış öğretmen kitapları öğrenciler tarafından incelenmesi
14 Sosyal bilgiler alanında yazılmış öğrenci kitapları Sosyal bilgiler alanında yazılmış öğrenci kitapları öğrenciler tarafından incelenmesi ve uygulamadaki zorluklar
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Demirel, Özcan ve Kıroğlu Kasım (2005). Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi, Öğreti Yay. Ankara.
Küçükahmet Leyla (Ed.).(2003) Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi, Nobel Yay. Ankara.
Kılıç, Abdurrahman ve Seven, Serdal (2002). Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi, PegemA Yay. Ankara
MEB, İlköğretim Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı Kılavuzu. Ankara, 2006.
Öztürk, C. Hayat Bilgisi Ve Sosyal Bilgiler Öğretimi. Ankara, 2002.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 0 0
Ödev 2 20
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 4 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ödevler 2 7 14
Projeler 14 1 14
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 8 8
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,2
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 5 0 0 0 0 0 0 0 4 0 5 0 0 0 0 0
OK3 5 0 0 0 4 0 4 0 0 0 5 4 0 0 4 0
OK4 4 4 0 4 5 0 4 0 0 0 5 5 0 0 5 0
OK5 4 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr