1 | Dersin Adı: | DEMOGRAFİ(NÜFUS BİLİMİ) |
2 | Dersin Kodu: | SOS2109 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. EMİN ATASOY |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
eatasoy@uludag.edu.tr, 0 224 29 42 282 Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere insan-doğa etkileşimi, çevre bilinci, çevre etiği ve çevre sorunları ile ilgili temel olgu, kavram, terim ve olayları kavratmak ve bu konulara yönelik bilgi, tutum, davranış ve beceriler kazandırmaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Çevre kavramının tanımı, boyutları, kapsamı ve özellikleri. | |
2 | Çevre sorunları kavramının tanımı, boyutları, kapsamı ve özellikleri. | |
3 | Çevre-insan ilişkilerin tarihsel gelişimi ve yansımaları. | |
4 | Çevrecilik, çevre hakları, çevreci ütüpyalar ve çevreci akımlar. | |
5 | Çevre bilinci ve çevre duyarlılığın tanımı, boyutları, kapsamı ve özellikleri. | |
6 | Çevre ahlâkının tanımı, boyutları, kapsamı ve özellikleri. | |
7 | Mekanist dünya görüşünün oluşumu, gelişimi ve temel felsefi sorunlara bakışı. | |
8 | Ekolojik dünya görüşünün oluşumu, gelişimi ve temel felsefi sorunlara bakışı. | |
9 | Hayvan hakları, yaşama ve doğaya saygı etikleri. | |
10 | Toprak etiği ve özellikleri. | |
11 | Cankurtaran sandalı etiği ve özellikleri. | |
12 | Derin ekoloji ve sığ ekoloji. Derin ekolojinin ilkeleri. | |
13 | Ekolojik görüşün eğitim ve siyasete olan etkileri. | |
14 | Genel değerlendirme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
• Ferry, Luc, Ekolojik Yeni Düzen, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2000 • Keleş, Ruşen, İnsan Çevre Toplum, İmge Kitabevi, Ankara, 1997 • Kışlalıoğlu,Mine - Berkes, Fikret, Çevre ve Ekoloji, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1993 • Kışlalıoğlu,Mine - Berkes, Fikret, Ekoloji ve Çevre Bilimleri, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1994 • Bookchin, Murray, Toplumsal Ekolojinin Felsefesi. Diyalektik Doğalcılık Üzerine Denemeler, • Kabalcı Yayınevi, Felsefe Dizisi: 18, İstanbul, 1996 • Çepel, Necmettin, Doğa, Çevre, Ekoloji ve İnsanlığın Ekolojik Sorunları, Altın Kitaplar Yayınları, İstanbul, 1992 • Demirer, N. Göksel - Abay, E. Tezcan, Küreselleşmenin Ekolojik Sonuçları, Özgür Üniversite Kitaplığı, Ankara, 2000 • Erdoğan, İrfan – Ejder, Nazmiye, Çevre Sorunları; Nedenler, Çözümler, Doruk Yayıncılık, Ankara, 1997 • Lipson, Leslie, Uygarlığın Ahlâki Bunalımları. Manevi Bir Erime mi, Yoksa İlerleme mi?, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, 2000 • Ponting, Clive, Dünyanın Yeşil Tarihi. Çevre ve Büyük Uygarlıkların Çöküşü, Sabancı Üniv. Yay., İstanbul, 2000 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 0 | 20 | 40 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 3 | 8 | 24 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 123 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4,1 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |