Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
DEMOGRAFİ(NÜFUS BİLİMİ)
1 Dersin Adı: DEMOGRAFİ(NÜFUS BİLİMİ)
2 Dersin Kodu: SOS2109
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. EMİN ATASOY
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: eatasoy@uludag.edu.tr, 0 224 29 42 282
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere insan-doğa etkileşimi, çevre bilinci, çevre etiği ve çevre sorunları ile ilgili temel olgu, kavram, terim ve olayları kavratmak ve bu konulara yönelik bilgi, tutum, davranış ve beceriler kazandırmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 İnsan-doğa etkileşimi, çevre bilinci, çevre etiği ve çevre sorunları konularını kavrayabileceklerdir.;
2 Doğal ve beşeri çevre arasındaki karmaşık ilişkilerin nedenleri, gelişimi, özellikleri ve sonuçlarını irdeleyebileceklerdir. ;
3 İnsan-doğa etkileşiminin tarihsel gelişimini, nedenleri, etkilerini, sonuçlarını ve yansımalarını tartışabilecekler ve analiz edebileceklerdir.;
4 İki farklı ülkenin benzer ve farklı özelliklerinin karşılaştırabileceklerdir;
5 İnsan-doğa etkileşimi, çevre bilinci, çevre etiği, çevre duyarlılığı ve çevre sorunları konularını irdeleyebilecekler ve yorumlayabileceklerdir. ;
6 Çevre bilimlerinin diğer bilimlerle olan ilişkisini analiz edebileceklerdir;
7 Çevre eğitimi ve çevre ahlâkı öğretiminın gerekliliğini, amaçlarını, aşamalarını ve hedeflerini açıklayabileceklerdir.;
8 Çevre bilimi, çevre etiği ve çevre eğitimi ile ilgili temel kavramları tanımlayabilecekler ve kullanabileceklerdir. ;
9 Çevre bilimi, çevre etiği ve çevre eğitimi ile ilgili temel kavramları detaylı irdeleyip, özümseyip analiz edebileceklerdir. ;
10 Fiziki ve beşeri çevre, insan ile doğa arasındaki karmaşık etkileşim ve süreçleri yorumlayabileceklerdir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Çevre kavramının tanımı, boyutları, kapsamı ve özellikleri.
2 Çevre sorunları kavramının tanımı, boyutları, kapsamı ve özellikleri.
3 Çevre-insan ilişkilerin tarihsel gelişimi ve yansımaları.
4 Çevrecilik, çevre hakları, çevreci ütüpyalar ve çevreci akımlar.
5 Çevre bilinci ve çevre duyarlılığın tanımı, boyutları, kapsamı ve özellikleri.
6 Çevre ahlâkının tanımı, boyutları, kapsamı ve özellikleri.
7 Mekanist dünya görüşünün oluşumu, gelişimi ve temel felsefi sorunlara bakışı.
8 Ekolojik dünya görüşünün oluşumu, gelişimi ve temel felsefi sorunlara bakışı.
9 Hayvan hakları, yaşama ve doğaya saygı etikleri.
10 Toprak etiği ve özellikleri.
11 Cankurtaran sandalı etiği ve özellikleri.
12 Derin ekoloji ve sığ ekoloji. Derin ekolojinin ilkeleri.
13 Ekolojik görüşün eğitim ve siyasete olan etkileri.
14 Genel değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: • Ferry, Luc, Ekolojik Yeni Düzen, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2000
• Keleş, Ruşen, İnsan Çevre Toplum, İmge Kitabevi, Ankara, 1997
• Kışlalıoğlu,Mine - Berkes, Fikret, Çevre ve Ekoloji, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1993
• Kışlalıoğlu,Mine - Berkes, Fikret, Ekoloji ve Çevre Bilimleri, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1994
• Bookchin, Murray, Toplumsal Ekolojinin Felsefesi. Diyalektik Doğalcılık Üzerine Denemeler,
• Kabalcı Yayınevi, Felsefe Dizisi: 18, İstanbul, 1996
• Çepel, Necmettin, Doğa, Çevre, Ekoloji ve İnsanlığın Ekolojik Sorunları, Altın Kitaplar Yayınları, İstanbul, 1992
• Demirer, N. Göksel - Abay, E. Tezcan, Küreselleşmenin Ekolojik Sonuçları, Özgür Üniversite Kitaplığı, Ankara, 2000
• Erdoğan, İrfan – Ejder, Nazmiye, Çevre Sorunları; Nedenler, Çözümler, Doruk Yayıncılık, Ankara, 1997
• Lipson, Leslie, Uygarlığın Ahlâki Bunalımları. Manevi Bir Erime mi, Yoksa İlerleme mi?, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, 2000
• Ponting, Clive, Dünyanın Yeşil Tarihi. Çevre ve Büyük Uygarlıkların Çöküşü, Sabancı Üniv. Yay., İstanbul, 2000
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 20 40
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 3 8 24
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 123
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,1
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr