Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
FEN ve TEKNOLOJİ LABORATUVAR UYGULAMALARI II
1 Dersin Adı: FEN ve TEKNOLOJİ LABORATUVAR UYGULAMALARI II
2 Dersin Kodu: FEN2022
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 2
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 0
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 1
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. DİLEK ZEREN ÖZER
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yrd. Doç. Dr. MUSTAFA AKILLI
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Adres: Uludağ Ünv. Eğitim Fak. Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı Görükle/BURSA
dzeren@uludag.edu.tr
0-224-2942254
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı İlköğretim I. kademeye yönelik laboratuvar deneyleri (deneylerin planlanması, yürütülmesi ve deney sonuçlarının değerlendirilmesi). Deney çalışma yaprakları ve deney raporu hazırlama. Basit ve ucuz malzemelerle yapılabilecek deney örnekleri, grup çalışmaları.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Grupla çalışma becerisi geliştirebilme.;
2 Alanına yönelik deney düzenekleri hazırlayabilme.;
3 Fen laboratuvarındaki deney araçlarını tanıyabilme.;
4 Fen ile ilgili deneyler tasarlayabilme.;
5 Fen ile ilgili deneyleri başarıyla uygulayabilme. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 • Dersin Tanıtımı • Laboratuar kuralları • laboratuarın kullanımı • Laboratuar araçlarının tanıtımı • Laboratuar güvenliği • İlkyardım
2 Etkinlik 1:Basit bir elektrik devresi kuralım Etkinlik 2:Bütün maddeler elektriği iletir mi
3 Etkinlik 1:Bileşik kapların çalışma ilkelerini doğrulama Etkinlik 2:Açık hava basıncı
4 Etkinlik 1:Asitler ve bazlar Etkinlik 2:Bir asit belirteci hazırlama
5 Etkinlik1:Farklı maddelerin yoğunluklarının incelenmesi Etkinlik 2:Viskozite
6 Etkinlik 5:Canlı hücrelerde ozmoz Etkinlik 6:Soğan zarı hücresinde plazmoliz Etkinlik 7:Bakterileri inceleyelim
7 Etkinlik 1:Hücre zarının işlevi Etkinlik 2:Hücre zarının geçirgenliğini değiştirmek
8 Etkinlik 1: Mıknatısın demir tozunu çekmesi Etkinlik 2: Mıknatıs tarafından çekilen ve çekilmeyen maddeleri belirleyelim Etkinlik 3: Mıknatısın etkisi ortamlardan geçer mi?
9 Etkinlik 1:Yüzey alanı ve sıcaklık Etkinlik 2:Katalaz deneyi
10 Etkinlik 1:Bir göktaşı yapalım
11 Etkinlik 4:Solunum sonucunda oluşan gaz Etkinlik 5:Maya hücrelerinde solunum (kireç suyundaki değişim) Etkinlik 6:Nasıl soluk alıp veriyorum?
12 Etkinlikler döngüsü
13 Fen Öğrenmede Doğa ve Çevre gezileri
14 Etkinlik 1:Mitoz ve mayoz bölünme Etkinlik 2:Kan hücresi modelleri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1.Bingham, J., Bilimsel deneyler, Tübitak Yayınları, 1999.
2.Heddle R.,Unwin M., Deneylerle Bilim, Tübitak Yayınları,1999.
3.O.Jarrett.,Drawing on the Child’s World, Georgia State Univercity, 1996.
4. O.Jarrett., İnvestigation With Young Children, Georgia State Univercity, 1996
5.Erbaş, S., Ergül, R., Bulunuz, N., İlköğretim Fen Bilgisi Lab. Etkinlikleri, 2002, Bursa.
6.Evrensel, S.S, Dözen, C., Laboratuar Teknikleri, 2001, Bursa.
7.J.Vancleace., 203 Experiments, John Willey& Sons, 1999.
8-Özmen, H., Yiğit, N., Teoriden Uygulamaya Fen Bilgisi Öğretiminde Laboratuvar Kullanımı, Anı Yayıncılık, ANKARA, 2005.
9.Erbaş, S., Ergül, R., Şimşekli, Y., Özdilek, Z. Okul Öncesi Dönemde Fen Öğretimi. 2002, Bursa.
10.Aydoğdu, M., Doğru, M., Ünsal, Y., Meriç, G., Uşak, M., Fen Bilgisi Laboratuar Uygulamaları, Pegem A Yayıncılık,2004.
11.Bahar, M., Aydın, F., Polat, M., Bertiz, H., Fen ve Teknoloji Laboratuar Uygulamaları 1-2, PEGEM A, 2008.
12.Güneş, T., Güneş, M.H., Çelikler, D., Demir, S., fen Bilgisi Laboratuar Deneyleri, Anı Yayıncılık, ANKARA, 2005.
13-Biyoloji Öğretimi , YÖK.Dünya Bankası Milli Eğ. Gel. Proj. Hiz. Ön. Eğ.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 10
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 0 0 0
Uygulamalı Dersler 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 1 10 10
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 54
Toplam İş Yükü / 30 saat 1,8
Dersin AKTS Kredisi 2
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 5 3 5 5 5 0 0 5 5 5 5 3 5 5 4
OK2 5 5 5 5 5 5 0 0 5 5 0 4 5 5 5 5
OK3 5 5 5 5 5 5 0 0 5 5 0 5 5 5 5 5
OK4 5 5 5 5 5 5 0 0 5 5 0 5 5 5 5 5
OK5 5 5 5 5 5 4 0 0 5 5 0 5 5 5 5 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr