1 | Dersin Adı: | FEN ve TEKNOLOJİ LABORATUVAR UYGULAMALARI II |
2 | Dersin Kodu: | FEN2022 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 4 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 1 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. DİLEK ZEREN ÖZER |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Yrd. Doç. Dr. MUSTAFA AKILLI |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Adres: Uludağ Ünv. Eğitim Fak. Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı Görükle/BURSA dzeren@uludag.edu.tr 0-224-2942254 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | İlköğretim I. kademeye yönelik laboratuvar deneyleri (deneylerin planlanması, yürütülmesi ve deney sonuçlarının değerlendirilmesi). Deney çalışma yaprakları ve deney raporu hazırlama. Basit ve ucuz malzemelerle yapılabilecek deney örnekleri, grup çalışmaları. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | • Dersin Tanıtımı • Laboratuar kuralları • laboratuarın kullanımı • Laboratuar araçlarının tanıtımı • Laboratuar güvenliği • İlkyardım | |
2 | Etkinlik 1:Basit bir elektrik devresi kuralım Etkinlik 2:Bütün maddeler elektriği iletir mi | |
3 | Etkinlik 1:Bileşik kapların çalışma ilkelerini doğrulama Etkinlik 2:Açık hava basıncı | |
4 | Etkinlik 1:Asitler ve bazlar Etkinlik 2:Bir asit belirteci hazırlama | |
5 | Etkinlik1:Farklı maddelerin yoğunluklarının incelenmesi Etkinlik 2:Viskozite | |
6 | Etkinlik 5:Canlı hücrelerde ozmoz Etkinlik 6:Soğan zarı hücresinde plazmoliz Etkinlik 7:Bakterileri inceleyelim | |
7 | Etkinlik 1:Hücre zarının işlevi Etkinlik 2:Hücre zarının geçirgenliğini değiştirmek | |
8 | Etkinlik 1: Mıknatısın demir tozunu çekmesi Etkinlik 2: Mıknatıs tarafından çekilen ve çekilmeyen maddeleri belirleyelim Etkinlik 3: Mıknatısın etkisi ortamlardan geçer mi? | |
9 | Etkinlik 1:Yüzey alanı ve sıcaklık Etkinlik 2:Katalaz deneyi | |
10 | Etkinlik 1:Bir göktaşı yapalım | |
11 | Etkinlik 4:Solunum sonucunda oluşan gaz Etkinlik 5:Maya hücrelerinde solunum (kireç suyundaki değişim) Etkinlik 6:Nasıl soluk alıp veriyorum? | |
12 | Etkinlikler döngüsü | |
13 | Fen Öğrenmede Doğa ve Çevre gezileri | |
14 | Etkinlik 1:Mitoz ve mayoz bölünme Etkinlik 2:Kan hücresi modelleri |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1.Bingham, J., Bilimsel deneyler, Tübitak Yayınları, 1999. 2.Heddle R.,Unwin M., Deneylerle Bilim, Tübitak Yayınları,1999. 3.O.Jarrett.,Drawing on the Child’s World, Georgia State Univercity, 1996. 4. O.Jarrett., İnvestigation With Young Children, Georgia State Univercity, 1996 5.Erbaş, S., Ergül, R., Bulunuz, N., İlköğretim Fen Bilgisi Lab. Etkinlikleri, 2002, Bursa. 6.Evrensel, S.S, Dözen, C., Laboratuar Teknikleri, 2001, Bursa. 7.J.Vancleace., 203 Experiments, John Willey& Sons, 1999. 8-Özmen, H., Yiğit, N., Teoriden Uygulamaya Fen Bilgisi Öğretiminde Laboratuvar Kullanımı, Anı Yayıncılık, ANKARA, 2005. 9.Erbaş, S., Ergül, R., Şimşekli, Y., Özdilek, Z. Okul Öncesi Dönemde Fen Öğretimi. 2002, Bursa. 10.Aydoğdu, M., Doğru, M., Ünsal, Y., Meriç, G., Uşak, M., Fen Bilgisi Laboratuar Uygulamaları, Pegem A Yayıncılık,2004. 11.Bahar, M., Aydın, F., Polat, M., Bertiz, H., Fen ve Teknoloji Laboratuar Uygulamaları 1-2, PEGEM A, 2008. 12.Güneş, T., Güneş, M.H., Çelikler, D., Demir, S., fen Bilgisi Laboratuar Deneyleri, Anı Yayıncılık, ANKARA, 2005. 13-Biyoloji Öğretimi , YÖK.Dünya Bankası Milli Eğ. Gel. Proj. Hiz. Ön. Eğ. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 10 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 0 | 0 | 0 |
Uygulamalı Dersler | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 1,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |