1 | Dersin Adı: | VATANDAŞLIK BİLGİSİ |
2 | Dersin Kodu: | SOS2101 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi ERKAN ŞENŞEKERCİ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Assist.Prof.Dr. Erkan SENSEKERCI Faculty of Education A Block Office No: 212 Phone: +90-224-2942236 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Öğrencilerin vatandaşlık kavramını hem bir kimlik hem de siyasal statü olarak, tarihsel gelişimi ve siyasal ve toplumsal yaşamla ilişkisi içinde kavramalarını; kavramsal kazanımlardan yola çıkarak vatandaşlık hak ve ödevlerine yönelik olumlu tutum ve değerler geliştirmelerini ve temel eğitimdeki vatandaşlık eğitimine yönelik bilişsel kazanımlar edinmelerini sağlamak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | İnsan, toplum ve düzenleyici kurallar | |
2 | Hukukun temel kavramları | |
3 | Vatandaşlık kavramı ve vatandaşlığın tarihsel gelişimine toplu bakış | |
4 | Vatandaşlar rejimi olarak demokrasi | |
5 | Vatandaşlığın düşünsel temeli olarak insan hakları | |
6 | Devlet şekilleri | |
7 | Hükümet sistemleri | |
8 | Türk Anayasa Metinleri ve Anayasalarımızda Vatandaşlık-1 | |
9 | Türk Anayasa Metinleri ve Anayasalarımızda Vatandaşlık-2 | |
10 | Mevcut Anayasa Hukuku Düzeni ve Vatandaşlık | |
11 | Aktif vatandaşlık | |
12 | Temel eğitimde vatandaşlık eğitimi-1 | |
13 | Temel eğitimde vatandaşlık eğitimi-2 | |
14 | Genel değerlendirme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Altunya, Niyazi, Vatandaşlık Bilgisi. Ankara: Nobel Yay.. 2. Çiftçi, Ahmet, Vatandaşlık Bilgisi, Demokrasi ve İnsan Hakları, Gündüz Yay. 3. Demir, Selçuk Beşir (vdr.), Vatandaşlık Bilgisi, Anı Yay. 4. Doğanay, İsmail, Vatandaşlık Demokrasi ve İnsan Hakları, Ankara: Pegem Yay. 5. Gözübüyük, Şeref-Kili, Suna, Türk Anayasa Metinleri Ankara: İş Bankası Yay. 6. Gündüz, M. ,F.Gündüz, Vatandaşlık Bilinc , Ankara Anı Yay. 7. Kıncal, Remzi. Y, Vatandaşlık Bilgisi Ankara: Nobel Yay. 8. Üstel, Füsun, Makbul Vatandaşın Peşinde, İstanbul: İletişim Yay. 9. Vatandaşlık Bilgisi, Ed. Elmaziye Temiz Töre, İstanbul: Lisans Yay. 10. Vatandaşlık Bilgisi, Ed. Z. Merey, Ankara: Pegem Yay. 11. Yılmaz, Durmuş, Vatandaşlık Bilgisi, İstanbul: Çizgi Kitabevi Yay. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | |||
Uygulamalı Dersler | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | |||
Ödevler | 0 | ||
Projeler | |||
Arazi Çalışmaları | |||
Arasınavlar | |||
Diğer | |||
Yarıyıl Sonu Sınavları | |||
Toplam İş Yükü | |||
Toplam İş Yükü / 30 saat | |||
Dersin AKTS Kredisi |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |