| 1 |
Dersin Adı: |
İNGİLİZ EDEBİYATI II |
| 2 |
Dersin Kodu: |
ING2002 |
| 3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
| 4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
| 5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
2 |
| 6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
4 |
| 7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
3 |
| 8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
3 |
| 9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
| 10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
| 11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
| 12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
| 13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
| 14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
| 15 |
Dersin Koordinatörü: |
Öğr. Gör. UFUK ÖZEN |
| 16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Öğr. Gör. Ufuk Özen |
| 17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
224 2942252 erbarut@uludag.edu.tr |
| 18 |
Dersin Web Adresi: |
|
| 19 |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı İngilizce Öğretmeni adaylarına, İngiliz Edebiyatındaki Rönesans Dönemi ve Akıl Çağı ve Romantik Dönemdeki politik, sosyal ve kültürel koşullar ile paralellik gösteren edebiyat türlerini ve eserlerini tanıtmaktır. |
| 20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
| Hafta |
Teori |
Uygulama |
| 1 |
Dersin içeriği, amaçları, öğrenim kazanımları ve hafta hafta ders içerikleri öğrenciler sunulacaktır. Öğrenciler aynı zamanda ders değerlendirmesi hakkında da bilgilendirilecektir. Derste öğrenciden beklentiler ve onların gerçekleştirmek durumunda oldukları yükümlülükler de paylaşılacaktır. |
|
| 2 |
İngiliz Edebiyatındaki üçüncü dönem olan Rönesans dönemini inceleyerek döneme başlanacaktır. Dönem üç ayrı bölümde ele alınacaktır. Bu üç bölüm politik gelişmeler ile bağlantılı ele alınacaktır. Bu dönemde ortaya çıkmış, İtalya ve Fransa edebiyatlarından etkilenerek örnekleri sergilenmiş edebiyat türleri açıklanacaktır.
|
|
| 3 |
Rönesans döneminde yeni bir şiir türü olarak öne çıkmış sone incelenecektir. Sonenin ne olduğu, türleri açıklanacaktır. İki sone örneği olarak Edmund Spenser’ın “Amoretti” adlı sone dizisinden 75. Sone analiz edilecektir. Daha sonra ise Sir Philip Sidney’in “Astrophel and Stella” adlı sone dizisinden 31. Sone konu edilecektir ve yorumlanacaktır.
|
|
| 4 |
Sone örneklerinden yola çıkmaya devam edilerek, İngiliz edebiyatına damga vurmuş bir edebiyatçı olan William Shakespeare’in sonelerine değinilecektir. Sone 18 incelenecektir. Shakespeare’in “Hamlet” adlı eserinden çok bilinen bir bölüm analiz edilecektir. |
|
| 5 |
İngiliz Edebiyatının Rönesans döneminde şiirlerde kullanılmış bir tema olan “Carpe Diem”in ne olduğu ve neleri vurguladığı işlenecektir. Bu temayı işlemiş olan iki şiir: Christopher Marlowe’un “The Passionate Shepherd to his Love” ve Robert Herrick’in “To the Virgins to make much of time” adlı şiirleri analiz edilerek, carpe diem temasını ele alışları bakımından karşılaştırılacaktır.
|
|
| 6 |
Rönesans döneminde ortaya çıkan bir grup şair kendilerine Metafizik şairleri demiştir. Bu şairlerin ve ortaya koydukları şiir türünün özellikleri ve belli başlı örnekleri sunulacaktır. Metafizik şiiri örneklerinden önemli bir tanesi olan Andrew Marvell’ın “To his coy mistress” adlı eseri incelenecektir.
|
|
| 7 |
Ara sınavlardan önceki son haftada John Milton, özellikle Britanya’daki iç savaşa atıfta bulunarak anlatılacaktır. John Milton’ın “Paradise Lost” adlı epik şiiri ile ilgili genel bilgiler verilecek ve bir epik şiir olarak “Beowulf” ile karşıtlaştırılacaktır. Paradise Lost eserinden bir bölüm de derste incelenerek, yorumlanacaktır.
|
|
| 8 |
Ders tekrarı ve Ara Sınav |
|
| 9 |
Ara sınav sorularının cevaplanması ve İngiliz edebiyatında yeni bir dönem olan Akıl Çağına geçiş planlanmaktadır. Dönem özellikleri politik, sosyal ve edebiyat açılarından tanıtılacaktır. |
|
| 10 |
Akıl çağına damgasını vurmuş olan hiciv türündeki şiirlerin genel özellikleri sunulacaktır. Bu şiir türünün genel betimlemesinin ardından bir örnek olarak John Dryden’ın “Absalom ve Achitophel” adlı eseri irdelenip, yorumlanacaktır.
|
|
| 11 |
Daniel Defoe tanıtılacak ve Aydınlanma hareketi ve kadın eğitimi üzerine düşünceleri ele alınacaktır. Yazarın kadınların eğitimi üzerine yazdığı eseri “The Education of Women” okunacak ve yorulamlanacaktır.
|
|
| 12 |
Alexander Pope’un şair kişiliği ve eserleri üzerinde durulacak ve şairin bir hiciv örneği olan “The Rape of the Lock” isimli eseri incelenecektir.
|
|
| 13 |
İngiliz Edebiyatı 2 dersi programına dahil edilen son dönem olarak Romantik Dönem özellikleri ve belli başlı yazar ve şairleri ile sunulacaktır. Bu dönemin öne çıkmış iki şairinden birisi olan William Wordsworth’ün “The Solitary Reaper” adlı şiiri romantik dönem temalarıyla bağlantılı olarak incelenecektir.
|
|
| 14 |
Romantik dönemin ikinci öne çıkan şairi olan Samuel Taylor Coleridge’in eserleri ve edebi kişiliğinden söz edilecektir. Şairin önemli bir şiiri olan “The Rime of the Ancient Mariner” satır satır irdelenip, yorumlanacaktır. Dönemin son dersi olmasından dolayı yarıyıl sonu sınavı ile ilgili duyurular ve dönemin genel bir değerlendirilmesi yapılacaktır. |
|