Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
İNGİLİZ EDEBİYATI II
1 Dersin Adı: İNGİLİZ EDEBİYATI II
2 Dersin Kodu: ING2002
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. UFUK ÖZEN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Öğr. Gör. Ufuk Özen
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: 224 2942252
erbarut@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı İngilizce Öğretmeni adaylarına, İngiliz Edebiyatındaki Rönesans Dönemi ve Akıl Çağı ve Romantik Dönemdeki politik, sosyal ve kültürel koşullar ile paralellik gösteren edebiyat türlerini ve eserlerini tanıtmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 İngiliz Edebiyatının Rönesans Dönemine, Akıl Çağına ve Romantik Döneme ait yazın metinlerinin başlıca örneklerini listeleyebilme.;
2 İngiliz Edebiyatının Rönesans Dönemi, Akıl Çağı ve Romantik Dönem Dönemde eserlerini ortaya koymuş belli başlı yazar ve şairlerinden örnek verebilme.;
3 İngiliz Edebiyatının Rönesans Dönemine, Akıl Çağına ve Romantik Döneme ait yazın metinlerini analiz edebilme. ;
4 Yazın metinlerini açıklayabilme.;
5 Yazın metinlerindeki alt metinlere ulaşabilme;
6 Yazın metinlerindeki alt metinleri yorumlayabilme ;
7 Yazın metinlerinde kullanılan edebi sanatları gösterebilme ;
8 Farklı yazın metinlerini karşılaştırabilme. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin içeriği, amaçları, öğrenim kazanımları ve hafta hafta ders içerikleri öğrenciler sunulacaktır. Öğrenciler aynı zamanda ders değerlendirmesi hakkında da bilgilendirilecektir. Derste öğrenciden beklentiler ve onların gerçekleştirmek durumunda oldukları yükümlülükler de paylaşılacaktır.
2 İngiliz Edebiyatındaki üçüncü dönem olan Rönesans dönemini inceleyerek döneme başlanacaktır. Dönem üç ayrı bölümde ele alınacaktır. Bu üç bölüm politik gelişmeler ile bağlantılı ele alınacaktır. Bu dönemde ortaya çıkmış, İtalya ve Fransa edebiyatlarından etkilenerek örnekleri sergilenmiş edebiyat türleri açıklanacaktır.
3 Rönesans döneminde yeni bir şiir türü olarak öne çıkmış sone incelenecektir. Sonenin ne olduğu, türleri açıklanacaktır. İki sone örneği olarak Edmund Spenser’ın “Amoretti” adlı sone dizisinden 75. Sone analiz edilecektir. Daha sonra ise Sir Philip Sidney’in “Astrophel and Stella” adlı sone dizisinden 31. Sone konu edilecektir ve yorumlanacaktır.
4 Sone örneklerinden yola çıkmaya devam edilerek, İngiliz edebiyatına damga vurmuş bir edebiyatçı olan William Shakespeare’in sonelerine değinilecektir. Sone 18 incelenecektir. Shakespeare’in “Hamlet” adlı eserinden çok bilinen bir bölüm analiz edilecektir.
5 İngiliz Edebiyatının Rönesans döneminde şiirlerde kullanılmış bir tema olan “Carpe Diem”in ne olduğu ve neleri vurguladığı işlenecektir. Bu temayı işlemiş olan iki şiir: Christopher Marlowe’un “The Passionate Shepherd to his Love” ve Robert Herrick’in “To the Virgins to make much of time” adlı şiirleri analiz edilerek, carpe diem temasını ele alışları bakımından karşılaştırılacaktır.
6 Rönesans döneminde ortaya çıkan bir grup şair kendilerine Metafizik şairleri demiştir. Bu şairlerin ve ortaya koydukları şiir türünün özellikleri ve belli başlı örnekleri sunulacaktır. Metafizik şiiri örneklerinden önemli bir tanesi olan Andrew Marvell’ın “To his coy mistress” adlı eseri incelenecektir.
7 Ara sınavlardan önceki son haftada John Milton, özellikle Britanya’daki iç savaşa atıfta bulunarak anlatılacaktır. John Milton’ın “Paradise Lost” adlı epik şiiri ile ilgili genel bilgiler verilecek ve bir epik şiir olarak “Beowulf” ile karşıtlaştırılacaktır. Paradise Lost eserinden bir bölüm de derste incelenerek, yorumlanacaktır.
8 Ders tekrarı ve Ara Sınav
9 Ara sınav sorularının cevaplanması ve İngiliz edebiyatında yeni bir dönem olan Akıl Çağına geçiş planlanmaktadır. Dönem özellikleri politik, sosyal ve edebiyat açılarından tanıtılacaktır.
10 Akıl çağına damgasını vurmuş olan hiciv türündeki şiirlerin genel özellikleri sunulacaktır. Bu şiir türünün genel betimlemesinin ardından bir örnek olarak John Dryden’ın “Absalom ve Achitophel” adlı eseri irdelenip, yorumlanacaktır.
11 Daniel Defoe tanıtılacak ve Aydınlanma hareketi ve kadın eğitimi üzerine düşünceleri ele alınacaktır. Yazarın kadınların eğitimi üzerine yazdığı eseri “The Education of Women” okunacak ve yorulamlanacaktır.
12 Alexander Pope’un şair kişiliği ve eserleri üzerinde durulacak ve şairin bir hiciv örneği olan “The Rape of the Lock” isimli eseri incelenecektir.
13 İngiliz Edebiyatı 2 dersi programına dahil edilen son dönem olarak Romantik Dönem özellikleri ve belli başlı yazar ve şairleri ile sunulacaktır. Bu dönemin öne çıkmış iki şairinden birisi olan William Wordsworth’ün “The Solitary Reaper” adlı şiiri romantik dönem temalarıyla bağlantılı olarak incelenecektir.
14 Romantik dönemin ikinci öne çıkan şairi olan Samuel Taylor Coleridge’in eserleri ve edebi kişiliğinden söz edilecektir. Şairin önemli bir şiiri olan “The Rime of the Ancient Mariner” satır satır irdelenip, yorumlanacaktır. Dönemin son dersi olmasından dolayı yarıyıl sonu sınavı ile ilgili duyurular ve dönemin genel bir değerlendirilmesi yapılacaktır.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1- Abrams, M.H. (1993) A Glossary of Literary Terms. Harcourt Brace College Publishers.
2- Ousby, Ian. (1996) Literature in English. Cambridge University Press, Cambridge and New York.
3- Pfordresher,John; Gladys V. Veidemanis & Helen McDonnell. (1991) England in Literature. Scott, Foresman and Company.
4- Thornley, G.C. & Gwyneth Roberts. (1984) An Outline of English Literature. Longman, Essex.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 0 1 6
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 8 2 16
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 12 12
Toplam İş Yükü 96
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,2
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİM KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 0 0 0 2 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 2 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 2 0 5 0 2 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 5 5 3 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 5 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 5 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 5 3 2 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 5 3 3 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenim Kazanımları PY: Program Yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr