1 | Dersin Adı: | CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK SANATI II |
2 | Dersin Kodu: | SAT4208 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 8 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç.Dr. ELVAN TOPALLI |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
elvant@uludag.edu.tr 0224-2941883 Uludağ Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi Sanat Tarihi Bölümü, Görükle-Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Cumhuriyet’ten itibaren Türkiye’de başta resim sanatı olmak üzere sanat gelişimi hakkında bilgilenme |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Müstakil Ressamlar ve Heykeltıraşlar Birliği (Mahmut Cuda, Hale Asaf, Muhittin Sebati, Refik Epikman) | |
2 | Müstakil Ressamlar ve Heykeltıraşlar Birliği (Ali Avni Çelebi, Zeki Kocamemi, Cevat Dereli, Şeref Akdik) | |
3 | D Grubu (Nurullah Berk, Elif Naci, Cemal Tollu, Halil Dikmen, vb) | |
4 | Zeki Faik İzer, Bedri Rahmi Eyüboğlu | |
5 | Abidin Dino, Fikret Mualla | |
6 | Turgut Zaim, Malik Aksel, Nuri İyem | |
7 | Ara sınav | |
8 | Nedim Günsür, Neşet Günal, Neşe Erdok | |
9 | Cihat Burak, Mümtaz Yener | |
10 | Devrim Erbil, Turan Erol, Sabri Berkel | |
11 | Fahrünnisa Zeid, Nejad Devrim, Adnan Turani, Erdal Alantar | |
12 | Türk heykel sanatı gelişimi | |
13 | Batılılaşma’dan Cumhuriyet’e genel hatlarıyla mimari | |
14 | Batılılaşma’dan Cumhuriyet’e genel hatlarıyla mimari |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
H.Aksakal, Türk Politik Kültüründe Romantizm, İstanbul 2015. B.Ayvazoğlu, Malik Aksel-Evimizin Ressamı, İstanbul 2011. B.Bakır, Mimaride Rönesans ve Barok (Osmanlı Başkenti İstanbul’da Etkileri), Ankara 2004. D.Barillari, E.Godoli, İstanbul 1900, İstanbul 1997. N.Berk, H.Gezer, 50 Yılın Türk Resim ve Heykeli, İstanbul 1973. F.Berksoy, Aydın Portreleri, Bursa 2002. S.Bozdoğan, Modernizm ve Ulusun İnşası-Erken Cumhuriyet Türkiyesi’nde Mimari Kültür, İstanbul 2002. İ.Duben, Türk Resmi ve Eleştirisi, İstanbul 2007. İ.Duben, Seksenlerde Türkiye’de Çağdaş Sanat-Yeni Açılımlar, İstanbul 2008. G.Elibal, Atatürk ve Resim Heykel, İstanbul 1973. N.Elvan (yay.), D Grubu, İstanbul 2002. M.Erbay, Atatürk’ün Sanat Politikası, İstanbul 2007. K.Giray, Müstakil Ressamlar ve Heykeltraşlar Birliği, İstanbul 1997. K.Giray, Nuri İyem, İstanbul 1998. G.İrepoğlu, Zeki Faik İzer, İstanbul 2005. Kollektif, Nedim Günsür, İstanbul 2006. O.Koloğlu, Fikret Mualla-Bir Garip Kişi, İstanbul 2003. N.Öndin, Cumhuriyet’in Kültür Politikası ve Sanat, İstanbul 2003. F.Özgür (yay.), Turan Erol, İstanbul 1999. K.Özsezgin, Cumhuriyet’in 75.Yılında Türk Resmi, İstanbul 1998. M.Sözen, M.Tapan, Cumhuriyet’in 50.Yılı-50 Yılın Türk Mimarisi, İstanbul 1973. S.Tansuğ, Çağdaş Türk Sanatı, İstanbul 1993. H.Topuz, Fikret Mualla, İstanbul 2005. B.Tut (haz.), Paris Okulu ve Türk Ressamları, İstanbul 2000. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 11 | 11 |
Diğer | 14 | 2 | 28 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 11 | 11 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |