Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ÇOCUK EDEBİYATI I
1 Dersin Adı: ÇOCUK EDEBİYATI I
2 Dersin Kodu: TDE3049
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ALEV SINAR UĞURLU
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Görükle Kampüsü, Görükle, Nilüfer BURSA
alevsinar@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Çocuk edebiyatını türleriyle birlikte tanıtmak
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Çocuk edebiyatının genel olarak edebiyat kavramı içindeki yerini bilir. ;
2 Çocuk edebiyatına niye gerek duyulduğunu anlar.;
3 Çocuk yayınlarında bulunması gereken özellikleri bilir;
4 Çocuğun gelişim evrelerini bilir.;
5 Çocuğun içinde bulunduğu döneme göre kitap seçmesi gerektiğini bilir.;
6 Okul öncesi ve ilköğretim 1., 2. ve 3.sınıf öğrencileri için masalın katkısını bilir.;
7 Çocuğa masal anlatırken nelere dikkat edileceğini bilir.;
8 Destan- efsanenin çocuğa nasıl verilmesi gerektiğini ve neler kazandıracağını bilir.;
9 Şiir ve fablın çocuk eğitimindeki önemini kavrar.;
10 Çocuk şiirlerinin özelliklerini ve çocuğa nasıl şiir ezberletileceğini bilir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Çocuk edebiyatının tanımı, kapsamı
2 Çocuğun gelişim evreleri
3 Çocuk yayınlarında bulunması gereken özellikler
4 Çocuk yayınlarında bulunması gereken özellikler
5 Masalın çocuk eğitimindeki işlevi
6 Çocuk Edebiyatında Masal türü
7 Ara Sınav Ders tekrarı
8 Destan’ın çocuk eğitimindeki işlevi ve çocuk edebiyatında destan türü
9 Efsanenin çocuk eğitimindeki işlevi ve çocuk edebiyatında efsane türü
10 Çocuk eğitiminde şiirin işlevi ve çocuk edebiyatında şiir türü
11 Çocuk edebiyatında şiir türü
12 Çocuk şiirlerinin özellikleri
13 Çocuk şiiri örnekleri ve değerlendirme
14 Çocuk eğitiminde fablın işlevi ve çocuk edebiyatında fabl türü
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1.Alev Sınar, Çocuk Edebiyatı
2.Enver Naci Gökşen, Örneklerle Çocuk Edebiyatı
3.Recep Nas, Örneklerle Çocuk Edebiyatı
4.Mustafa Ruhi Şirin, 99 Soruda Çocuk Edebiyatı
5.Kemal Demiray, Türkçe Çocuk Edebiyatı
6.Alemdar Yalçın- Gıyasettin Aytaş, Çocuk Edebiyatı
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 20 20
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 30 30
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0
OK5 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr