E-posta: dortok@uludag.edu.tr Telefon: 0 224 2941863 Adres: Fen-Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümü,Görükle Kampüsü, 16059 Bursa
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Tarih alanındaki araştırmalarda edebi ve görsel eserlerin kaynak olarak kullanımı için gerekli eleştirel ve karşılaştırmalı yöntem ve yaklaşımları kavratmanın yanı sıra öğrencilere bu türden çalışmalara yönelik uygulamalar yaptırmaktır.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Edebi ve görsel eserlerde üretildiği dönemin izlerini arama yöntemlerini kavrayabilme.;
2
Edebiyat ve tarih arasındaki ilişkiyi disiplinler arası çalışmalar bağlamında değerlendirebilme. ;
3
Edebi metinlerin tarih araştırmalarına sağladığı katkıları açıklayabilme.;
4
Tarih araştırmalarının ortaya koyduğu bilgilerle aynı dönemi ele alan edebi eserleri karşılaştırabilme.;
5
Edebi ve görsel eserlerdeki tarihi bilgileri eleştirel olarak yorumlayabilme. ;
6
Tarih-edebiyat ilişkisinin toplumların kültür ve zihniyet dünyasını açıklamada önemini kavrayabilme.;
7
Türk-Osmanlı tarihi araştırmalarında kullanılabilecek edebi ve görsel kaynakları yorumlayabilme. ;
8
Edebi kaynaklardaki tarih ile ilgili bilgilerin doğru-yanlışlığını ayırt edebilme. ;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Tarih Araştırmalarında Edebi Kaynakların Önemi
2
Tarih ve Sinema ilişkisi
3
Edebi Kaynaklardan Seçmeler
Destanlar
Milli
Dini
4
Kahramanlık ve Halk Hikayeleri
5
Edebi Kaynaklardan Seçmeler
Tarihi Romanlar
6
Gülün Adı ve Ortaçağ Toplumunu Anlamak
7
Cennetin Keşfi ve Apocalypto filmleri sömürgecilik
8
Genel Değerlendirme
9
İki Şehrin Hikayesi ve Sefiller, 18.Yüzyılda Avrupa
10
Çanlar Kimin İçin Çalıyor ve Altenburg’un Ceviz Ağaları, İkinci Dünya Savaşını Anlamak
11
Benim Adım Kırmızı ve Puslu Kıtalar Atlası romanlarının analizi
12
İstanbul Kanatlarımın Altında ile Karagöz ve Hacivat Neden Öldürüldü Filmlerinin Tarihsel Analizi
13
Rashomon ile Bülbülü Öldürmek filmleri ve tarihsel hakikat sorunu
14
Genel Değerlendirme
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Bilkan, Fuat,” Tarih Araştırmalarında Edebi Metinlerin Değeri”, Yağmur Dergisi, Sayı: 23 (Nisan-Haziran 2004). James Monaco, Bir Film Nasıl Okunur? 2001.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
15
1
15
Ödevler
0
3
45
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
16
16
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
16
16
Toplam İş Yükü
120
Toplam İş Yükü / 30 saat
4
Dersin AKTS Kredisi
4
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU