Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TARİHTE EDEBİ ve GÖRSEL KAYNAKLAR
1 Dersin Adı: TARİHTE EDEBİ ve GÖRSEL KAYNAKLAR
2 Dersin Kodu: TRH4095
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu You
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç.Dr. ZEYNEP ABACI
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof.Dr.Cafer Çiftçi
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: E-posta: dortok@uludag.edu.tr
Telefon: 0 224 2941863
Adres: Fen-Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümü,Görükle Kampüsü, 16059 Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Tarih alanındaki araştırmalarda edebi ve görsel eserlerin kaynak olarak kullanımı için gerekli eleştirel ve karşılaştırmalı yöntem ve yaklaşımları kavratmanın yanı sıra öğrencilere bu türden çalışmalara yönelik uygulamalar yaptırmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Edebi ve görsel eserlerde üretildiği dönemin izlerini arama yöntemlerini kavrayabilme.;
2 Edebiyat ve tarih arasındaki ilişkiyi disiplinler arası çalışmalar bağlamında değerlendirebilme. ;
3 Edebi metinlerin tarih araştırmalarına sağladığı katkıları açıklayabilme.;
4 Tarih araştırmalarının ortaya koyduğu bilgilerle aynı dönemi ele alan edebi eserleri karşılaştırabilme.;
5 Edebi ve görsel eserlerdeki tarihi bilgileri eleştirel olarak yorumlayabilme. ;
6 Tarih-edebiyat ilişkisinin toplumların kültür ve zihniyet dünyasını açıklamada önemini kavrayabilme.;
7 Türk-Osmanlı tarihi araştırmalarında kullanılabilecek edebi ve görsel kaynakları yorumlayabilme. ;
8 Edebi kaynaklardaki tarih ile ilgili bilgilerin doğru-yanlışlığını ayırt edebilme. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Tarih Araştırmalarında Edebi Kaynakların Önemi
2 Tarih ve Sinema ilişkisi
3 Edebi Kaynaklardan Seçmeler Destanlar Milli Dini
4 Kahramanlık ve Halk Hikayeleri
5 Edebi Kaynaklardan Seçmeler Tarihi Romanlar
6 Gülün Adı ve Ortaçağ Toplumunu Anlamak
7 Cennetin Keşfi ve Apocalypto filmleri sömürgecilik
8 Genel Değerlendirme
9 İki Şehrin Hikayesi ve Sefiller, 18.Yüzyılda Avrupa
10 Çanlar Kimin İçin Çalıyor ve Altenburg’un Ceviz Ağaları, İkinci Dünya Savaşını Anlamak
11 Benim Adım Kırmızı ve Puslu Kıtalar Atlası romanlarının analizi
12 İstanbul Kanatlarımın Altında ile Karagöz ve Hacivat Neden Öldürüldü Filmlerinin Tarihsel Analizi
13 Rashomon ile Bülbülü Öldürmek filmleri ve tarihsel hakikat sorunu
14 Genel Değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Bilkan, Fuat,” Tarih Araştırmalarında Edebi Metinlerin Değeri”, Yağmur Dergisi, Sayı: 23 (Nisan-Haziran 2004).
James Monaco, Bir Film Nasıl Okunur? 2001.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 15 1 15
Ödevler 0 3 45
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 16 16
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 16 16
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 5 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0
OK3 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr