1 | Dersin Adı: | ORTAÇAĞ AVRUPA TARİHİ |
2 | Dersin Kodu: | TRH2055 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Önkoşulu yoktur. |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi KAMİL DOĞANCI |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Dr. Öğr. Üyesi Kamil Doğancı e-mail: kamil@uludag.edu.tr Tel: (224) 2941864 Adres: Fen Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümü, E Blok, Oda No: 36 16059 - Görükle Yerleşkesi |
18 | Dersin Web Adresi: | http://tarih.uludag.edu.tr/ |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere Roma İmparatorluğu’nun parçalanmasından Rönesans’a kadar olan süreçteki Avrupa tarihini tanıtmaktır. Derste ele alınacak konular şunlar olacaktır: antik dünyanın sonu, Hıristiyanlığın Yükselişi, göçler dönemi, Karolenjİmparatorluğu, Vikingler, Feodalite, Papalık ve Haçlı Seferleri. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Giriş: Batı Roma İmparatorluğu’nun Çöküşü | |
2 | İtalya’da Ostrogotlar, Gallia’da Franklar; Avrupa’da Keltler | |
3 | Merovenjlerden Karolenjlere Avrupa | |
4 | Kuzey Avrupa ve Hıristiyanlık | |
5 | Müslümanlar ve Avrupa (VIII-XV. yy) | |
6 | Feodalizm I: Siyasal Temeller | |
7 | Feodalizm II: Toplumsal Yapı | |
8 | Feodalizm II: Toplumsal Yapı | |
9 | Papalık | |
10 | İngiltere-Fransa: Yüzyıl Savaşları (1337-1453) | |
11 | Ortaçağ Avrupa’sında eğitim ve kültür | |
12 | Ortaçağ Avrupa'sında sanat, bilim, ekonomi, ticaret, ulaşım | |
13 | Gündelik hayat | |
14 | Genel Değerlendirme ve Tartışma |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
J. Le Goff, “Ortaçağ’da Batı Avrupa”, (çev. N. Uluç), Doğu Batı 33 (2005), s. 39-68. M. Bloch, Feodal Toplum, çev. M. Ali Kılıçbay, Ankara, 1998. J. Le Goff, Avrupa’nın Doğuşu, Literatür yayınları, İstanbul, 2008. J. Huizinga, Ortaçağın Günbatımı, Ankara, 1997. H. Pirenne, Ortaçağ Avrupasının Ekonomik ve Sosyal Tarihi, çev. U. Kocabaşoğlu, İstanbul, 1983. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 13 | 2 | 26 |
Ödevler | 0 | 2 | 28 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 2 | 4 | 8 |
Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 7 | 2 | 14 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |