| 1 | Dersin Adı: | LATİNCE I |
| 2 | Dersin Kodu: | FLS3057 |
| 3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
| 4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
| 5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
| 6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 5 |
| 7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
| 8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
| 9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
| 10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
| 11 | Dersin Önkoşulu | - |
| 12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
| 13 | Dersin Dili: | Türkçe |
| 14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| 15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. ELİF BURCU ÖZKAN |
| 16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Öğr. Gör. Nihal Petek BOYACI |
| 17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
npetekb@gmail.com; Uludağ Üniversitesi Felsefe Bölümü Fen-Edebiyat Fakültesi, 16059 Görükle, Bursa - Türkiye. Tel: +90 224 2941835 |
| 18 | Dersin Web Adresi: | http://felsefe.uludag.edu.tr/site/node/153 |
| 19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Latin dilinin temel gramer yapısını anlamak ve bu dilde yazılmış basit tarihi ve felsefi ifade ve kavramları çözümlemektir. |
| 20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
| 21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
| 22 | Dersin İçeriği |
| Hafta | Teori | Uygulama |
| 1 | Alfabe | |
| 2 | I. İsim çekimi | |
| 3 | Etken çatı şimdiki zaman | |
| 4 | II. İsim çekimi | |
| 5 | Etken çatı şimdiki hikaye zaman(I.quiz) | |
| 6 | Metin Çözümleme | |
| 7 | Ders tekrarı ve Ara sınav | |
| 8 | I. grup sıfatlar | |
| 9 | V. İsim çekimi | |
| 10 | Etken çatı gelecek zaman | |
| 11 | Metin Çözümleme(II.quiz) | |
| 12 | III. İsim çekimi | |
| 13 | Etken çatı geçmiş zaman- Geçmiş hikaye zaman- Gelecek geçmiş zaman | |
| 14 | Metin Çözümleme |
| 23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
-Latince Grameri, Prof. Dr. Faruk Zeki Perez, İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları, 1968. -Uygulamalı Latin Dili, Doç. Dr. Filiz Öktem, Sosyal Yayınları, 1996. -Latince-Türkçe Sözlük, Erdal Alova, Sina Kabaağaç, Sosyal Yayınları, 1995. -Elementary Latin Exercises, A. E. Hillard, Duckworth Publish, 1995. |
| 24 | Değerlendirme |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
| Ara Sınav | 1 | 30 |
| Kısa Sınav | 2 | 20 |
| Ödev | 0 | 0 |
| Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
| Toplam | 4 | 100 |
| Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
| Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
| Toplam | 100 | |
| Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
| Açıklama | ||
| 25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
| Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
| Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
| Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ödevler | 0 | 3 | 21 |
| Projeler | 0 | 0 | 0 |
| Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
| Arasınavlar | 1 | 15 | 15 |
| Diğer | 13 | 1 | 13 |
| Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 120 | ||
| Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 4 |
| 26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİM KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ÖK: Öğrenim Kazanımları | PY: Program Yeterlilikleri |
| Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |