Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TÜRK DİLİ II: SÖZLÜ ANLATIM
1 Dersin Adı: TÜRK DİLİ II: SÖZLÜ ANLATIM
2 Dersin Kodu: TUR102
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 2
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. Dr. LEVENT ALI ÇANAKLI
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Okt. Dr. Levent Ali Çanaklı
Okt. Dr. Şükrü Baştürk
Okt. Dr. Mustafa Uluocak
Okt. Nilüfer Akgün
Okt. Mahru Sakarya
Okt. Seher Özkök
Okt. Meral Güllülü
Okt. Gülnaz Çetinoğlu
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Okt. Dr. Levent Ali Çanaklı
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Bölümü Görükle-Nilüfer/Bursa
alicanakli@uludag.edu.tr
02242942223
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına iyi bir konuşmanın temel ilkelerini kavratarak doğal dili ve beden dilini doğru ve etkileyici bir şekilde kullanmalarını kazandırmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Türkçe ve Türk edebiyatı başta olmak üzere Türk kültür ve sanatını geliştirmek için Türkçenin ve bu dille yaratılmış olan edebiyat eserlerinin özelliklerini öğrenip öğrendiği bu özellikleri yapılacak çalışmalara aktarabilme.;
2 Doğal dili ve beden dilini tanıyarak iyi bir konuşmanın özelliklerini bilip kullanma.;
3 Konuşmada vurgu, tonlama, duraklama ve diksiyona dikkat etme.;
4 Hazırlıklı ve hazırlıksız konuşma yapabilme.;
5 Konuşmasında konu seçimi ve sınıflandırması yapabilme.;
6 Bir konuşmanın bakış açısını, ana ve yan düşüncelerini belirleyebilme. ;
7 Konuşmayı planlama, konuşma metnini yazma ve konuşmayı sunabilme.;
8 Karşılıklı konuşma örnekleri uygulama.;
9 Farklı konularda hazırlıksız konuşma yapabilme, konuşmalardaki dil ve anlatım yanlışlıklarını düzeltebilme.;
10 Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavrayarak öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilerek ve uygulama.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Sözlü dilin ve sözlü iletişimin temel özellikleri
2 Sözlü anlatım; konuşma becerisinin temel özellikleri (doğal dili ve beden dilini kullanma)
3 İyi bir konuşmanın temel ilkeleri; iyi bir konuşmacının temel özellikleri (vurgu, tonlama, duraklama; diksiyon)
4 Hazırlıksız ve hazırlıklı konuşma; hazırlıklı konuşmanın aşamaları (konunun seçimi ve sınırlandırılması)
5 Hazırlıksız ve hazırlıklı konuşma; hazırlıklı konuşmanın aşamaları (amaç, bakış açısı, ana ve yan düşüncelerin belirlenmesi)
6 Hazırlıksız ve hazırlıklı konuşma; hazırlıklı konuşmanın aşamaları (planlama, metni yazma; konuşmanın sunuluşu)
7 Konuşma türleri I: (karşılıklı konuşmalar, söyleşi, kendini tanıtma, soruları yanıtlama)
8 Konuşma türleri : (yılbaşı, doğum, bayram v.b. önemli bir olayı kutlama)
9 Konuşma türleri : (yol tarif etme, telefonla konuşma, iş isteme)
10 Konuşma türleri : (biriyle görüşme/röportaj yapma, radyo ve televizyon konuşmaları, değişik kültür, sanat programlarına konuşmacı olarak katılma)
11 Değişik konularda hazırlıksız konuşma yapma
12 Konuşma örnekleri üzerinde çalışmalar
13 Sözlü anlatım uygulamaları, konuşmalardaki dil ve anlatım yanlışlarını düzeltme
14 Sözlü anlatım uygulamaları, konuşmalardaki dil ve anlatım yanlışlarını düzeltme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Şerif Aktaş, Osman Gündüz, Yazılı ve Sözlü Anlatım-Kompozisyon Sanatı, Akçağ Yayınları.
Nurettin Demir, Emine Yılmaz, Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Nobel Yayınları.
İsmail Parlatır, Hatice Şahin, Türk Dili Sözlü ve Yazılı Anlatım Türleri ile Anlatım Teknikleri, Ekin Basım Yayın Dağıtım.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 5 1 5
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 3 2 6
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 59
Toplam İş Yükü / 30 saat 1,97
Dersin AKTS Kredisi 2
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 5 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 5 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr