Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ANLAMA TEKNİKLERİ I:OKUMA EĞİTİMİ
1 Dersin Adı: ANLAMA TEKNİKLERİ I:OKUMA EĞİTİMİ
2 Dersin Kodu: TUR3015
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. EROL OGUR
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: ogur@uludag.edu.tr 0224 294 22 22
U.Ü. Eğitim Fak. Türkçe Eğitimi Bölümü Görükle/Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Anlama becerisi olarak okumanın önemini ve okuma sürecinin aşamalarını kavratmak; okuma türlerini ve özelliklerini öğretmek ve ayırt edebilmesini sağlamak; okuma öğretiminde kullanılabilecek metinleri seçebilmek; seçilen metinlerden anlama ve kavrama soruları hazırlayabilmesini sağlamak; okuma becerisini geliştirme yöntem ve tekniklerini uygulayabilmek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Okumanın tanımı ve ilkelerini öğrenme.;
2 Okumanın insan hayatındaki yeri ve önemini kavrama.;
3 Okuma süreci için okuma alışkanlığı ve sevgisinin kazandırılmasının önemini bilme ve bunu kazandırma yolları hakkında bilgi sahibi olma.;
4 Okumanın fiziksel, zihinsel unsurlarını ve bunların okuma eğitimindeki önemini öğrenme. Okuma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olma ve bunları kullanabilme becerisini edinme.;
5 Okuma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olma ve bunları kullanabilme becerisini edinme.;
6 Okuma yöntem ve tekniklerinin Türkçe derslerinde hangi aşamalarda nasıl kullanacağı hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.;
7 Kendi okuma tutum ve becerilerini değerlendirme ve geliştirme. ;
8 Okuma öğretiminin Türkçe derslerinde nasıl yürütüleceğini sınıf içi uygulama çalışmalarında gösterme. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin amacı, işleniş yöntemi, kaynakları hakkında bilgi Öğrencilerin okuma hakkındaki yeterlilikleri hakkında görüşleri
2 Okumanın tanımı ve ilkeleri Okumanın tanımı ve ilkeleri hakkında araştırma sonuçlarını değerlendirme
3 Metinle Ilgili Soruların Hazırlanması Ve Değerlendirilmesi, Metnin Çeşitli Yönlerden Incelenmesi Metinle ilgili soruların ve örnek etkinliklerin hazırlanması ve değerlendirilmesi,
4 Okuma eğitiminde etkili olan faktörler Okuma eğitimini etkileyen faktörlerin tespit ve değerlendirilmesi
5 Okumanın Unsurları: Okumanın Fiziksel ve Zihinsel Unsurları Okuma unsurlarının okuma becerisi üzerindeki etkisine yönelik uygulama
6 Okuma Yaklaşımları: Bütünleştirici Okuma Yaklaşımı, Çözümleyici Okuma Yaklaşımı, Etkileşimsel Okuma Yaklaşımı. Okuma yaklaşımlarına yönelik uygulama çalışması
7 Metinlerarasılık Ve Anlam Kurma Farklı metinlerden hareketle okumada anlam kurma
8 Okuma Metinlerinde Bulunması Gereken Özellikler; Metinlerde Okunabilirlik Değişik metin türlerine ait inceleme
9 Türkçe İlköğretim İkinci Kademe Türkçe Öğretim Programında Okuma Eğitimi Türkçe Programında okuma ilk ve kazanımlarını tanıma anlama
10 Okuma Eğitiminde Yöntem ve Teknikler Okuma eğitiminde değişik okuma yöntem ve tekniklerini kullanma
11 Okuma Eğitiminde Yöntem ve Teknikler Okuma eğitiminde değişik okuma yöntem ve tekniklerini kullanma
12 Metin Türleri ve Okuma: Bilgilendirici Ve Öyküleyici Metin Bilgilendirici ve öyküleyici metinler üzerinde okuma uygulaması
13 Metin Türleri ve Okuma: Şiir Şiir okuma ve inceleme
14 Okuma ve Anlama; Okuma Eğitiminde Tür, Yöntem ve Teknikler Okuma-anlama ilgisine yönelik uygulama
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Alemdar Yalçın, Türkçe Öğretim Yöntemleri, Akçağ Yay., Ankara, 2002 .
2. Mustafa Cemiloğlu, İlköğretim Okullarında Türkçe Öğretimi, Aktüel 2004.
3. Richard Bamberger, Okuma Alışkanlığını Geliştirme, Kültür Bak.Yay. 1991.
4. Emin Özdemir, Eleştirel Okuma, Bilgi Yay. 2000.
5. Oya, Adali, Bilgilendirici Metinlerin Okunması, içinde Yaratıcı Toplum Yolunda Çağdaş
Eğitim, İstanbul: Ç.Y.D.D. Yayınları 1/Cem Yayınevi.
6. Akşit, Göktürk, Okuma Uğraşı, İnkılâp Kitabevi, İstanbul, 1988.
7. Zehra, İpşirlioğlu, Okumayı Öğretme, içinde Yaratıcı Toplum Yolunda Çağdaş Eğitim, Ç.Y.D.D. Yayınları 1, Cem Yayınevi, İstanbul, 1993.
8. Emin, Özdemir, Okuma Sanatı, Nasıl Okumalı, Neler Okumalı, İnkılâp Kitabevi, İstanbul, 1983.
9. Murat Özbay, Okuma Eğitimi, Anı Yayıncılık, Ankara, 2010.
10. Ali Fuat Arıcı, Okuma Eğitimi, Pegem Yayınları, Ankara 2008.
11. Türkçe Öğretim Programı, MEB, Tebliğler Dergisi, 2006.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 25
Kısa Sınav 0 0
Ödev 2 50
Yıl sonu Sınavı 1 25
Toplam 4 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 75
Finalin BAşarıya Oranı 25
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ödevler 2 18 36
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 16 16
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 18 18
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 0 3 0 3 0 0 0 0 0 2 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 2 0 0 0 0 5 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 2 0 0 0 0 5 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 2 0 0 0 0 5 0
OK5 0 4 0 0 0 0 0 0 0 2 0 0 0 0 5 0
OK6 0 5 0 0 0 0 0 0 0 2 0 0 0 0 5 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 2 0 0 0 0 5 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 2 0 0 0 0 5 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr