Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
YAZILI ANLATIM I
1 Dersin Adı: YAZILI ANLATIM I
2 Dersin Kodu: TUR1005
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. HAYRİYE MAHRU SAKARYA
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Öğr. Gör. Dr. Erol OGUR
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: (muluocak@uludag.edu.tr-0 (224) 294 22 24 Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, B Blok Görükle / Bursa)
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Yazı dilinin ve yazılı iletişimin temel özelliklerini, yazı ve yazılı anlatım ile ilgili kavramları öğretmek ve yazıda planlamayı uygulamalarla geliştirmek, yazılı anlatım tarzları ve türlerini kavratmak. Türkçeyi etkili ve doğru biçimde kullanma alışkanlığı kazandırmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Türk dilinin ve bu dille yaratılmış edebiyat eserlerini özelliklerini edinme ve bu özellikleri yapılacak çalışmalara aktarma;
2 Türkçenin dil olarak yapısını ve genel özelliklerini öğrenme ve dili kullanırken bunları davranış haline dönüştürme;
3 Dilin ve edebiyatın eğitim öğretimde malzeme olarak kullanılmasını öğrenme ve bunlarla ilgili uygulamalar yapma.;
4 Yazılı anlatımında Türkçeyi kurallarına uygun bir şekilde kullanma.;
5 Duygu, düşünce ve izlenimlerini yazılı olarak ifade etme.;
6 Farklı türlerde planlı yazılar oluşturma;
7 Yazım kurallarını kavrayarak uygulama.;
8 Bir metindeki yazım yanlışlarını bularak düzeltme.;
9 Farklı türde yazılmış yazıların özelliklerini bilme;
10 Türkçenin yazılı anlatım alanlarında nasıl kullanılacağını öğrenme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Yazı dilinin ve yazılı iletişimin temel özellikleri
2 Kompozisyon kavramı
3 Konu, bakış açısı, ana fikir
4 Paragrafın özellikleri
5 Giriş paragrafları
6 Gelişme paragrafları
7 Sonuç paragrafları
8 Yazılı anlatımda planlama
9 Öğretici anlatım tarzı
10 Duygulandırıcı anlatım tarzı
11 Bilimsel anlatım tarzı
12 Tartışmacı anlatım tarzı
13 Yazım kuralları ve noktalama işaretleri
14 Dil ve anlatım yanlışlarını düzeltme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Mustafa Cemiloğlu, Türkçe Yazılı Anlatım Öğretimi, Alfa Aktüel, Bursa 2009.
Şerif Aktaş, Osman Gündüz, Yazılı ve Sözlü Anlatım, Akçağ, Ankara 2002.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 30
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 25 2 50
Ödevler 1 6 6
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 14 14
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 22 22
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr