Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ATIKSU ARITIMINDA SULAK ALAN SİSTEMLERİ
1 Dersin Adı: ATIKSU ARITIMINDA SULAK ALAN SİSTEMLERİ
2 Dersin Kodu: CEV5255
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AYŞE ELMACI
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: -
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Uludağ Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Çevre Mühendisliği Bölümü
Tel: 0224 2942107
e-mail: aelmaci@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu ders kapsamında sulakalanların önemi ve atıksu arıtımında kullanımı hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesi amaçlanmıştır. Bu sistemlerin yapısı ve ülkemiz koşullarında uygulanabilirliği konusunda öğrencilerin bilinçlendirilmesi hedeflenmektedir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Sulakalanların ekosistem içindeki önemini kavrayabilme.;
2 Sulakalanların arıtım mekanizmasını inceleyerek öğrenebilme.;
3 Sulakalanlarda kullanılan bitkileri tanıyabilme.;
4 Yapay sulakalan örnek çalışmalarını değerlendirebilme.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Sulakalan tanımı ve önemi
2 Sulakalanların ekolojik ve ekonomik değerleri
3 Sulakalanlar ve çeşitleri -Doğal sulakalanlar -Yapay sulakalanlar
4 Yapay sulakalanların atıksu arıtımında kullanımı
5 Yapay sulakalanların avantaj ve dezavantajları
6 Arıtma Prosesi -Azot -Fosfor
7 -Organik madde -Patojen
8 -Askıda katı madde -Ağır metal vb.
9 Bitki seçimi -Serbest yüzey akışlı sistemlerde kullanılan bitkiler -Yüzey altı akışlı sistemlerde kullanılan bitkiler
10 Ders tekrarı ve Ara Sınav
11 Tasarım kriterleri
12 Yapay sulakalanlarda dizayn hesaplama örnekleri
13 Dünyadan ve Türkiye’den yapay sulakalan örneklerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi
14 Dünyadan ve Türkiye’den yapay sulakalan örneklerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. J.K. Cronk, M.S. Fennessy. Wetland Plants: Biology and Ecology. Lewis Publishers. 2001.
2. S.D. Wallace, R.L. Knight. Small-Scale Constructed Wetland Treatment Systems: Feasibility, Design Criteria and O&M Requirements. IWA Publishing. 2006.
3. A Handbook of Constructed Wetlands, Volume 1. USEPA Report, 1998.
4. E.R. Russo. Wetlands: Ecology, Conservation and Restoration. Nova Science Publisher. 2008.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 1 26 26
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 30 30
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 40 40
Toplam İş Yükü 180
Toplam İş Yükü / 30 saat 6
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 5 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr