Ders Öğretim Planı
ATIKSU ARITIMINDA SULAK ALAN SİSTEMLERİ
1
Dersin Adı:
ATIKSU ARITIMINDA SULAK ALAN SİSTEMLERİ
2
Dersin Kodu:
CEV5255
3
Dersin Türü:
Seçmeli
4
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans
5
Dersin Verildiği Yıl:
1
6
Dersin Verildiği Yarıyıl:
1
7
Dersin AKTS Kredisi:
6
8
Teorik Ders Saati (saat/hafta):
3
9
Uygulama Ders Saati (saat/hafta):
0
10
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta):
0
11
Dersin Önkoşulu
-
12
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
13
Dersin Dili:
Türkçe
14
Dersin Veriliş Şekli
Yüz yüze
15
Dersin Koordinatörü:
Prof. Dr. AYŞE ELMACI
16
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
-
17
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri:
Uludağ Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Çevre Mühendisliği Bölümü Tel: 0224 2942107 e-mail: aelmaci@uludag.edu.tr
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Bu ders kapsamında sulakalanların önemi ve atıksu arıtımında kullanımı hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesi amaçlanmıştır. Bu sistemlerin yapısı ve ülkemiz koşullarında uygulanabilirliği konusunda öğrencilerin bilinçlendirilmesi hedeflenmektedir.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Sulakalanların ekosistem içindeki önemini kavrayabilme.;
2
Sulakalanların arıtım mekanizmasını inceleyerek öğrenebilme.;
3
Sulakalanlarda kullanılan bitkileri tanıyabilme.;
4
Yapay sulakalan örnek çalışmalarını değerlendirebilme.;
Hafta
Teori
Uygulama
1
Sulakalan tanımı ve önemi
2
Sulakalanların ekolojik ve ekonomik değerleri
3
Sulakalanlar ve çeşitleri
-Doğal sulakalanlar
-Yapay sulakalanlar
4
Yapay sulakalanların atıksu arıtımında kullanımı
5
Yapay sulakalanların avantaj ve dezavantajları
6
Arıtma Prosesi
-Azot
-Fosfor
7
-Organik madde
-Patojen
8
-Askıda katı madde
-Ağır metal vb.
9
Bitki seçimi
-Serbest yüzey akışlı sistemlerde kullanılan bitkiler
-Yüzey altı akışlı sistemlerde kullanılan bitkiler
10
Ders tekrarı ve Ara Sınav
11
Tasarım kriterleri
12
Yapay sulakalanlarda dizayn hesaplama örnekleri
13
Dünyadan ve Türkiye’den yapay sulakalan örneklerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi
14
Dünyadan ve Türkiye’den yapay sulakalan örneklerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
1. J.K. Cronk, M.S. Fennessy. Wetland Plants: Biology and Ecology. Lewis Publishers. 2001. 2. S.D. Wallace, R.L. Knight. Small-Scale Constructed Wetland Treatment Systems: Feasibility, Design Criteria and O&M Requirements. IWA Publishing. 2006. 3. A Handbook of Constructed Wetlands, Volume 1. USEPA Report, 1998. 4. E.R. Russo. Wetlands: Ecology, Conservation and Restoration. Nova Science Publisher. 2008.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
30
Kısa Sınav
0
0
Ödev
1
20
Yıl sonu Sınavı
1
50
Toplam
3
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
50
Finalin BAşarıya Oranı
50
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
3
42
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
3
42
Ödevler
1
26
26
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
30
30
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
40
40
Toplam İş Yükü
180
Toplam İş Yükü / 30 saat
6
Dersin AKTS Kredisi
6
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1
PY2
PY3
PY4
PY5
PY6
PY7
PY8
PY9
PY10
PY11
PY12
PY13
PY14
PY15
PY16
OK1
5
5
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
OK2
5
0
5
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
OK3
0
0
0
5
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
OK4
0
0
0
5
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
ÖK: Öğrenme Kazanımları
PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi:
1 Çok Düşük
2 Düşük
3 Orta
4 Yüksek
5 Çok Yüksek