Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
MİMARLIK KENT ve TÜKETİM
1 Dersin Adı: MİMARLIK KENT ve TÜKETİM
2 Dersin Kodu: MIM5017
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. TÜLİN VURAL ARSLAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Yrd. Doç. Dr. Tülin VURAL ARSLAN
Tulinv@yahoo.com, Tvural@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu ders kapsamında, tüketim kültürü, mimarlık ve kentsel tasarım arasındaki ilişkilerin irdelenmesi hedeflenmektedir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Tüketim kültürü ve mimarlık arasındaki ilişki konusunda yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilmek ve sentez yapabilmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerisi;
2 Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütebilme ve kategorik sonuçları çıkarabilme becerisi;
3 Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgiyi farklı düzeylerdeki gruplarla sistemli bir biçimde paylaşma becerisi ;
4 Dili ve sembolleri etkileşimli olarak kullanma becerisi ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Mimarlık, kent ve tüketim dersinin amacı ve içeriği
2 Değişen üretim-tüketim ilişkileri
3 Değişen üretim ve tüketim ilişkileri
4 Tüketim ve Modern kent
5 Tüketim ve Post-modern kent
6 Öğrenci sunumları
7 Öğrenci sunumları
8 Kentsel tüketimin gündelik hayatı ilgilendiren farklı boyutları- kamusal ve özel ayrımı
9 Tüketim mekanları (Alışveriş merkezleri, temalı tatil köyleri, kapalı konut siteleri vb.)
10 Ders tekrarı ve Ara Sınav
11 Kentsel tüketim ve Kentsel markalaşma
12 Kentsel tüketim ve yeniden canlandırma
13 Öğrenci sunumları
14 Öğrenci sunumları
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Vural, T., 2003. Değişen Üretim-Tüketim İlişkileri ve Alışveriş Merkezleri: Eleştirel Bir Bakış, Arredamento Mimarlık, 6, 82-87
Kandiyoti, D. ve Saktanber, A. 2003. Kültür Fragmanları: Türkiye’de gündelik Hayat, Çev. Yelçe, Z., Metis Yayınları, İstanbul.
Kumar, K., 1999. Sanayi Sonrası Toplumdan, Postmodern Topluma: Çağdaş Dünyanın Yeni Kuramları, Çev. Küçük, M., Dost Yayınevi, Ankara.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 0 0
Ödev 2 20
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 4 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 2 30 60
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 30 30
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 36 36
Toplam İş Yükü 210
Toplam İş Yükü / 30 saat 7
Dersin AKTS Kredisi 7
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 4 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 4 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr