1 | Dersin Adı: | MİMARLIK KENT ve TÜKETİM |
2 | Dersin Kodu: | MIM5017 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. TÜLİN VURAL ARSLAN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Yrd. Doç. Dr. Tülin VURAL ARSLAN Tulinv@yahoo.com, Tvural@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu ders kapsamında, tüketim kültürü, mimarlık ve kentsel tasarım arasındaki ilişkilerin irdelenmesi hedeflenmektedir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Mimarlık, kent ve tüketim dersinin amacı ve içeriği | |
2 | Değişen üretim-tüketim ilişkileri | |
3 | Değişen üretim ve tüketim ilişkileri | |
4 | Tüketim ve Modern kent | |
5 | Tüketim ve Post-modern kent | |
6 | Öğrenci sunumları | |
7 | Öğrenci sunumları | |
8 | Kentsel tüketimin gündelik hayatı ilgilendiren farklı boyutları- kamusal ve özel ayrımı | |
9 | Tüketim mekanları (Alışveriş merkezleri, temalı tatil köyleri, kapalı konut siteleri vb.) | |
10 | Ders tekrarı ve Ara Sınav | |
11 | Kentsel tüketim ve Kentsel markalaşma | |
12 | Kentsel tüketim ve yeniden canlandırma | |
13 | Öğrenci sunumları | |
14 | Öğrenci sunumları |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Vural, T., 2003. Değişen Üretim-Tüketim İlişkileri ve Alışveriş Merkezleri: Eleştirel Bir Bakış, Arredamento Mimarlık, 6, 82-87 Kandiyoti, D. ve Saktanber, A. 2003. Kültür Fragmanları: Türkiye’de gündelik Hayat, Çev. Yelçe, Z., Metis Yayınları, İstanbul. Kumar, K., 1999. Sanayi Sonrası Toplumdan, Postmodern Topluma: Çağdaş Dünyanın Yeni Kuramları, Çev. Küçük, M., Dost Yayınevi, Ankara. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 20 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 4 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 2 | 30 | 60 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 30 | 30 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 36 | 36 |
Toplam İş Yükü | 210 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 7 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |