1 | Dersin Adı: | TARIM VE GIDA İŞLETMELERİNİN MARKALAŞMA ve MARKA YÖNETİMİ |
2 | Dersin Kodu: | TRE5409 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 7,5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç.Dr. SERTAÇ DOKUZLU |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
sdokuzlu@uludag.edu.tr (224) 2941592 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Tarım ve Gıda Sektöründe markalaşmanın temel prensiplerini ve marka yönetimini öğretmek |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Pazarlama kavramı, günümüz pazarlama anlayışı, pazarlamanın temel ilkeleri | |
2 | Pazarlama karması, 4P, 7P ve 7C | |
3 | Markanın tarihsel gelişimi ve süreci, marka ve ürün karşılaştırması | |
4 | Markanın amacı, işlevi, yapısı, özellikleri ve yararları | |
5 | Markalaşmaya etki eden faktörler, başarılı marka oluşturmanın temel kuralları | |
6 | Marka türleri ve marka değerlemesi | |
7 | Marka kişiliği, imajı, sadakati | |
8 | Marka konumlandırma ve konumlandırma çalışmaları | |
9 | Markalaşma süreci, marka unsurlarının seçimi; marka adı, logo, semboller, slogan, hikaye | |
10 | Marka stratejileri; çoklu ve tekli markalar, aile markası, marka genişletme | |
11 | Marka yönetiminin önemi, amaçları ve yönetim süreci | |
12 | Marka durum analizi, planlama ve performans değerlendirme | |
13 | Marka yönetim modelleri | |
14 | Kurumsal kimlik oluşturma ve marka ilişkileri |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Ders itabı: Yok, Diğer Kaynaklar: Altay Ayhan, 2016, Yaşamdan Örneklerle Yedi Adımda Markalaşma, Brand Management, Aura Kitapları, İstanbul. Byron Sharp, 2010, Markalar Nasıl Büyür, Sinpaş GYO Kitapları, İstanbul. David Aaker, 2014, Markalama, Başarıya Ulaştıran 20 Temel İlke, MediaCat Yayınları, İstanbul. Ayla Okay,2012, Kurum Kimliği, Derin Yayınları, İstanbul. Bill Chiaravalle ve Barbara Findlay Schenck, 2007, Markalaşma, Doğan Kitap Yayınları, İstanbul. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 40 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 2 | 35 | 35 |
Projeler | 1 | 20 | 20 |
Arazi Çalışmaları | 1 | 5 | 5 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 174 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |