1 | Dersin Adı: | GENETİK |
2 | Dersin Kodu: | TOHZ101 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Önlisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. İbrahim Çakmak |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Doç.Dr. İbrahim Çakmak |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | Doç.Dr. İbrahim Çakmak |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Genetiğin temel prensiplerini ve karakterlerin yeni nesillere nasıl aktarıldığının öğrenilmesi, |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Genetik Bilimi ve Mendel, | |
2 | Hücre Bölünmesi ve Kromozomlar, | |
3 | Mendel Genetiği, | |
4 | Dominans İlişkileri ve Çok Alellik, | |
5 | Çevresel Etkiler ve Gen İfadesi, | |
6 | Gen Etkileşimi ve Letalite, | |
7 | Eşeysel Saptanma ve Eşeye Bağlı Kalıtım, | |
8 | Ders tekrarı ve Ara Sınav | |
9 | Kantitatif Genetik, | |
10 | Populasyon Genetiği, | |
11 | Çekirdek dışı Soyaçekim, | |
12 | Gen Bağlantıları ve Krossing-Over, | |
13 | Mutasyonlar, | |
14 | Genetik ve Çevre, |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Bozcuk, AN. 2005. Genetik. Palme Yaıncılık, Ankara. Campbell, NA., Reece, JB. 2006. Biyoloji. Palme Yayıncılık (Çevirenler: Gündüz ve diğ.), Ankara. Ayala, FJ. 1982. Population and evolutionary genetics. The Benjamin/Cumming Publishing Company, Inc. USA. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 24 | 24 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |