1 | Dersin Adı: | SAĞLIK POLİTİKALARININ TIP ETİĞİ SORUNLARIYLA İLİŞKİSİ |
2 | Dersin Kodu: | TTE5008 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 1 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. MUSTAFA MURAT CİVANER |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof.Dr. Kayıhan Pala |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
mcivaner@gmail.com / Tel: 224.295 4272 Adres: Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi, Temel Tıp Bilimleri binası 3.kat, Halk Sağlığı AD, Görükle, 16059, Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | deontoloji.uludag.edu.tr |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin sağlık politikası oluşturma sürecini anlamaları, sağlıkla ilgili kanıtlar ve politikalar arasındaki ilişkiyi ve sağlık politikalarının makro, mezzo ve mikro düzeyde gerçekleşen tıp etiği sorunlarına etkisini değerlendirebilmeleri için; sağlık, sağlığın sosyal belirleyicileri, sağlık eşitsizlikleri ve sağlık politikasıyla ilgili kavramları ve tartışmaları kapsamlı olarak incelemektir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Sağlıkla İlgili Temel Kavramlar | |
2 | Sağlıkla İlgili Temel Kavramlar | |
3 | Sağlığın Belirleyicileri | |
4 | Sağlığın Belirleyicileri | |
5 | Sağlık Sistemleri | |
6 | Sağlık Politikaları | |
7 | Sağlık Politikaları | |
8 | Sağlık Politikaları | |
9 | Sağlık Politikalarının Etik Sorunlarına Etkisi | |
10 | Sağlık Politikalarının Etik Sorunlarına Etkisi | |
11 | Sağlık Politikalarının Etik Sorunlarına Etkisi | |
12 | Sağlık Politikalarının Etik Sorunlarına Etkisi | |
13 | Sağlık Politikalarının Etik Sorunlarına Etkisi | |
14 | Sağlık Politikalarının Etik Sorunlarına Etkisi |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Pala. K, Sağlık Politikası. Türkiye Sağlık Raporu 2014, HASUDER, 2014. 2. Pala, K. Sağlığın Sosyal Belirleyicileri, Birinci Basamakta Kamu Sağlık Yönetimi El Kitabı, Editör: Prof.Dr.Kayıhan Pala, Palme Yayınevi, Ankara, 2015. 3. Pala, K. Türkiye’de sağlık reformu /sağlıkta dönüşüm programı süreci, İnsana Karşı Piyasa Türkiye’de sağlık ve sosyal güvenlik, Derleyenler: Gülbiye Yenimahalleli Yaşar, Asuman Göksel, Ömür Birler, Notabene Yayınları, İstanbul, 2017. 4. Pala K., Türkiye İçin Nasıl Bir Sağlık Reformu? Milliyet Gazetesi Örsan Öymen Anısına Yılın İnceleme Ödülü, 2006. http://halksagligi.uludag.edu.tr/turkiye_icin_ nasil_bir_ saglik_reformu.pdf. 5. Medicines in Health Systems: Advancing access, affordability and appropriate use, World Health Organization, 2014. 6. Don de Savigny and Taghreed Adam (Eds). Systems thinking for health systems strengthening. Alliance for Health Policy and Systems Research,WHO, 2009. 7. Strategy on Health Policy and Systems Research, WHO, 2012. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 4 | 20 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 40 |
Toplam | 6 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 60 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 1 | 14 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 4 | 4 | 16 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2,93 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |