Öğrencilere temel gramer yapılarını ilgili konu anlatımları ve egzersizlerin yardımı ile öğretmek ve belirli bir düzeyde İngilizce okuma- anlama- yazma becerilerini geliştirmek.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Anahtar kelimeler yardımı ile verilen zamanları ayırt etme ve kullanabilme;
2
Farklı zamanlarda olumlu- olumsuz ve soru cümleleri oluşturabilme;
3
Cümledeki karışık ögeleri İngilizce cümle yapısına göre doğru sıralayabilme;
4
Temel konularda diyaloglar oluşturabilme;
5
Yeni kelimeler öğrenebilme;
6
Artan kelime bilgisi ile cümle, paragraf ve metin düzeyinde okuduğunu anlayabilme;
7
İlgili konularda verilen kalıpların yardımıyla paragraf ve metin düzeyinde yazma becerilerinin geliştirebilme;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Dersin ve yabancı dil olarak İngilizcenin tanımı
2
?m/is/are: “Olmak” fiilinin tüm öznelere göre çekimi, tekil ve çoğul kullanımları
3
İyelik eki ‘s kullanımı
4
Aile üyeleri (anne, baba, kardeş vb.)
5
Geniş Zaman birinci bölüm
6
İş ve meslekler ve bunların tanımları
Geniş Zaman ikinci bölüm
7
Genel Tekrar ve Ara sınav
8
“Nerelisin?” sorusu ve cevapları
Zaman sıklık zarfları: always, sometimes, never vb.
9
Tekil ve çoğul halleri ile “var” kalıbı: There is ve there are
Bu, şu, bunlar ve şunlar işaret sıfatları: This, that, these, those
10
Nerede yaşıyorsun?” sorusu ve cevapları
Oturma odası, mutfak vb. Ev bölümlerinin adları
11
-ebilmek yapısının (can, can't) olumlu ve olumsuz halleri / olumlu, olumsuz cümle yapıları ve sorular
12
Kelime bilgisi ve telaffuz
Olmak fiilinin ve -ebilmek yapısının geçmiş zaman haller: was/were, and could/couldn't.
Fiyat sormak: How much...?
13
Geçmiş Zaman
Fiillerin düzenli ve düzensiz halleri
14
Olmak (TO BE) fiilinin geçmiş zaman halleri:
was, were
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
1- New Headway Elementary Student’s Book&Workbook Liz and John Soars third edition 2- English for Life Student’s Book&Workbook Tom Hutchinson 3- Essential Grammar In Use Raymond Murphy.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
1
14
Ödevler
0
0
0
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
10
10
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
10
10
Toplam İş Yükü
62
Toplam İş Yükü / 30 saat
2,07
Dersin AKTS Kredisi
2
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU