MODERNLEŞME VE OSMANLI DÖNEMİNDE MODERNLEŞME ÇABALARI
1
Dersin Adı:
MODERNLEŞME VE OSMANLI DÖNEMİNDE MODERNLEŞME ÇABALARI
2
Dersin Kodu:
TAR5106
3
Dersin Türü:
Seçmeli
4
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans
5
Dersin Verildiği Yıl:
1
6
Dersin Verildiği Yarıyıl:
2
7
Dersin AKTS Kredisi:
4
8
Teorik Ders Saati (saat/hafta):
2
9
Uygulama Ders Saati (saat/hafta):
0
10
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta):
0
11
Dersin Önkoşulu
Yok
12
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
13
Dersin Dili:
Türkçe
14
Dersin Veriliş Şekli
Yüz yüze
15
Dersin Koordinatörü:
Prof. Dr. Cafer Çiftci
16
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
Doç. Dr. Zeynep DÖRTOK ABACI
17
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri:
E-mail: cafer1@uludag.edu.tr Tel: 02242941861 Adres: Fen-Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümü, Görükle Kampüsü, 16059 Bursa
18
Dersin Web Adresi:
http://tarih.uludag.edu.tr/
19
Dersin Amacı
17. yüzyıldan 20. yüzyıl başlarına kadar Osmanlı Devleti’nde idari, mali, siyasi, sosyal ve ekonomik alanda yapılmaya çalışılan yenileşme hareketlerini incelemek ve öğretmek.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Öğrenci yenileşme ve modernleşme terimlerini tanımlayabilir.;
2
Osmanlı Devleti’nde yenileşme hareketlerini olumlu veya olumsuz yönleri açısından tenkit etme kazanımını sağlayabilir ;
3
Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş aşamasına giden süreci değerlendirebilir.;
4
Toplumsal yapıların neden ve nasıl değiştiğini yorumlayabilir.;
5
Bilimsel araştırmaların gerektirdiği düzeyde etik duyarlılığa sahip olabilir;
6
Tarih araştırmaları için gerekli yaklaşımları elde edebilir;
7
Uzmanlaşılacak alan için gerekli bilgiler elde edebilir.;
8
İleri düzey okumaları ile bilgilerini artırabilir.;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Yenileşme ve Modernite kavramlarının tanımı
2
Batı’da Modernitenin ortaya çıkışı ve gelişimi
3
17. yüzyılda Osmanlı Devleti’nin sosyal, idari ve ekonomik durumu
4
Osmanlı Devleti’nin gelenekçi zihniyeti ve âdet-i kadîm
5
18. yüzyıl başlarında ilk yenileşme çabaları ve Lale Devri
6
18. yüzyılda yenileşme faaliyetleri
7
18. yüzyılda yenileşme faaliyetleri
8
18. yüzyılda yenileşme faaliyetleri
9
19. yüzyılda yenileşme faaliyetleri
10
19. yüzyılda yenileşme faaliyetleri
11
19. yüzyılda yenileşme faaliyetleri
12
20. yüzyılda yenileşme faaliyetleri
13
20. yüzyılda yenileşme faaliyetleri
14
20. yüzyılda yenileşme faaliyetleri
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
1-Selim Deringil, İktidarın Sembolleri ve Ideoloji, Çev: Gül Çağalı Güven, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 2002. 2- Yücel Özkaya, 18. Yüzyılda Osmanlı Toplumu, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 2008. 3- Necdet Hayta-Uğur Ünal, Osmanlı Devleti’nde Yenileşme Hareketleri, 2. Baskı, Ankara: Gazi Kitabevi, 2005. 4-Selim Deringil, Simgeden Millete, İstanbul: İletişim Yayınları, 2007. 5-Gilles Veinstein, İlk Osmanlı Sefiri 28 Mehmet Çelebi’nin Fransa Anıları, İstanbul: Ark Yayınları, 2002.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
0
0
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
100
Toplam
1
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
0
Finalin BAşarıya Oranı
100
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
10
4
40
Ödevler
0
5
30
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
0
0
0
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
22
22
Toplam İş Yükü
120
Toplam İş Yükü / 30 saat
4
Dersin AKTS Kredisi
4
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU