1 | Dersin Adı: | ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ ve YAYIN ETİĞİ |
2 | Dersin Kodu: | TAR5169 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. SAIME YÜCEER |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Yrd.Doç.Dr.Seher Boykoy |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
syuceer@uludag.edu.tr 0224 29 41 857 Fen Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümü, 16059 - Görükle Yerleşkesi/Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | http://tarih.uludag.edu.tr/ |
19 | Dersin Amacı | Tarih biliminde yazım yöntemlerini, tarihyazımına yön veren ekolleri kavratmak ve bunlardan faydalanmasını sağlamak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Ders tanıtımı, ders içeriği ve ders kaynakları hakkında genel bir değerlendirme | |
2 | Tarih Nedir? | |
3 | Tarihi olgu, tarihin değerlendirilmesi ve yorumu, tarihin ilgi alanı | |
4 | Tarih yazım teknikleri | |
5 | Nitel Araştırma Yöntemleri | |
6 | Nicel AraştırmaYöntemleri | |
7 | Dünyada tarih yazımı ve etik | |
8 | Türkiye’de tarih yazımı ve etik | |
9 | Tarih yazımında yeni yaklaşımlar | |
10 | Uygulama I | |
11 | Uygulama II | |
12 | Uygulama III | |
13 | Uygulama IV | |
14 | Genel Değerlendirme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Georg Iggers, Yirminci Yüzyılda Tarihyazımı, Çev.Gül Güven Çağalı, Tarih Vakfı Yurt Yay., İstanbul, 2000. Ahmet Şimşek, Tarih Nasıl Yazılır? Tarih Yazımı İçin Çağdaş Bir Metodoloji, Tarihçi Kitabevi, İstanbul, 2011. Türkiye’de Tarihyazımı, Editör: Vahdettin Engin-Ahmet Şimşek, İstanbul, 2011. Ernst Breisach, Tarihyazımı, YKY, İstanbul, 2009. İlhan Tekeli, Tarihyazımı Üzerine Düşünmek, Dost Kitabevi, Ankara, |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 40 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | |||
Ödevler | 1 | ||
Projeler | |||
Arazi Çalışmaları | |||
Arasınavlar | 0 | ||
Diğer | |||
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | ||
Toplam İş Yükü | |||
Toplam İş Yükü / 30 saat | |||
Dersin AKTS Kredisi |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |