Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ ve YAYIN ETİĞİ
1 Dersin Adı: ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ ve YAYIN ETİĞİ
2 Dersin Kodu: TAR5169
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. SAIME YÜCEER
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yrd.Doç.Dr.Seher Boykoy
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: syuceer@uludag.edu.tr
0224 29 41 857
Fen Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümü,
16059 - Görükle Yerleşkesi/Bursa
18 Dersin Web Adresi: http://tarih.uludag.edu.tr/
19 Dersin Amacı Tarih biliminde yazım yöntemlerini, tarihyazımına yön veren ekolleri kavratmak ve bunlardan faydalanmasını sağlamak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Dünyadaki çağdaş araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibi olur.;
2 Nitel araştırma yöntemlerini öğrenir.;
3 Sosyal bilimlerde nicel yöntemlerin kullanılması konusunda bilgi sahibi olur.;
4 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır.;
5 Çeşitli tarih yazım yaklaşımlarını öğrenir.;
6 Öğrenmiş olduğu tarih yazım yöntemlerini pratiğe uygular.;
7 Nicel ve nitel araştırma yöntemleri arasındaki farkı öğrenir.;
8 Nitel Araştırma Yönteminin uygulandığı bilim dalları konusunda bilgi edinir.;
9 Tarihte yazma tekniklerini uygulamayı öğrenir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Ders tanıtımı, ders içeriği ve ders kaynakları hakkında genel bir değerlendirme
2 Tarih Nedir?
3 Tarihi olgu, tarihin değerlendirilmesi ve yorumu, tarihin ilgi alanı
4 Tarih yazım teknikleri
5 Nitel Araştırma Yöntemleri
6 Nicel AraştırmaYöntemleri
7 Dünyada tarih yazımı ve etik
8 Türkiye’de tarih yazımı ve etik
9 Tarih yazımında yeni yaklaşımlar
10 Uygulama I
11 Uygulama II
12 Uygulama III
13 Uygulama IV
14 Genel Değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Georg Iggers, Yirminci Yüzyılda Tarihyazımı, Çev.Gül Güven Çağalı, Tarih Vakfı Yurt Yay., İstanbul, 2000.
Ahmet Şimşek, Tarih Nasıl Yazılır? Tarih Yazımı İçin Çağdaş Bir Metodoloji, Tarihçi Kitabevi, İstanbul, 2011.
Türkiye’de Tarihyazımı, Editör: Vahdettin Engin-Ahmet Şimşek, İstanbul, 2011.
Ernst Breisach, Tarihyazımı, YKY, İstanbul, 2009.
İlhan Tekeli, Tarihyazımı Üzerine Düşünmek, Dost Kitabevi, Ankara,
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 40
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
Ödevler 1
Projeler
Arazi Çalışmaları
Arasınavlar 0
Diğer
Yarıyıl Sonu Sınavları 1
Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü / 30 saat
Dersin AKTS Kredisi
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0
OK5 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr