Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
BİLİM FELSEFESİ KURAMLARI
1 Dersin Adı: BİLİM FELSEFESİ KURAMLARI
2 Dersin Kodu: FEL5104
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. IŞIK EREN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. A. Kadir ÇÜÇEN, Doç.Dr. Metin Becermen
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. A. Kadir ÇÜÇEN
Kadir@uludag.edu.tr;
Uludağ Üniversitesi Felsefe Bölümü Fen-Edebiyat Fakültesi, 16059 Görükle, Bursa - Türkiye.
Tel: +90 224 2941826
18 Dersin Web Adresi: http://felsefe.uludag.edu.tr/site/node/153
19 Dersin Amacı Çağımızın bilim anlayışına felsefenin nasıl yaklaştığını ve ne tür kavramsal çerçevede öneriler getirdiği ele alınacaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Felsefi problem görme ve düşünme;
2 Bilim sorununu çağdaş felsefede belirleme;
3 Bilim felsefecilerinin probleme bakışını görme;
4 Tarihsel süreçte bilimi problemini anlama;
5 Bilimin yapısı, yöntemi ve doğruluk anlayışlarını açıklama ;
6 Çağdaş bilim anlatışlarını tanıma;
7 Post modern bakışla bilimi yorumlama;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Felsefe ve bilim ilişkisini açıklama
2 Bilgi problemi üzerinde durma
3 Bilim ve bilimsel düşünmeyi açıklama
4 Bilimsel yöntemi açıklama
5 Klasik bilim ve modern bilim karşılaştırmasını yapma
6 Mantıkçı pozitivist bilim anlayışını açıklama
7 Karl Popper’in bilim anlayışını açıklama
8 Wittgenstein’in bilim anlayışını açıklama
9 Thomas Kuhn’un bilim anlayışını açıklama
10 Paul Karl Feyerabend ve Lakatos’un bilim anlayışını açıklama
11 Post modern bilim anlayışını açıklama
12 Bilim ve teknoloji ilişkisi üzerinde durma
13 Çevre sorunları ve bilim ilişkisini analiz etme
14 Değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Paul Karl Feyerabend, Realism, rationalism and scientific method, Cambridge Univ. Press, 1995.
John, Losee, Bilim Felsefesine Tarihsel Bir Giriş, Dost Kitabevi, Ankara, 2008.
Karel Lambert ve Gordon G. Brittan, Bilim Felsefesine Giriş, Nobel Yayınları, Ankara, 2011
Cemal Yıldırım, Bilim Felsefesi, Remzi Kitabevi, 6. baskı, İstanbul, 1998.
Ömer Demir, Bilim Felsefesi, Sentez Yayıncılık, Bursa, 2012.
Doğan Özlem, Bilim Felsefesi, İnkılap Kitabevi, İstanbul.
Wittgenstein Ludwig, Tractatus Logico-Philosophicus, çev.: Ömer Naci Soykan, alıntı yapılan eser Felsefe ve Dil, İstanbul Kabalcı Yayınları, 1995.
Öztürk, Mehmet Fatih Sultan, “Quine, Doğallaştırılmış Epistemoloji ve Epistemolojinin Normatif Yönü”, Felsefe Dünyası, 2007/1, Sayı 4.
Magee, B. Karl Popper’ın Bilim Felsefesi ve Siyaset Kuramı, İstanbul 1982.
Lakatos, I. ve Musarave, A. Bilginin Gelişimi, çev.: H. Arslan, Paradigma, İstanbul 1992.
Kuhn, T. Bilimsel Devrimlerin Yapısı, çev.: N. Kuyaş, Alan Yayıncılık, İstanbul 1982.
Reichenbach, J. H. Bilimsel Felsefenin Doğuşu, çev.: C. Yıldırım, İstanbul 1981.
Russell, Bertrand, Din ve Bilim, çev.: Akşit Göktürk, Say Kitap Paz., İstanbul 1983.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 0 0
Ödev 5 20
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 7 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 5 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 18 18
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 18 18
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 3 4 4 4 2 4 2 3 3 3 4 4
OK2 4 4 4 4 4 2 4 4 4 4 4 4
OK3 2 3 3 4 4 3 4 4 4 4 3 4
OK4 4 4 4 3 4 4 3 3 4 3 4 3
OK5 3 4 3 4 4 4 3 4 4 4 4 4
OK6 4 3 4 4 4 5 5 3 5 4 3 4
OK7 5 2 4 4 4 2 3 4 3 3 4 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr