Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ONTOLOJİDE TEMEL PROBLEMLER
1 Dersin Adı: ONTOLOJİDE TEMEL PROBLEMLER
2 Dersin Kodu: FEL5101
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 9
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 4
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. IŞIK EREN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. A. Kadir ÇÜÇEN, Prof. Dr. Muhsin YILMAZ,Prof. Dr. Işık Eren
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: metinbecermen@yahoo.com;
Uludağ Üniversitesi Felsefe Bölümü Fen-Edebiyat Fakültesi, 16059 Görükle, Bursa - Türkiye.
Tel: +90 224 2941834
18 Dersin Web Adresi: http://felsefe.uludag.edu.tr/site/node/153
19 Dersin Amacı Ontolojinin temel problem ve filozofları ele alınacaktır
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Felsefi problem görme ve düşünme;
2 Varlık sorununa filozofların bakışını ele alma;
3 Filozofun metinleriyle probleme bakma;
4 Metinler ile problemi anlama;
5 Metinler ile problemi çözümleme;
6 Metinler ile problem üzerine görüş ortaya koyma;
7 Varlık bilgi ilişkisini anlama;
8 Günümüz problemlerine cevap arama;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Varlık sorununa dair tarihsel bir art alan oluşturma
2 Varlık ve bilgi ilişkisini anlama
3 Presokratikler’de ve Platon’da varlık sorunu
4 Aristoteles’te varlık sorunu
5 Ortaçağ’da varlık sorunu
6 Descartes’ta varlık sorunu
7 Spinoza’da varlık sorunu
8 On sekizinci yüzyılda varlık sorunu
9 On dokuzuncu yüzyılda varlık sorunu
10 Hartmann’da varlık sorunu
11 Heidegger’de varlık sorunu
12 Heidegger’e devam
13 Günümüzde varlık sorunu
14 Değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: PLATON, Timaios, Çev. Erol Güney-Lütfi Ay, İstanbul: Sosyal Yayınları, 2001.
ARİSTOTELES, Metafizik, Çev. Ahmet Arslan, İstanbul: Sosyal Yayınları, 1996.
Hartmann, N. (1946) “Almanya?da Yeni Ontoloji Cereyanı”, çev. T. Menguşoğlu, İstanbul
Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Felsefe Arşivi Dergisi, sayı: 3, s. 202-254.
Hartmann, N. (2005) Ontolojide Yeni Yollar, çev. L. Yarbaş, İstanbul: İlya Yayınları.
Çüçen, A. K. (2000) Heidegger’de Varlık ve Zaman (2. baskı), Bursa: Asa Yayınları.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 0 0
Ödev 4 20
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 6 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 4 56
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 7 98
Ödevler 4 15 60
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 26 26
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 30 30
Toplam İş Yükü 270
Toplam İş Yükü / 30 saat 9
Dersin AKTS Kredisi 9
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 5 4 4 4 5 4 5 5 5 5 5
OK2 4 4 4 4 4 4 5 4 4 4 4 4
OK3 4 5 4 4 4 4 5 4 4 4 4 5
OK4 4 4 4 4 4 4 4 5 4 4 4 4
OK5 5 5 4 4 4 4 4 5 4 4 4 4
OK6 5 4 5 4 4 4 5 5 4 5 4 4
OK7 4 5 5 4 4 4 5 5 4 5 5 4
OK8 4 5 4 4 4 4 4 4 4 4 5 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr