1 | Dersin Adı: | ONTOLOJİDE TEMEL PROBLEMLER |
2 | Dersin Kodu: | FEL5101 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 9 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 4 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. IŞIK EREN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof. Dr. A. Kadir ÇÜÇEN, Prof. Dr. Muhsin YILMAZ,Prof. Dr. Işık Eren |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
metinbecermen@yahoo.com; Uludağ Üniversitesi Felsefe Bölümü Fen-Edebiyat Fakültesi, 16059 Görükle, Bursa - Türkiye. Tel: +90 224 2941834 |
18 | Dersin Web Adresi: | http://felsefe.uludag.edu.tr/site/node/153 |
19 | Dersin Amacı | Ontolojinin temel problem ve filozofları ele alınacaktır |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Varlık sorununa dair tarihsel bir art alan oluşturma | |
2 | Varlık ve bilgi ilişkisini anlama | |
3 | Presokratikler’de ve Platon’da varlık sorunu | |
4 | Aristoteles’te varlık sorunu | |
5 | Ortaçağ’da varlık sorunu | |
6 | Descartes’ta varlık sorunu | |
7 | Spinoza’da varlık sorunu | |
8 | On sekizinci yüzyılda varlık sorunu | |
9 | On dokuzuncu yüzyılda varlık sorunu | |
10 | Hartmann’da varlık sorunu | |
11 | Heidegger’de varlık sorunu | |
12 | Heidegger’e devam | |
13 | Günümüzde varlık sorunu | |
14 | Değerlendirme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
PLATON, Timaios, Çev. Erol Güney-Lütfi Ay, İstanbul: Sosyal Yayınları, 2001. ARİSTOTELES, Metafizik, Çev. Ahmet Arslan, İstanbul: Sosyal Yayınları, 1996. Hartmann, N. (1946) “Almanya?da Yeni Ontoloji Cereyanı”, çev. T. Menguşoğlu, İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Felsefe Arşivi Dergisi, sayı: 3, s. 202-254. Hartmann, N. (2005) Ontolojide Yeni Yollar, çev. L. Yarbaş, İstanbul: İlya Yayınları. Çüçen, A. K. (2000) Heidegger’de Varlık ve Zaman (2. baskı), Bursa: Asa Yayınları. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 4 | 20 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 6 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 4 | 56 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 7 | 98 |
Ödevler | 4 | 15 | 60 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 26 | 26 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 270 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 9 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 9 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |