1 | Dersin Adı: | KÜÇÜK HAYVANLARDA DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI |
2 | Dersin Kodu: | VET5215 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 5 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 9 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 1 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | - |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. EBRU YALÇIN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | - |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Mail: yalcine@uludag.edu.tr Uludağ Üniv. Veteriner Fak. İç Hastalıkları Anabilim Dalı |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Günümüzde giderek artan kedi ve köpek populasyonunun ihtiyaçlarını karşılamak ve toplumla ilişkilerini düzenlemek için hekimler tarafından bilinmesi zorunlu olan hayvan davranışları ve bozukluklarının saptanması, ilaç ve davranış modifiksayon yöntemleri ile tedavi edilmesi, davranış problemleri oluşmadan profilaktik önlemleri almayı ve barınaklarda ortaya çıkabilecek veya sahiplendirilmeye engel teşkil edebilecek davranış problemlerini ve çözümlerini öğretmeyi amaçlar. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Kedi ve köpeklerin davranışsal gelişim tarihi, davranış problemlerinin değerlendirilmesine giriş | |
2 | Kedi ve köpeklerin duyusal ve nöronal orijini | |
3 | Kedi ve köpeklerin ses, duruş ve işaretleme davranışları ve problemleri | |
4 | Sosyalizasyon ve diğer kritik dönemler, sosyal davranış problemleri | |
5 | Agresyon, tipleri, tanı ve tedavileri | |
6 | Köpeklerde anksiyete (kaygı) ve kompulsif davranışlar | |
7 | Erkek ve dişi köpeklerin seksuel davranışları, olgunlaşma ve çiftleşme davranışları ve problemleri | |
8 | Erişkinlerde idrar yapma ve dışkılama, davranış problemlerinin gelişimi, yetişkin hareketleri, dinlenme davranışı ve lokomotor davranış problemleri | |
9 | Kedilerde agresyon tanı ve tedavi seçenekleri | |
10 | Kedilerde eliminasyon problemleri ve kaygı | |
11 | Köpeklerde bilişsel fonksiyon yetersizliği tanı ve tedavisi | |
12 | Psikofarmakoloji ve alternatif tedavi (homeopati, davranış modifikasyon teknikleri) | |
13 | Barınaklarda davranış problemleri | |
14 | Olgular temelinde davranış problemleri |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Beaver B., Canine Behavior: İnsights and answers. W.B. Saunders Comp., 2nd edition, Philadelphia, 2009. 2. Beaver B., feline behavior: A guide of veterinarians. W.B. Saunders Comp., 2nd edition, Philadelphia, 2003. 3. Houpt KA. Recent Advances in Companion Animal Behavior Problems, IVIS, 2000. 4. Horwitz DF, Neilson JC. Canine&Feline behavior: Blackwell’s Five-Minute Veterinary Consult , Blackwell, 2007. 5. Reading in Companion Animal Behavior. Veterinary Learning System s, Voith VL, Borchelt PL, Trenton, NJ, 1996. 6. Scott, DW, Miller, WH, Griffin, CE. Psychogenic skin diseases. In: Scott, D.W., Miller, WH, Griffin, CE (Ed).: Muller and Kirk’s Small Animal Dermatology, 5th edition, W.B.Saunders Company, Philadelphia, pp. 845-858, 1995. 7. Crowell-Davis SL, Murray T. Veterinary Psychopharmacology, Blackwell, 2006. 8.Miller L., Zawistowski S. Shelter medicine for veterinarians and staff |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 1 | 14 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ödevler | 0 | 1 | 14 |
Projeler | 1 | 1 | 1 |
Arazi Çalışmaları | 14 | 1 | 14 |
Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 61 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |