Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
KÜÇÜK HAYVANLARDA DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI
1 Dersin Adı: KÜÇÜK HAYVANLARDA DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI
2 Dersin Kodu: VET5215
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 5
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 9
7 Dersin AKTS Kredisi: 2
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. EBRU YALÇIN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: -
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Mail: yalcine@uludag.edu.tr
Uludağ Üniv. Veteriner Fak. İç Hastalıkları Anabilim Dalı
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Günümüzde giderek artan kedi ve köpek populasyonunun ihtiyaçlarını karşılamak ve toplumla ilişkilerini düzenlemek için hekimler tarafından bilinmesi zorunlu olan hayvan davranışları ve bozukluklarının saptanması, ilaç ve davranış modifiksayon yöntemleri ile tedavi edilmesi, davranış problemleri oluşmadan profilaktik önlemleri almayı ve barınaklarda ortaya çıkabilecek veya sahiplendirilmeye engel teşkil edebilecek davranış problemlerini ve çözümlerini öğretmeyi amaçlar.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Kedi ve köpeklerin davranış kalıplarını öğrenme;
2 Hayvanların beden dilini anlama kabiliyeti;
3 Normal olmayan davranışları belirleyebilme ve nedenlerini analiz edebilme;
4 Davranış anamnez formu kullanımını öğrenme, hasta sahipleri ile doğru iletişim kurma ve bilgi alma becerisi geliştirme;
5 Ayırıcı tanı listesi oluşturabilme;
6 Psikofarmakoloji hakkında temel bilgi edinme;
7 İlaç kullanımı ve davranış modifikasyon teknikleri uygulama becerisi;
8 Barınaklarda gözlenen davranış problemlerinin tedavisi ve önlenmesi için gerekli bilgiler;
9 Çevresel zenginleştirme tekniklerini öğrenme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Kedi ve köpeklerin davranışsal gelişim tarihi, davranış problemlerinin değerlendirilmesine giriş
2 Kedi ve köpeklerin duyusal ve nöronal orijini
3 Kedi ve köpeklerin ses, duruş ve işaretleme davranışları ve problemleri
4 Sosyalizasyon ve diğer kritik dönemler, sosyal davranış problemleri
5 Agresyon, tipleri, tanı ve tedavileri
6 Köpeklerde anksiyete (kaygı) ve kompulsif davranışlar
7 Erkek ve dişi köpeklerin seksuel davranışları, olgunlaşma ve çiftleşme davranışları ve problemleri
8 Erişkinlerde idrar yapma ve dışkılama, davranış problemlerinin gelişimi, yetişkin hareketleri, dinlenme davranışı ve lokomotor davranış problemleri
9 Kedilerde agresyon tanı ve tedavi seçenekleri
10 Kedilerde eliminasyon problemleri ve kaygı
11 Köpeklerde bilişsel fonksiyon yetersizliği tanı ve tedavisi
12 Psikofarmakoloji ve alternatif tedavi (homeopati, davranış modifikasyon teknikleri)
13 Barınaklarda davranış problemleri
14 Olgular temelinde davranış problemleri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Beaver B., Canine Behavior: İnsights and answers. W.B. Saunders Comp., 2nd edition, Philadelphia, 2009.
2. Beaver B., feline behavior: A guide of veterinarians. W.B. Saunders Comp., 2nd edition, Philadelphia, 2003.
3. Houpt KA. Recent Advances in Companion Animal Behavior Problems, IVIS, 2000.
4. Horwitz DF, Neilson JC. Canine&Feline behavior: Blackwell’s Five-Minute Veterinary Consult , Blackwell, 2007.
5. Reading in Companion Animal Behavior. Veterinary Learning System s, Voith VL, Borchelt PL, Trenton, NJ, 1996.
6. Scott, DW, Miller, WH, Griffin, CE. Psychogenic skin diseases. In: Scott, D.W., Miller, WH, Griffin, CE (Ed).: Muller and Kirk’s Small Animal Dermatology, 5th edition, W.B.Saunders Company, Philadelphia, pp. 845-858, 1995.
7. Crowell-Davis SL, Murray T. Veterinary Psychopharmacology, Blackwell, 2006.
8.Miller L., Zawistowski S. Shelter medicine for veterinarians and staff
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 1 14
Projeler 1 1 1
Arazi Çalışmaları 14 1 14
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 61
Toplam İş Yükü / 30 saat 2
Dersin AKTS Kredisi 2
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 5 4 4 3 4 1 5 5 5 5 5
OK2 3 5 4 4 2 3 1 5 5 5 5 5
OK3 4 5 5 5 4 4 1 4 5 4 4 4
OK4 4 5 5 5 4 3 1 5 5 5 4 5
OK5 3 3 5 5 4 4 2 5 5 5 5 4
OK6 4 4 5 5 3 2 2 5 5 4 4 4
OK7 5 4 5 5 5 4 2 5 5 5 5 5
OK8 4 5 5 5 5 5 2 5 5 5 5 5
OK9 3 3 4 4 4 4 5 5 5 5 5 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr