Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
KÖK HÜCRE
1 Dersin Adı: KÖK HÜCRE
2 Dersin Kodu: VET1507
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HATICE ERDOST
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr.Hatice ERDOST-
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Mail:edost@ uludag.edu.tr
Uludağ Ünv. Veteriner Fak. Histoloji Embriyoloji Anabilim Dalı
18 Dersin Web Adresi: http://www.veteriner.uludag.edu.tr
19 Dersin Amacı Kök hücreyi (stem cells) tanımak, diğer hücreler ile benzerliklerini ve farklılıklarını anlamak, kök hücre çeşitlerini öğrenmek, hangi gelişim evrelerinde ve nasıl elde edilebilirler, kendilerine özgü özellikleri nelerdir, bu hücrelerden tedavi amaçlı nasıl yararlanabilir, farklı hücre tiplerine dönüşebilme potansiyeline ve kendisini yenileyebilme gücüne sahip olan kök hücrenin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Kök hücreyi tanımlar.;
2 Kök hücrelerin çeşitlerini öğrenir.;
3 Kök hücrenin elde edilme yollarını öğrenir.;
4 Erişkin ve embriyonel kök hücrelerin karşılaştırılmasını yapabilir.;
5 Kök hücrenin kullanım alanlarını öğrenir.;
6 Büyüme faktörlerini tanımlar;
7 Büyüme faktörlerinin önemi kavrar.;
8 Kök hücreler ve büyüme faktörleri arasındaki etkileşimi bilir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Kök Hücrelerin Biyolojisi
2 Kök Hücrel Tipleri
3 Embriyonik Kök Hücreler
4 Embriyonik Kök Hücrelerin Tipleri
5 Embriyonik Kök Hücrelerin Kullanımı
6 Mezenşimal Kök Hücreler
7 Erişkin Kök Hücreler
8 Göbek Kordonu ve Plasental Kök Hücreler
9 Hemopoetik Kök Hücreler
10 Büyüme Faktörleri
11 Büyüme Faktörlerinin Sınıflandırılması
12 Büyüme Faktörlerinin Önemi
13 Kök Hücreler ve Büyüme Faktörleri arasındaki Etkileşim
14 Kök hücrenin kullanım alanları
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1- Gualandiris A., et all., Mol. Biol. Cell, 11(12):4295-308,2000
2- Kawai H.,etAll, Journal Biol. Chem., 237(31):19643-8,1998
3- http://www.nih.gov/news/stemcell/
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 10
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 1 10 10
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 20 20
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 112
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,07
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 5 5 5 3 2 4 5 5 5 5 5
OK2 5 5 4 5 2 1 3 4 5 4 5 5
OK3 5 5 4 5 2 1 2 4 4 4 5 5
OK4 5 5 4 5 2 3 3 4 4 5 5 5
OK5 5 5 4 5 3 4 3 4 3 5 5 5
OK6 5 5 3 5 3 2 4 5 3 5 5 5
OK7 5 5 4 5 3 3 2 4 4 4 5 5
OK8 5 5 4 5 4 4 4 4 3 4 5 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr