1 | Dersin Adı: | KÖK HÜCRE |
2 | Dersin Kodu: | VET1507 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | - |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HATICE ERDOST |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof. Dr.Hatice ERDOST- |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Mail:edost@ uludag.edu.tr Uludağ Ünv. Veteriner Fak. Histoloji Embriyoloji Anabilim Dalı |
18 | Dersin Web Adresi: | http://www.veteriner.uludag.edu.tr |
19 | Dersin Amacı | Kök hücreyi (stem cells) tanımak, diğer hücreler ile benzerliklerini ve farklılıklarını anlamak, kök hücre çeşitlerini öğrenmek, hangi gelişim evrelerinde ve nasıl elde edilebilirler, kendilerine özgü özellikleri nelerdir, bu hücrelerden tedavi amaçlı nasıl yararlanabilir, farklı hücre tiplerine dönüşebilme potansiyeline ve kendisini yenileyebilme gücüne sahip olan kök hücrenin öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Kök Hücrelerin Biyolojisi | |
2 | Kök Hücrel Tipleri | |
3 | Embriyonik Kök Hücreler | |
4 | Embriyonik Kök Hücrelerin Tipleri | |
5 | Embriyonik Kök Hücrelerin Kullanımı | |
6 | Mezenşimal Kök Hücreler | |
7 | Erişkin Kök Hücreler | |
8 | Göbek Kordonu ve Plasental Kök Hücreler | |
9 | Hemopoetik Kök Hücreler | |
10 | Büyüme Faktörleri | |
11 | Büyüme Faktörlerinin Sınıflandırılması | |
12 | Büyüme Faktörlerinin Önemi | |
13 | Kök Hücreler ve Büyüme Faktörleri arasındaki Etkileşim | |
14 | Kök hücrenin kullanım alanları |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1- Gualandiris A., et all., Mol. Biol. Cell, 11(12):4295-308,2000 2- Kawai H.,etAll, Journal Biol. Chem., 237(31):19643-8,1998 3- http://www.nih.gov/news/stemcell/ |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 10 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 112 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,07 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |