Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TEMEL MATEMATİK I
1 Dersin Adı: TEMEL MATEMATİK I
2 Dersin Kodu: GESZ101
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Önlisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. RIDVAN EZENTAŞ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof.Dr. Rıdvan EZENTAŞ
Prof.Dr. Basri ÇELİK
Öğr.Gör. Hülya BOZYOKUŞ
Yrd.Doç.Dr. Nisa ÇELİK
Yrd.Doç.Dr. Hacer ÖZDEN
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: rezentas@uludag.edu.tr
0224 2942304
Uludağ Üniversitesi Teknik Bilimler MYO 16059 Nilüfer/BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrenciye, mesleği için gerekli olan matematik bilgi ve becerilerini işine uygulayabilme yeterliği kazandırmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Sayılar ile ilgili cebirsel işlemleri mesleğine uygular.;
2 Oran, orantı problemleri ilgili işlemleri mesleğine uygular.;
3 Birinci ve ikinci dereceden denklemler ile ilgili işlemleri mesleğine uygular.;
4 Birinci ve ikinci dereceden eşitsizlikler ile ilgili işlemleri mesleğine uygular.;
5 Lineer denklem sistemleri ile ilgili işlemleri mesleğine uygular.;
6 Lineer eşitsizlik sistemleri ile ilgili işlemleri mesleğine uygular.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Ders hakkında Bilgilendirme, Ön Bilgiler
2 Sayı kavramı
3 Tamsayılarda dört işlem, kesirli sayılarla dört işlem, kesirli sayıların ondalıklı gösterimi ve dört işlem
4 Üslü ve köklü sayılarda dört işlem
5 Mutlak değer, Tam değer, Logaritma
6 Cebirsel ifade ve denklemin genel anlamı, Birinci dereceden denklemler ve çözümleri
7 Oran, orantı ve karışım problemlerinin basit denklemlere dönüştürülerek çözümlerinin bulunması
8 Genel Tekrar ve Arasınav
9 İkinci dereceden denklemler ve çözümleri
10 İkinci dereceye dönüştürülebilen denklemler
11 Eşitsizlik tanımı ve eşitsizliklerle ilgili işlemler, Birinci dereceden eşitsizlikler ve uygulamaları
12 İkinci dereceden eşitsizlikler ve uygulamaları
13 Lineer denklem sistemleri, Lineer eşitsizlik sistemleri
14 Genel Tekrar
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Basri Çelik (2012), Mesleki Matematik, Dora Yayınları
Basri Çelik (2010), Temel Matematik, Dora Yayınları
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr