Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
İNTERNET ve DEMOKRASİ
1 Dersin Adı: İNTERNET ve DEMOKRASİ
2 Dersin Kodu: KMY5112
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi SERTAÇ SERDAR
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yrd. Doç. Dr. Sertaç SERDAR
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: E-mail: politolog@uludag.edu.tr
Tel: 0224 2941115
Adres: Uludağ Üniversitesi İİBF Kamu Yönetimi Bölümü, Görükle Kampusu16059 Nilüfer/Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Demokrasi kavramının açıklanmasını ve internetin demokratik katılımdaki rolünün açıklanmasını amaçlar.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğrenciler demokrasi hakkında bilgi sahibi olur.;
2 Öğrenciler eşitlik ve demokrasi arasındaki ilişkiyi öğrenir.;
3 Öğrenciler postmodernizm ve çoğulcu demokrasi hakkında bilgi sahibi olur.;
4 Öğrenciler, kamusal alan ve demokrasi hakkında bilgi sahibi olur.;
5 Öğrenciler politik katılım ve demokrasi arasındaki ilişkiyi öğrenir.;
6 Öğrenciler postmodern politik katılım biçimlerini öğrenir.;
7 Öğrenciler teknoloji-katılım ve demokrasi arasındaki ilişkiyi öğrenir.;
8 Öğrenciler sanal ortam ve politik bilinç ilişkisi hakkında bilgi sahibi olur;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Demokrasi
2 Politik Toplum ve Demokrasi
3 Birey ve Demokrasi
4 Politik Özgürlük ve Demokrasi
5 Eşitlik ve Demokrasi
6 Modern ve Modern Öncesi Demokrasi Kavrayışları
7 Modern Devlet ve Demokrasi
8 Politik İktidar ve Demokrasi
9 Politik Katılım ve Demokrasi
10 Çoğulcu Demokrasi ve Postmodernite
11 Postmodern Katılma Biçimleri ve Demokrasi
12 Teknoloji-Katılım-Demokrasi İlişkisi
13 Kamusal Alan-Sanal Kamusal Alan ve Demokrasi
14 Sanal Ortam-Politik Bilinç ve Demokrasi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Chantal Mouffe, Demokratik Paradoks, çev. A. cevdet Aşkın, Epos Yayınları, Ankara, 2009.
Bariş Kiliçbay, Mutlu Binark , İnternet Toplum Ve Kültür, Epos Yayınları, İstanbul, 2005.
J. D. Nasio, Psikanalizin Yedi Büyüğü, çev. Kenan Sarıalioğlu, KırmızıYayınları, İstanbul, 2008.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 50
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 30 30
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 40 40
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,2
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 3 3 2 5 2 0 2 4 3 2
OK2 2 3 3 5 2 0 0 3 3 2
OK3 3 3 4 5 2 0 2 4 3 3
OK4 3 3 3 5 2 0 0 4 3 2
OK5 3 3 2 5 2 0 0 4 3 0
OK6 2 3 3 5 2 0 0 3 3 2
OK7 3 3 3 5 2 0 0 4 3 2
OK8 3 3 4 5 2 0 3 4 3 3
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr