Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
KAMU YÖNETİMİ
1 Dersin Adı: KAMU YÖNETİMİ
2 Dersin Kodu: YRLZ108
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Önlisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. AHMET YILMAZ AKBULUT
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Öğr. Gör. A. Yılmaz AKBULUT
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Öğr. Gör. A. Yılmaz AKBULUT
Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu Ali Osman Sönmez Kampusu Yeni Yalova Yolu Osmangazi / BURSA Tel: 0224 26155 40 – 41 Mail: yilmazakbulut@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Kamu Yönetimine yönelik değerlendirmeleri teorik düzeyde kavrayabilecek bir öğretimi gerçekleştirmek için; temel kavramları, tanımlamaları ele alarak, Kamu Yönetimini tanıtmak, Kamu Yönetiminin içinde faaliyetini sürdürdüğü devlet yapısını ve bu yapının işleyişini öğrenciye aktararak, yönetim birimleri ve aralarındaki ilişkileri analiz edebilme becerisini geliştirmek amaçlanmaktadır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Kamu yönetimin amacını, özelliklerini, fonksiyonlarını ve örgütlenmesini tanımlayabilmek.;
2 Türk yönetim sistemi ile Türk kamu yönetiminin gelişimini, karakteristik özelliklerini ve örgütlenmesini açıklayabilmek.;
3 Türkiye’deki bürokratik sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilmek.;
4 Yeni örgüt teorileri ve çağdaş yönetsel yaklaşımları uygulayabilmek.;
5 Bürokrat ve siyasetçiler arasındaki mücadele ve güç kaynaklarını analiz edebilmek.;
6 Öncelikli ihtiyaçlara ve kaynaklara uygun kamu politikalarının belirlenmesi ve uygulanabilmek.;
7 Yönetsel fonksiyonların icrası için iyi bir yönetim sistemi örnekleme ve uygulayabilmek.;
8 Kamu yönetimi teşkilatı içerisindeki birimleri kavrama, bunları avantaj ve dezavantajlarıyla karşılaştırabilmek.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 YÖNETİM A-YÖNETİM B-YÖNETİM UNSURLARI C-YÖNETİMİN ÖZELLİKLERİ D-YÖNETİM FAALİYETİNİN OLMASI İÇİN ORTAK ELEMANLAR E-YÖNETİM BİLİMİNİN ALANI
2 KAMU YÖNETİMİ A-TANIM B-KAMU YÖNETİMİNİN TEMELDE İKİ YÖNÜ VARDIR 1-İşlevsel (Fonksiyonel) Yönü 2-Yapısal Yönü C-KAMU YÖNETİMİNİN AMACI D-KAMU YÖNETİMİNİN ÖZELLİKLERİ E-KAMU YÖNETİMİNİN NİTELİĞİ 1-Devlet 2-Devletin Görevleri
3 F-KAMU YÖNETİMİNİN BİLİMSEL GELİŞİMİ 1-Yönetim alanında bilgi veren ilk eserler 2-Devlet yöneticilerine nasıl iş yapacaklarını öğütleyen eserler G-KAMU YÖNETİMİNİN TÜRKİYE'DEKİ GELİŞİMİ H-KAMU YÖNETİMİ İLE İŞLETME (ÖZEL) YÖNETİMİ ARASINDAKİ FARKLAR I-KAMU YÖNETİMİNİN KARAKTERİSTİK ÖZELLİKLERİ İ-TÜRKİYE'DE KAMU YÖNETİMİNİN ÖZELLİKLERİ J-ÇAĞDAŞ YÖNETİMİN ÖZELLİKLERİ 1-Duyarlılık 2-Uzmanlaşma 3-Amaç Belirginliği 4-İnsan İlişkileri 5-Az Elemandan Çok Elemana 6-Karar Alma
4 KAMU YÖNETİMİNİN YAPISI VE ÖRGÜTLENMESİ A-MERKEZDEN YÖNETİM 1-Siyasi Merkezden Yönetim 2-Merkezden Yönetimin Özellikleri 3-Merkezden Yönetimin Yararları 4-Merkezden Yönetimin Sakıncaları 5-Merkezi Yönetim Kuruluşlarının Örgütlenme Biçimleri 6-Kurumları İç Yapısı B-YETKI GENIŞLIĞI (DECONCENTRATION) 1-Fonksiyonel Yetki Genişliği 2-Coğrafi Yetki Genişliği
5 C-YERİNDEN YÖNETİM 1-Siyasi Yerinden Yönetim 2-İdari Yerinden Yönetim 3-Yerinden Yönetime Daha Az Önem Verilmesinin Nedenleri 4-Yerinden Yönetime Daha Çok Önem Verilmesinin Nedenleri 5-Desantralizasyon (Yerinden Yönetimleştirme) Düşüncesi D-HİZMET YERİNDEN YÖNETİM KURULUŞLARI 1- Üniversiteler 2- KİT’ler 3- TRT 4- RTÜK 5- Diğer (SSK. Vb...) 6- Meslek Kuruluşları
6 ORGANİZASYON A-ORGANİZASYON B-ORGANİZASYONA ÖRNEKLER 1-Anayasaya Göre Devlet Yönetimi 2-Kuvvetler Ayrılığı İlkeleri 3-Bakanlık Organizasyonu C-ORGANİZASYON YÖNTEMLERİ D-ORGANİZASYON ŞEKİLLERİ 1-Hiyerarşik Organizasyon 2-Fonksiyonel Tip 3-Hiyerarşik ve Kurmay Karması 4-Komite E-GÜNÜMÜZ TEŞKİLATININ ÖZELLİKLERİ F-İYİ BİR TEŞKİLATLANMANIN PRENSİPLERİ (İLKELERİ) G-KURMAYLARIN ÇEŞİTLERİ 1-Genel Kurmay 2-Teknik Kurmaylar 3-Yardımcı Kurmay
7 BÖLÜMLENDİRME A-MERKEZİ YÖNETİM (GENEL YÖNETİM) B-MERKEZİ YÖNETİMİN BAŞKENT ÖRGÜTÜ 1-Cumhurbaşkanı 2-Bakanlar Kurulu 3-Başbakan 4-Bakanlar ve Bakanlıklar C-MERKEZDEKİ YARDIMCI KURULUŞLAR 1-Milli Güvenlik Kurulu 2- Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığı 3-Danıştay 4- Sayıştay
8 Ders tekrarı ve Ara Sınav
9 BÜROKRASİ A-BÜROKRASİ B-MAX WEBER'E GÖRE BÜROKRASİ C-BÜROKRASİNİN İKİ YÖNÜ VARDIR 1-Yapısal Yönü 2-İşlevsel Yönü D-BÜROKRASİNİN ÖZELLİKLERİ E-MAX WEBER BÜROKRASİYİ İKİYE AYIRIR 1-Patrimonyal Bürokrasi 2-Rasyonel Bürokrasi
10 F-OSMANLIDA GÖREV YAPAN BÜROKRATLAR 1-İlmiye Sınıfı 2-Mülkiye Sınıfı 3-Seyfiye Sınıfı 4-Kalemiye Sınıfı G-BÜROKRASİ VE SİYASİ KURUMLAR H-BÜROKRASİNİN GÜÇ KAYNAKLARI İ-SİYASİ KURUMLARIN GÜÇ KAYNAKLARI J-TÜRKİYE'DEKİ BÜROKRASİNİN SORUNLARI 1-Bürokrasinin Örgütsel Sorunları 2-Bürokrasinin İşlemsel Sorunları K-TÜRK KAMU BÜROKRASİNİN ÖZET OLARAK SORUNU
11 SİYASET A-DIŞARIDAN SİYASET B-İDARİ SİYASET C-FONKSİYONEL SİYASET D-DEVLET SİYASETİNİN TAYİN ŞEKLİ E-KAMU SİYASETİ F-SİYASETİN OLUŞTURULMASI
12 PLANLAMA A-PLANLAMA B-PLANLAMA AŞAMALARI C-BÖLÜMLENDİRME FAKTÖRLERİ D-PLANLAMA TÜRLERİ E-BÖLÜMLENDİRMENİN AMAÇLARI KOORDİNASYON A-OTORİTE TÜRLERİ B-SİYASETİN OLUŞTURULMASI
13 HABERLEŞME A-HABERLEŞMENİN ÖZELLİKLERİ B-HABERLEŞME YÖNLERİ 1-Yukarı Doğru Haberleşme 2-Yukarıdan Aşağıya Haberleşme 3-Dışarıya Doğru Haberleşme C-HABERLEŞME TÜRLERİ 1-Formal (resmi) Haberleşme 2-Resmi Olmayan (informel) Haberleşme 3-Etkili İletişimi Engelleyen Sebepler
14 DENETLEME A-İDARENİN DIŞARIDAN DENETLENMESİ B-İÇERİDEN DENETİM C-ETKİLİ DENETİM ÖZELLİKLER D-DENETİM ÇEVRESİ LİDERLİK A-LİDERLİK YÖNTEMLERİ B-LİDERLİĞİN UNSURLARI C-LİDERLİK TÜRLERİ D-X VE Y TEORİLERİ 1-X Teorisi 2-Y Teorisi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1- Bilal Eryılmaz (2010), Kamu Yönetimi, Okutman Yayıncılık, Ankara.
2- Bekir Parlak (2008), Kuram ve Uygulamada Kamu Yönetimi, Alfa Aktüel Yayıncılık, Bursa.
Önerilen Kaynaklar:
Kamu Yönetimi Kitapları ve ilgili süreli yayınlar
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 2 15 30
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 159
Toplam İş Yükü / 30 saat 5,27
Dersin AKTS Kredisi 5,5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 3 3 3 3 3 3 0 0 0 0 3
OK2 3 2 3 2 2 2 2 2 0 0 0 3
OK3 5 4 5 0 5 2 2 3 3 0 0 2
OK4 5 5 5 4 5 0 3 3 0 0 0 1
OK5 5 2 5 0 3 3 2 1 0 1 2 0
OK6 5 5 5 4 5 1 2 0 4 3 2 0
OK7 5 5 5 4 5 1 3 2 3 1 1 0
OK8 4 4 4 4 5 0 2 2 0 0 0 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr