Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
BİTHYNİA BÖLGESİ ARKEOLOJİSİ
1 Dersin Adı: BİTHYNİA BÖLGESİ ARKEOLOJİSİ
2 Dersin Kodu: ARK2065
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. MUSTAFA ŞAHİN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Recep Okçu
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Arkeoloji Bölümü Görükle- Bursa 16059 0.224.2941891/ e-mail:mustafasahin@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bithynia Bölgesinde yapılan bilimsel kazı ve araştırmalar ışığında bölge prehistoryasının tanıtmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Bölge kronolojisini bilme;
2 Kuzeybatı Anadolu’nun tarihi coğrafyasını tanıyabilme ;
3 Bölgenin arkeolojik potansiyelini anlayabilme;
4 Bölge Prehistoryasını tanıyabilme ;
5 Ege Göçlerinin bölgeye olan etkisini anlayabilme;
6 Kuzeybatı Anadolu’nun M.Ö. I.bin sonrası siyasi durumu bilme;
7 Mysia ve Bithynia Antik Bölgelerini tanıma ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Bölgedeki Paleontolojik kazılar ve Paleolotik merkezler
2 Bölge kronolojisi ve Kuzeybatı Anadolu’nun tarihi coğrafyası
3 Bölgedeki Neolitik kültür
4 Kuzeybatı Anadolu’daki Neolitik Yerleşmeler
5 Bölgedeki Prehistorik araştırma ve kazılar, Fikirtepe kültürü
6 Ilıpınar Höyük Kazıları
7 Arasınav + Ilıpınar Höyük Kazılarındaki bilimsel sonuçların değerlendirilmesi
8 Hocahöyük, Menteşehöyük ve Barcın Höyük Kazıları
9 Hocahöyük, Menteşehöyük ve Barcın Höyük Kazıları
10 Aktopraklık Höyük Kazıları
11 Aktopraklık Höyük Kazılarındaki bilimsel sonuçların değerlendirilmesi ve höyüğün ekstramural nekropol kazısı
12 Ege ve Balkan Göçlerinin Kuzeybatı Anadolu’ya olan etkileri
13 M.Ö. I.bin sonrasında bölgedeki etnik ve siyasal örgütlenmeler
14 Bithynia ve Mysia antik bölgeleri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
K.Bittle-Mellart, Some Prehistoic Sites in nortwestern Anatolia
K.Bittle - J.Mellart - D.French, Anatolian Stadies
Carles Texıer, Küçük Asya
J.Roodenberg – C. Thissen, The Ilıpınar Excavatıons I-II
J.Roodenberg, Kültürbakanlığı Kazı sonuçları
Necmi Karul, Kültür Bakanlığı Araştırma Sonuçları,2008
Necmi Karul, İstanbul Üniv. Bilim Kültür ve Sanat Dergisi 2011/6
N.Başgelen –M. Özdoğan, Türkiyede Neolitik Dönem
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 10 10
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 15 15
Toplam İş Yükü 101
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,03
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 1 1 1 1 1 1 5 1 1 1 1
OK2 4 1 1 1 1 1 1 5 1 1 1 1
OK3 5 4 1 1 1 1 1 5 1 1 1 1
OK4 5 1 1 1 1 1 1 5 1 1 1 1
OK5 4 1 1 1 1 1 1 5 1 1 1 1
OK6 4 1 1 1 1 1 1 5 1 1 1 1
OK7 4 1 1 1 1 1 1 5 1 1 1 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr