Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TİYATRO ve DRAMA UYGULAMALARI
1 Dersin Adı: TİYATRO ve DRAMA UYGULAMALARI
2 Dersin Kodu: TUR4011
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi FİGUN DİNÇER
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: figundincer@gmail.com, 0224 29 42 258 Eğitim Fakültesi, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı, Görükle Kampüsü, Bursa.
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin, ilk ve orta öğretimde Türkçe derslerinde drama disiplinini uygulayarak ve eğlenceli bir ortam yaratarak çocukların oyun yoluyla Türkçe öğrenmesini sağlamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 TİYATRO ALANINA İLİŞKİN TEMEL KAVRAMLARI ÖĞRENMEK;
2 Türkçe öğretiminde canlandırma ve canlandırma tekniklerini öğrenmek ve uygulamak;
3 Doğaçlama çalışmalarıyla Türkçe öğretmek;
4 Drama çalışmalarıyla çoklu zeka gelişimini sağlamak.;
5 Konuşma dağarcığını geliştirmek;
6 Sözcük dağarcığını geliştirmek;
7 Kendine güven duyma/karar verme becerilerini geliştirmek;
8 Bağımsız düşünebilmeyi geliştirmek.;
9 Sosyal ve psikolojik duyarlılıkta gelişme sağlamak.;
10 İşbirliği yapabilme özelliğini geliştirmek.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Giriş Giriş
2 Tiyatro temel kavramları Dramatizasyon örnekleri
3 Sophocles’in “Antigone” adlı oyununun incelenmesi Sophocles’in “Antigone” adlı oyununun incelenmesi
4 Sophocles’in “Antigone” adlı oyununun incelenmesi Sophocles’in “Antigone” adlı oyununun incelenmesi
5 Drama Uygulama Örnekleri Drama Uygulama Örnekleri
6 Türkçe öğretiminde dramatizasyon örnekleri Türkçe öğretiminde dramatizasyon örnekleri
7 Drama Uygulama Örnekleri Drama Uygulama Örnekleri
8 Masal tamamlama Masal tamamlama Öğrencilerin sunumu
9 Kardan Ağaç Kardan Ağaç Öğrencilerin sunumu
10 Kırmızı Havucu Kim Yiyecek? Kırmızı Havucu Kim Yiyecek? Öğrencilerin sunumu
11 Kırık Saka Kafesi/ Kim kimi kaçırmış Kırık Saka Kafesi/ Kim kimi kaçırmış Öğrencilerin sunumu
12 Rol oynama Rol oynama Öğrencilerin sunumu
13 Çarkıfelek Çarkıfelek Öğrencilerin sunumu
14 Genel tekrar/tartışma Öğrenci sunumu
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Sophocles, “Antigone”
Maden, S. (2010), “Türkçe Öğretiminde Drama Yönteminin Gerekliliği”, Cumhuriyet Üni.Eğit. Fak. Yayınları, TÜBAR-XXVII.
Topal, Y.&Şimşek, T. (2010), “Türkçe Eğitiminde Drama ve Özgün Uygulama Örnekleri, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enst. Dergisi.
Koray, Ö. (2004), “Yaratıcı Düşünme Tekniklerinden Altı Düşünme Şapkası” Zonguldak Karaelmas Üniversitesi
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 2 20 40
Ödevler 0 21 42
Projeler 2 20 40
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 180
Toplam İş Yükü / 30 saat 6
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 4 5 3 3 5 5 4 4 5 1 0 0 0 0 0
OK2 3 3 3 3 4 4 4 3 4 4 1 0 0 0 0 0
OK3 1 2 3 3 4 4 4 4 3 4 2 0 0 0 0 0
OK4 1 2 2 3 3 4 4 4 3 3 1 0 0 0 0 0
OK5 2 3 3 4 3 3 4 4 3 3 1 0 0 0 0 0
OK6 2 3 4 4 4 4 4 3 2 4 2 0 0 0 0 0
OK7 1 3 3 3 4 4 3 4 3 3 1 0 0 0 0 0
OK8 2 3 3 3 4 3 3 4 4 3 2 0 0 0 0 0
OK9 1 2 3 4 3 4 4 3 3 4 3 0 0 0 0 0
OK10 1 2 3 2 3 4 3 3 3 3 3 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr