figundincer@gmail.com, 0224 29 42 258 Eğitim Fakültesi, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı, Görükle Kampüsü, Bursa.
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin, ilk ve orta öğretimde Türkçe derslerinde drama disiplinini uygulayarak ve eğlenceli bir ortam yaratarak çocukların oyun yoluyla Türkçe öğrenmesini sağlamaktır.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
TİYATRO ALANINA İLİŞKİN TEMEL KAVRAMLARI ÖĞRENMEK;
2
Türkçe öğretiminde canlandırma ve canlandırma tekniklerini öğrenmek ve uygulamak;
3
Doğaçlama çalışmalarıyla Türkçe öğretmek;
4
Drama çalışmalarıyla çoklu zeka gelişimini sağlamak.;
5
Konuşma dağarcığını geliştirmek;
6
Sözcük dağarcığını geliştirmek;
7
Kendine güven duyma/karar verme becerilerini geliştirmek;
8
Bağımsız düşünebilmeyi geliştirmek.;
9
Sosyal ve psikolojik duyarlılıkta gelişme sağlamak.;
10
İşbirliği yapabilme özelliğini geliştirmek.;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Giriş
Giriş
2
Tiyatro temel kavramları
Dramatizasyon örnekleri
3
Sophocles’in “Antigone” adlı oyununun incelenmesi
Sophocles’in “Antigone” adlı oyununun incelenmesi
4
Sophocles’in “Antigone” adlı oyununun incelenmesi
Sophocles’in “Antigone” adlı oyununun incelenmesi
5
Drama Uygulama Örnekleri
Drama Uygulama Örnekleri
6
Türkçe öğretiminde dramatizasyon örnekleri
Türkçe öğretiminde dramatizasyon örnekleri
7
Drama Uygulama Örnekleri
Drama Uygulama Örnekleri
8
Masal tamamlama
Masal tamamlama
Öğrencilerin sunumu
9
Kardan Ağaç
Kardan Ağaç
Öğrencilerin sunumu
10
Kırmızı Havucu Kim Yiyecek?
Kırmızı Havucu Kim Yiyecek?
Öğrencilerin sunumu
11
Kırık Saka Kafesi/ Kim kimi kaçırmış
Kırık Saka Kafesi/ Kim kimi kaçırmış
Öğrencilerin sunumu
12
Rol oynama
Rol oynama
Öğrencilerin sunumu
13
Çarkıfelek
Çarkıfelek
Öğrencilerin sunumu
14
Genel tekrar/tartışma
Öğrenci sunumu
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Sophocles, “Antigone” Maden, S. (2010), “Türkçe Öğretiminde Drama Yönteminin Gerekliliği”, Cumhuriyet Üni.Eğit. Fak. Yayınları, TÜBAR-XXVII. Topal, Y.&Şimşek, T. (2010), “Türkçe Eğitiminde Drama ve Özgün Uygulama Örnekleri, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enst. Dergisi. Koray, Ö. (2004), “Yaratıcı Düşünme Tekniklerinden Altı Düşünme Şapkası” Zonguldak Karaelmas Üniversitesi
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
14
2
28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
2
20
40
Ödevler
0
21
42
Projeler
2
20
40
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
1
1
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
1
1
Toplam İş Yükü
180
Toplam İş Yükü / 30 saat
6
Dersin AKTS Kredisi
6
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU