1 | Dersin Adı: | BİREYSEL ÇALGI EĞİTİMİ IV |
2 | Dersin Kodu: | MUZ2004 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 4 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 1 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | - |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi NESRİN ÖZ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
--Yrd.Doç. Nesrin ÖZ (Keman) Yrd.Doç. Nejdet KALENDER (Keman) Öğr.Gör.Özgür EĞİLMEZ (Keman) Öğr.Gör.Bayazıt AKHUNDOV (Keman) Öğr.Gör.Yusuf HASANOV (Viyola) Yrd.Doç.Dr. Erol DEMİRBATIR (Çello) Öğr.Gör.Elhan NECEF (Çello) Öğr.Gör.Nilüfer YILMAZ (Kontrbas) Öğr.Gör.Ezgi KARA (Flüt) Okt.Murat CEMİL (Gitar) Okt.V.Özgür SAĞLAM (Gitar) Öğr.Gör.Yaşar Kemal ALİM (Bağlama) Öğr.Gör.Göknur YILDIZ (Şan) Öğr.Gör.Çiğdem YİĞİT (Şan) Okt.Gülnihal GÜL (Şan) |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
nesrinoz@uludag.edu.tr Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalı Görükle Kampüsü Nilüfer/ BURSA TÜRKİYE |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Keman:Kemanda aşamalı olarak teknik alıştırma ve etüdleri, Türk ve Dünya bestecilerinin eserlerinden örnekleri bireysel gelişmeye uygun olarak kemana özgü literatür ile okul müzik eğitiminde öğrenme-öğretme etkinliklerini kapsar. Viyola:Viyola öğretiminde teknik alıştırma ve etütlerle, Türk ve dünya bestecilerinin eserlerinden örnekleri seslendirmeyi; bireysel gelişime uygun olarak viyolayı öğrenmeyi, çalgıya özgü literatür ile seslendirme-yorumlama yapabilmeyi ve bu çalgıyla müzik eğitimi alanında etkinlik yapabilme becerisini kazandırmayı amaçlar. Çello:Viyolonsel öğretiminde teknik alıştırma ve etütlerle, Türk ve dünya bestecilerinin eserlerinden örnekleri seslendirmeyi; bireysel gelişime uygun olarak viyolonseli öğrenmeyi, çalgıya özgü literatür ile seslendirme-yorumlama yapabilmeyi ve bu çalgıyla müzik eğitimi alanında etkinlik yapabilme becerisini kazandırmayı amaçlar. Kontrabas:Kontrbas öğretiminde teknik alıştırma ve etütlerle, Türk ve dünya bestecilerinin eserlerinden örnekleri seslendirmeyi; bireysel gelişime uygun olarak kontrbası öğrenmeyi, çalgıya özgü literatür ile seslendirme- yorumlama yapabilmeyi ve bu çalgıyla müzik eğitimi alanında etkinlik yapabilme becerisini kazanmayı amaçlar. Flüt:Bu dersin amacı, teknik alıştırma ve etütler yoluyla Türk ve dünya bestecilerinin eserlerinden örnekler seslendirmek, öğrencilerin bireysel gelişimlerine uygun olarak çalgıya özgü literatür ile seslendirme-yorumlama yapmak ve öğrencilere bu çalgıyla müzik eğitimi alanında etkinlik yapabilme becerisini kazandırmaktır. Gitar:: Bireysel çalgı eğitimi gitar dersinin amacı; aşamalı olarak teknik alıştırma ve etütleri, Türk ve Dünya bestecilerinin eserlerinden örnekler bireysel gelişmeye uygun olarak çalgıya özgü literatür ile okul müziği eğitiminde öğrenme öğretme etkinliklerini kapsar. Bağlama:Öğrencinin bağlama eğitiminde kullanılan basit, bileşik ve karma usüllere ait etüdler ile zeybek tavrına giriş niteliğindeki bilgileri kavramasını sağlamaktır. Şan:Dili doğru kullanarak, ses eğitimi tekniklerine uygun değişik eserleri seslendirme bilgi ve becerilerini geliştirmek. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Keman:II. Konumda çalışmalar . Viyola:Bir Önceki Yarıyıl Öğrenilen Konuların Genel Tekrarı. Çello:Bir Önceki Yarıyıl Öğrenilen Konuların Genel Tekrarı. Kontrabas:3. Konum bilgisi Flüt:Mi majör ve Do#minör gamları ve arpejleri Gitar:Geçen dönem içerisinde yapılan çalışmaların gözden geçirilmesi ve yeni dönem çalışmaları hakkında bilgiler verilir. Bağlama:Oktav si bemol sesinin bağlamadaki yeri Şan:5’li, 6’lı arpej ve sıralı staccato-legato alıştırmalar. | |
2 | Keman:II. Konumda çalışmalar . Viyola:III. Konum Bilgisi ve Uygulaması Çello:V. Konum Bilgisi. V. Konumda Çalışmalar. Kontrabas:Konum değiştirme Flüt:Çift dil ve üç dil tekniğini geliştirmeye yönelik çalışmalar Gitar:Bağımsızlaştırma çalışmaları, legato, staccato, portato ve değim bağları Bağlama:Oktav do sesinin bağlamadaki yeri Şan:5’li, 6’lı arpej ve sıralı staccato-legato alıştırmalar örnek eserler. | |
3 | Keman:I. ve III. Konumlar arası çalışmalar. Viyola:I.Konumdan III. Konuma Geçme ve Konum Geçişli Çalışmalar Çello:Konum Geçişli Çalışmalar Kontrabas:1 Oktav re majör ve re minör gam ve arpejler Flüt:Düzeyine uygun etüt çalışması Gitar:Sol el parmak açma çalışmaları ve sağ el koordinasyonu. Bağlama:Oktav re sesinin bağlamadaki yeri Şan:5’li, 6’lı, oktav arpej ve sıralı staccato-legato alıştırmalar örnek eserler. | |
4 | Keman:I. ve III. Konumlar arası çalışmalar. Viyola:I.Konumdan III.Konuma Geçişli Sol Majör Tonalitesi ve Uygulaması Çello:Si Bemol Majör Tonalitesi. Si Bemol Majörde Çalışmalar. Kontrabas:1.Konum ve 3. Konum arası geçişli etütler Flüt:Düzeyine uygun sonat formunda bir eser seslendirilmesi Gitar:Sağ el trili (Klavsen trili). Bağlama:Dört onaltılıktan oluşan tartım kalıbı ve tezene vuruşu Şan:Oktav, 9’lu, 12’li arpej ve sıralı staccato -legato alıştırmalar ve örnek eserler. | |
5 | Keman:I. ve III. Konumlar arası çalışmalar. Viyola:I.Konumdan III.Konuma Geçişli Sol Majör Tonalitesinde Yay Teknikleri Çalışmaları Çello:Detache Tekniği II Detache Çalışmaları. Kontrabas:Martele tekniği; 4. Konum bilgisi Flüt:Gam ve etüt çalışmalarının tekrarı Gitar: Kampana tekniği ve çalımı üzerine çeşitli çalışmalar . Bağlama:Do notasını kavratma Şan:Register geçişlerini destekleyici staccato ve legato alıştırmalar ve örnek eserler. | |
6 | Keman:Si bemol dizi ve arpej çalışmaları, düzeye uygun etütler. Viyola:I.Konumdan III.Konuma Geçişli Mi Bemol Majör Tonalitesi ve Legato Tekniğinde Uygulamalar Çello:Legato Tekniği II Legato Çalışmaları. Kontrabas: 1-4 konumlar arasında değiştirme durumları Flüt:Eser çalışması Gitar:Vibrato tekniği . Bağlama:Bağlı bir sekizlik iki onaltılık tartım kalıbı Şan:Eserlerin form analizi. | |
7 | Genel Değerlendirme | |
8 | Keman:Si bemol majör ve do majör dizi ve arpej çalışmaları düzeye uygun etütler. Viyola:Sol Minör Tonalitesi ve I.Konumdan III.Konuma Geçişli Mi Bemol Majör Uygulaması Çello:Sol Minör Tonalitesi. Sol Minörde Çalışmalar. Kontrabas:1 Oktav mi bemol majör, la bemol majör ve si bemol majör gam ve arpejler Flüt:Lab Majör ve Fa minör gamları ve arpejleri Gitar:VII. pozisyonda çalışmalar. Bağlama:Bağlı iki onaltılık bir sekizlik tartım kalıbı Şan:Ses eğitiminde artikülasyon. | |
9 | Keman:Düzeye uygun ulusal ve ya evrensel eserler çalışılması. Viyola:I.Konumdan III.Konuma Geçişli Mi bemol Majör Tonalitesinde Yay Teknikleri Çalışmaları Çello:Martele Tekniği II, Staccato Tekniği II Kontrabas:1. konum ve 4. konum arasında geçişli etütler, yay teknikleri Flüt:Düzeyine uygun bir eserin seslendirilmesi Gitar:Çift ses gam çalışmaları. Bağlama:Re notası ve I. pozisyonu kavratma Şan:Doğru entonasyonla ses üretme, rezonans bölgelerinde sesi güçlendirme. | |
10 | Keman:Martele tekniğine yönelik dizi ve etütler. Viyola:Martele Tekniği Çello:La Majör Tonalite Bilgisi. La Majörde Çalışmalar. Kontrabas:Eserin bestecisi ve dönemiyle ilgili araştırma. Eser seçimi Flüt:Düzeyine uygun etüt çalışmaları Gitar:IX. pozisyon. Bağlama:Bağlı dört onaltılık tartım kalıbı Şan:Seslendirilen eserlerde dönem ve stil özellikleri. | |
11 | Keman:Martele tekniğine yönelik dizi ve etütler. Viyola:Detache, Legato, Martele, Staccato Tekniklerinde Diziler ve Etütler Çello:Fa Diyez Minör Tonalite Bilgisi. Fa Diyez Minörde Çalışmalar. Kontrabas: Eser çalışma Flüt:Ton ve vibrato çalışmaları Gitar:Çarpma, apogiatür ve glisando teknikleri. Bağlama:Dörtlük nota Şan:Seslendirilen eserlerde dönem ve stil özellikleri. | |
12 | Keman:Legato Detache , Staccato ve Martele tekniklerini içeren dizi ve etütler. Viyola: Barok Dönem Viyola Eseri Çello:Flajöle Tekniği ve Flajöle Tekniğiyle Çalışmalar. Kontrabas:Çalışılan etütleri ve eseri tekniğine uygun müzikal biçimde seslendirme Flüt:Üçüncü oktav parmak pozisyonları Gitar:Farklı pozisyonlar arası geçişler. Bağlama:2/4’lük ölçü rakamı Şan:Eserlerde teknik ve müzikal analiz. | |
13 | Genel Değerlendirme | |
14 | Keman:Final programı ve eserin eşlikli çalışılması. Viyola:Teknik ve Müzikal Problem ve Çözümleri ve Yarıyıl Sonu Sınavına Hazırlık Çello: Karma Yay Tekniklerinde Çalışmalar. Teknik ve Müzikal Problem ve Çözümleri Kontrabas:Yarıyıl sonu sınavına hazırlık. Flüt:Yarıyıl sonu sınavına hazırlık Gitar:Müzikal ve teknik problemlerin çözümü ve genel tekrar. Bağlama:Mi notası ve III. pozisyon. Bağlı onaltılık-sekizlik-onaltılık tartım kalıbı. Şan:Korrepetisyon |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Keman:-Günay Edip/Uçan Ali, Çevreden Evrene Keman Eğitimi 1 Dağarcık Yayınları 1980 - Uçan Ali , Keman Eğitimi Özgün Parçalar, Yurtrenkleri Yayınevi, Ankara, 1992 - Can Ömer, Keman Eğitimi II, Agraf, Ankara, 2000. - Crickboom Mathieu, Violinschule il Violino III, IV, Brüxelles-Schott, Freses 1929. -Auer Leopold, Graded Course of Violin Playing Book 3-4 - R. Kreutzer, Etudes ou Caprices, C.F. Peters. Viyola:MAZAS H.E.KAYSER Op.55 CHANDOSKIN Do Majör Konçerto Çello:J.Werner Praktische Violoncell Schule, S.Lee Etudes, J.Dotzauer Band I. Kontrabas: E.NannyBand I, F.Simandl- 30 Etudesfort he DoubleBass, J.Hrabe- 86 StudiesforContrabass, kontrbas edebiyatından eserler. Flüt:KÖHLER, Ernesto. Etudes op.33 MOYSE, Marcel. Enseigment Complet de la Flute. MOYSE, Marcel. De La Sonorite: Art et Technique. WYE, Trevor. Practise Book For Flute ANDERSEN, Joachim. Studies op.33, op.15. SCHUMANN, Robert. Three Romanzen. MOZART, Wolfgang Amadeus, Andante. RAMPAL, Jean Pierre. Flute Favourites, (transcribed by Akio Yashiro) GALWAY, James.Showpieces. Gitar:1- AGUADO.Metodo de Guıtarra 2–AYDINTAN,Ziya.Gitar Metodu I Evrensel Müzikevi, 1999 3-AYDINTAN,Ziya Gitar Eşlikli Okul Şarkıları Evrensel Müzikevi, 4-GÖTZE,WalterLeıchtes Gıtarrenspıel 5- KÜÇÜKAY,Bekir. Gitar Eğitimi I, KESİKLİ,Melih SÖKMEN,Erdem İ.Ü.Konservatuarı 6- NOAD,Frederic.SoloGuitar PlayingI I Omnibus Press 1976, 7- La Guitara Enchantee , Doberman Yppan 1982 8- MİLLS,John . Gitar Metodu , Alkım Yayınevi 9- The guıtar Musıc of Spaın Volume 10- CARULLİ,Ferdinando. Metoto Guıtar Bağlama:TRT Repertuarı Şan:Davran, K., Öztürk,F.G. (2009).Şan İçin Piyano Eşlikli Şarkılar I(1.b), Müzik Eğitimi Yayınları, Ankara. Egüz, S. (b.y.y) Piyano Eşlikli Halk Türküleri, Gazi Eğitim Enstitüsü Müzik Bölümü Yayınları No.1, Ankara. Egüz, S. (b.y.y) Piyano Eşlikli Okul Şarkıları, Gazi Eğitim Enstitüsü Müzik Bölümü Yayınları No.1, Ankara. Larsen, L.R.(ed.). (1991). Arias for Baritones, G. Schırmer: New York. Larsen, L.R.(ed.). (1991). Arias for Bass, G. Schırmer: New York. Larsen, L.R.(ed.). (1991). Arias for Mezzo- Soprano, G. Schırmer: New York. Larsen, L.R.(ed.). (1991). Arias for Soprano, G. Schırmer: New York. Larsen, L.R.(ed.). (1991). Arias for Tenor, G. Schırmer: New York. Şimşek, G. (1997). Şan İçin Piyano Eşlikli Albüm, Ankara. Tuğcular, E. (2011). Şan İçin Piyano Eşlikli Türküler, Müzik Eğitimi Yayınları, Ankara. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 2 | 50 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 1 | 14 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 2 | 28 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 2 | 1 | 2 |
Diğer | 3 | 1 | 3 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |